Auteur Topic: Alarmverlichting surveillance auto's  (gelezen 39821 keer)

Raymond

  • Gast
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011, 20:54 »
Vinden jullie dat er voor bewakingsdiensten een eigen kleur alarmlicht beschikbaar zou moeten zijn.
Niet dat daar verder bevoegdheden bij komen ofzo.

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011, 21:01 »
Wat bedoel je met alarmlicht? Een zwaailicht voor alarmopvolging of een waarschuwingslicht bij nood/levensgevaar?
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

Raymond

  • Gast
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011, 21:05 »
Zwaailicht bij alarmopvolging.

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011, 21:06 »
Als het voor alarmopvolging is, zonder extra bevoegdheden, dan lijkt me dat zwaar verschut als je met je zwaailichten onderweg bent naar een inbraakalarm en het stoplicht staat op rood  :-[
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

Raymond

  • Gast
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011, 21:26 »
Gewoon ter onderscheiding van ander verkeer zodat het duidelijk is dat het een bewakingsdienst betreft.
Daarnaast als je bijvoorbeeld bij een inbraak staat waar je wacht op assistentie van de politie (vooral in t donker) dat je goed zichtbaar bent voor de politie.
Daarnaast als je in de nacht surveilleert en je hebt deze lamp aan (niet knipperend) dat het misschien preventief werkt?? :P

Harry

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 496
  • Niemand is onmisbaar, tenzij je een dag vrij wilt
    • Bekijk profiel
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011, 22:14 »
Gewoon ter onderscheiding van ander verkeer zodat het duidelijk is dat het een bewakingsdienst betreft.
Daarnaast als je bijvoorbeeld bij een inbraak staat waar je wacht op assistentie van de politie (vooral in t donker) dat je goed zichtbaar bent voor de politie.
Daarnaast als je in de nacht surveilleert en je hebt deze lamp aan (niet knipperend) dat het misschien preventief werkt?? :P

Zou jij het écht nuttig vinden en willen? Wat is het nut van een niet knipperende lamp? Je gewone verlichting werkt ook preventief en schrikt kwaadwillenden ook af als ze licht aan zien komen. Ook je gewone verlichting valt op in het donker als de politie naar je onderweg is.
Ik ben niet eigenwijs, ik ben gewoon critisch.

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #21 Gepost op: zondag 6 maart 2011, 20:31 »
Ik weet niet of het bij dit onderwerp past. Maar ik heb wat foto's verzameld van surveillancewagens. Geïnteresseerde klikken hier.
Trouwens als je jouw eigen (surveillance)wagen ertussen wilt hebben dan kan dat. Enige voorwaarde: de wagen moet van een Nederlands beveiligingsbedrijf zijn. Dus geen 'pliesie-auto's' of zo.
Drop je foto's hier met een link naar de website van het beveiligingsbedrijf en ik pluk ze eraf.
« Laatst bewerkt op: zondag 6 maart 2011, 20:38 door Risicobesef »

WhizzKid

  • Technisch beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
    • Beveiligingsforum
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #22 Gepost op: zondag 6 maart 2011, 23:04 »
Ik vind een apart alarmlicht voor surveillancewagens totale onzin.

Een beveiliger heeft nu eenmaal geen andere bevoegdheden dan burgers. Klaar. Een dergelijk licht heeft m.i. dan ook totaal geen nut.

Oranje lichten vind ik overigens wel nuttig, maar puur vanuit functioneel oogpunt. Je komt 's nachts nog wel eens situaties tegen (ongevallen e.d.) waarbij je als buffervoertuig kunt dienen. Daarnaast kunnen dergelijke voertuigen ook meteen ingezet worden voor verkeersregelaars indien een firma ook deze diensten aanbiedt.

De beveiligingsbranche is nu eenmaal geen politie.

pieter hardam

  • Gast
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #23 Gepost op: maandag 14 maart 2011, 17:36 »
ik ben zelf surveilant geweest bij ebn te moerdijk. en wij hadden op de auto(van havenschap moerdijk) een rode balk en een zoeklicht dus ik denk dat het wel volgens de wet legaal is, en ik moet zeggen dat het je toch een stukje zekerheid geeft bij het uitvoeren van je taak;)

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #24 Gepost op: maandag 14 maart 2011, 19:30 »
Het zoeklicht is geen probleem, en de rode balk kan gevoerd worden omdat dat terrein onder eigen terrein valt. Het is waarschijnlijk wel makkelijk toegankelijk voor mensen, maar er gelden afwijkende regels.

Luchtmacht86

  • Gast
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #25 Gepost op: zondag 24 april 2011, 00:21 »
ik ben zelf surveilant geweest bij ebn te moerdijk. en wij hadden op de auto(van havenschap moerdijk) een rode balk en een zoeklicht dus ik denk dat het wel volgens de wet legaal is, en ik moet zeggen dat het je toch een stukje zekerheid geeft bij het uitvoeren van je taak;)

Artikel 1 Regeling optische en geluidssignalen 2009 geeft aan welke diensten met blauw/blauw mogen rijden.
Artikel 6 Regeling optische en geluidssignalen 2009, geeft aan wanneer je Oranje/Geel (amber) moet voeren.
Rood is soms alleen van toepassing op luchthavens.
Op eigen terrein mag je alles voeren qua kleur, zolang je maar op eigen terrein bent.

Ik vind niet dat bewakingsdiensten een speciale kleuren moeten krijgen, want als een rit zo belangrijk was, dan had de overheid er wel voor gezorgd dat bewakingsdiensten onder artikel 1 zouden vallen.
Een bewakingsdienst mag ten alle tijden een Amber lichtbalk op het voertuig, wanneer een bewakingsdienst deze zou moeten gebruiken, dat is te zien in artikel 6, verder is gezond verstand ook belangrijk.
De politie zal echt niet moeilijk doen als je als buffervoertuig Amber aanhebt of dat je je Amber aan hebtals je gevaarlijk staat, als je maar niet overdreven doet.
« Laatst bewerkt op: zondag 24 april 2011, 00:25 door Luchtmacht86 »

Peerpandabeer

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 100
  • Alles op zijn tijd
    • Bekijk profiel
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #26 Gepost op: zondag 24 april 2011, 09:23 »
heel wat znders maar wat te denken van groen voor de huisarts?
die discussie loopt ook al jaren

Raymond

  • Gast
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #27 Gepost op: zondag 24 april 2011, 09:48 »
Groen zwaailicht voor huisartsen? Als het ernstig is word toch een ambulance gebeld die met blauw blauw rijd?

scorpio

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #28 Gepost op: zondag 24 april 2011, 11:49 »
Een bewakingsdienst mag ten alle tijden een Amber lichtbalk op het voertuig, wanneer een bewakingsdienst deze zou moeten gebruiken, dat is te zien in artikel 6

Kan jij even de werkzaamheden of omstandigheden, genoemd in dit artikel, er uit lichten die een bewakingsdienst uitvoert die het gebruik van deze lichten "ten all tijden" rechtvaardigt?

Peerpandabeer

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 100
  • Alles op zijn tijd
    • Bekijk profiel
Re: Alarmverlichting surveillance auto's
« Reactie #29 Gepost op: zondag 24 april 2011, 13:51 »
Groen zwaailicht voor huisartsen? Als het ernstig is word toch een ambulance gebeld die met blauw blauw rijd?

dit is voor de huisartsenpost als de ambu nog niet nodig mocht zijn hij heeft geen verdere bevoegdheden als door rood rijden maar wel voor bv fout parkeren te snel rijden etc. en daar zit hem nu ook het discussiepunt in wat mag wel en wat mag niet en wanneer is het gerechtvaardigd? als het nodig is moet men dan niet een ambu bellen?