Auteur Topic: Security Consultancy  (gelezen 5221 keer)

mick82

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Security Consultancy
« Gepost op: dinsdag 6 augustus 2013, 15:23 »
Hallo .

ik stel deze vraag namens een vriend (hij kon na meerdere pogingen geen account aan maken vanwege een foute controlevraag , terwijl in mijn ogen de naam van onze nieuwe koning toch echt Willem Alexander is. maar dit doet verder niet ter zake).


Zijn vraag is :

Waar kan men informatie vinden over het opstarten van een security consultancy bedrijf? (het onafhankelijk adviseren van o.a. riskmanagement, fysieke ,bouwkundige beveiligingsoplossingen en vraagstukken.

wat zijn voor deze ''dienstverlening'' de algemeen geldende uurtarieven?

hier is eigenlijk niets op internet over te vinden (alleen over bijv. amerikaanse tarieven en veel over IT security consultancy)

er is volgens mij ook geen nederlandse of europese beroeps/branchevereniging voor "deze tak van sport''

heb slechts 1 (misschien)passend resultaat gevonden , deze consultant had een gemiddeld uurtarief van 110 euro p.u.  zit men dan met een uurtarief van 80-100 euro p.u. in de juiste richting?

hopend op jullie hulp.
alvast bedankt..

 
geen verkoop van beveiligingsprodukten en diensten als objectbeveiliging etc.


Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: Security Consultancy
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 7 augustus 2013, 04:28 »
Hallo .

ik stel deze vraag namens een vriend (hij kon na meerdere pogingen geen account aan maken vanwege een foute controlevraag , terwijl in mijn ogen de naam van onze nieuwe koning toch echt Willem Alexander is. maar dit doet verder niet ter zake).

Er zal wel een reden zijn voor het weigeren van het antwoord op een controle vraag.
Vraag het een moderator van dit forum en die zal / kan het uitleggen.


Zijn vraag is :

Waar kan men informatie vinden over het opstarten van een security consultancy bedrijf? (het onafhankelijk adviseren van o.a. riskmanagement, fysieke ,bouwkundige beveiligingsoplossingen en vraagstukken.

Ik zou bijna zeggen: gebruik Google en je vindt erg veel informatie.
Of bij dienst Justis wellicht ?


wat zijn voor deze ''dienstverlening'' de algemeen geldende uurtarieven?

hier is eigenlijk niets op internet over te vinden (alleen over bijv. amerikaanse tarieven en veel over IT security consultancy)

er is volgens mij ook geen nederlandse of europese beroeps/branchevereniging voor "deze tak van sport''

heb slechts 1 (misschien)passend resultaat gevonden , deze consultant had een gemiddeld uurtarief van 110 euro p.u.  zit men dan met een uurtarief van 80-100 euro p.u. in de juiste richting?

Het genoemde tarief per uur lijkt me erg over de top.. maar wie ben ik.
Dat sommige bedrijven de genoemde tarieven rekenen als voorrijkosten zonder maar iets te hebben gedaan vindt ik ook niet kunnen


hopend op jullie hulp.
alvast bedankt..

 
geen verkoop van beveiligingsprodukten en diensten als objectbeveiliging etc.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Security Consultancy
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 5 september 2013, 19:42 »
Wat theo als zegt.. google en je zult vele informatiebronnen vinden.

Daarnaast kan misschien het KVK wat voor je betekenen?

Voor uurtarieven, ga eens kijken naar gelijkwaardige bedrijven en vraag hier offertes van op.

Echter vind ik 80 tot 100 euro aan de hoge kant... Als je de iets grotere bedrijven pakt, dan zul je zien dat veel van de taken die je net opnoemde ook verzorgt word door het bedrijf.

Vaak word dit als extra service gedaan, of tegen een geringe vergoeding, mits je hen diensten afneemt.

Als je hier al mee wilt beginnen, dan zal ik toch echt gaan concurreren met de prijs.
Ik ken een bedrijf bij mij uit de regio die verzorgt ook alleen het advies voor bepaalde objecten, daar werk ik zelf persoonlijk ook wel eens mee als klanten mij vragen om een beveiligingsplan te schrijven.

Voorbeeld. Beginnend evenementenbureau laat een compleet beveiligingsplan opstellen door dit bedrijf. Daar staat alles in wat je moet weten en wat je moet regelen op beveiligingsgebied. Dit gehele beveiligingsplan word voor 500 ex btw aangeboden. Echter gaat er wel iets meer werk in zitten dan een uurtje of 5. Bij elkaar is hij hier ongeveer 10 tot 15 uur mee bezig. Hierin zit ook mee berekent de tijd om de locatie te bekijken etc.. Als je uitgaat van 10 uur, zit het uurtarief op 50 euro...

Duurder als dit zou ik het ook zeker niet maken.....

Succes met de onderneming