Auteur Topic: De klok horen luiden  (gelezen 144177 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #225 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 13:04 »
Echt waar niet kan je dat niet alleen, hou dit gevoel vast dan kun je ervaren hoe het voelt. >:( :(

Dat was een schot voor open doel die jij keurig ingetrapt hebt  ;D~

Nu maar hopen dat genoeg mensen de onderliggende boodschap oppakken!

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #226 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 13:11 »
Dat was een schot voor open doel die jij keurig ingetrapt hebt  ;D~

Nu maar hopen dat genoeg mensen de onderliggende boodschap oppakken!

Thanks. 8)

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: De klok horen luiden
« Reactie #227 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 13:16 »
[/qu
Dat was een schot voor open doel die jij keurig ingetrapt hebt  ;D~

Nu maar hopen dat genoeg mensen de onderliggende boodschap oppakken!

Ik had hem al, bewijs: Lidmaatschap  :P
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #228 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 13:38 »
[/qu
Ik had hem al, bewijs: Lidmaatschap  :P

Dat is dus slechts het begin van de onderliggende boodschap. Leden hebben de bonden namelijk genoeg, Actieve leden niet!

Ad

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 209
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #229 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 15:02 »
Sorry maar moeten  deze collega geen pas hebben om te mogen werken in Nederland.
Denk je echt dat het zo werkt of heb je dit zelf bedacht?

Volgens tweets van FNV worden bij Trigion mensen gevraagd om in Duitsland de stakingen op vliegvelden te breken. Hoe eea geregeld wordt weet ik ook niet.

Ik heb dus niets zelf bedacht, behalve het gedeelte van mensen naar Nederland halen om hier stakingen te breken. Maar als het linksom kan, dan vast ook rechtsom.

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #230 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 18:03 »
Volgens tweets van FNV worden bij Trigion mensen gevraagd om in Duitsland de stakingen op vliegvelden te breken. Hoe eea geregeld wordt weet ik ook niet.

Ik heb dus niets zelf bedacht, behalve het gedeelte van mensen naar Nederland halen om hier stakingen te breken. Maar als het linksom kan, dan vast ook rechtsom.

Maar dan ga je dat toch navragen bij de FNV.

Guard Dog

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 92
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #231 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 20:40 »
Maaten Hoelscher is een fantast die alleen maar eigen parochie praat om samen met zijn vakbond collega's de werkgevers wil plezieren en ons als beveiligers financieel uit te knijpen.
 

ik denk dat het tijd word dat meneer af gaat treden,en dat hij yolanda en ari ook maar mee moet nemen >:D

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: De klok horen luiden
« Reactie #232 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 21:47 »
ik denk dat het tijd word dat meneer af gaat treden,en dat hij yolanda en ari ook maar mee moet nemen >:D

Persoonlijk heb ik liever dat deze mensen eerst hun eigen puinhopen opruimen, zorgen voor een veel betere situatie dan waar we nu in zitten, voordat het stokje wordt overgedragen.

Zou niet echt fair zijn de opvolgers met deze erfenis op te zadelen lijkt mij?
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Ad

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 209
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #233 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 23:21 »
Persoonlijk heb ik liever dat deze mensen eerst hun eigen puinhopen opruimen, zorgen voor een veel betere situatie dan waar we nu in zitten, voordat het stokje wordt overgedragen.

Zou niet echt fair zijn de opvolgers met deze erfenis op te zadelen lijkt mij?

Ik heb het al eens geschreven. Er zijn hier dus nogal wat gegadigden om de eventuele vrijgevallen plekken in te nemen. Dat wij (langs de zijlijn) denken dat het beter kan is normaal, maar om het vervolgens zelf beter te doen valt meestal nog niet mee. En veelal geven we niet thuis als het om het vervullen van dergelijke functies gaat.

Daarom zal ik niet snel de mensen persoonlijk aan gaan vallen.

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #234 Gepost op: dinsdag 29 januari 2013, 23:39 »
Ik heb het al eens geschreven. Er zijn hier dus nogal wat gegadigden om de eventuele vrijgevallen plekken in te nemen. Dat wij (langs de zijlijn) denken dat het beter kan is normaal, maar om het vervolgens zelf beter te doen valt meestal nog niet mee. En veelal geven we niet thuis als het om het vervullen van dergelijke functies gaat.

Daarom zal ik niet snel de mensen persoonlijk aan gaan vallen.

Toppie Ad dat je dit zegt.
Het getuigd van fatsoen en respect.
Dat kunnen we van sommige niet zeggen.  8)

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: De klok horen luiden
« Reactie #235 Gepost op: woensdag 30 januari 2013, 03:04 »
Volgens mij is wat Ad en ik bedoelen hetzelfde.
Wat ook eens meegenomen mag worden, is dat iedereen fouten maakt.
En waarom, als er al fouten zijn gemaakt, zouden de mensen die dat gedaan zouden hebben, de kans niet moeten krijgen deze te herstellen?
Roepen om aftreden vind ik daarom erg kort door de bocht.
Ondanks mijn mening over wat er bereikt is, ben ik er wel van overtuigd dat er met goede bedoelingen aan gewerkt is.
En ook de boodschap over de schitterende afwezigheid van vele leden, mogen de leden zichzelf aanrekenen, want dat heeft de onderhandelingspositie geen goed gedaan.
Dus in plaats van roepen om aftreden, kan men beter in aktie komen, en de 31ste zich laten zien, tijdens de uitslag bijeenkomst.
De bonden hebben ons keihard nodig, zeker nu het spannend word. En wil je wat veranderd zien, kom dan voor je mening op, en breng je punten in.
Bovendien heb ik begrepen dat er al snel weer om de tafel gezeten gaat worden voor de volgende CAO, dus zelfs als we deze ronde niets meer kunnen redden, kunnen we wel weer voor de volgende ronde gaan meedenken.
We hebben nu toch zelf ook iets geleerd, over afwachten en een ander het laten opknappen voor ons?
Dus laat je zien en horen zou ik zeggen.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #236 Gepost op: woensdag 30 januari 2013, 08:27 »
Volgens mij is wat Ad en ik bedoelen hetzelfde.
Wat ook eens meegenomen mag worden, is dat iedereen fouten maakt.
En waarom, als er al fouten zijn gemaakt, zouden de mensen die dat gedaan zouden hebben, de kans niet moeten krijgen deze te herstellen?
Roepen om aftreden vind ik daarom erg kort door de bocht.
Ondanks mijn mening over wat er bereikt is, ben ik er wel van overtuigd dat er met goede bedoelingen aan gewerkt is.
En ook de boodschap over de schitterende afwezigheid van vele leden, mogen de leden zichzelf aanrekenen, want dat heeft de onderhandelingspositie geen goed gedaan.
Dus in plaats van roepen om aftreden, kan men beter in aktie komen, en de 31ste zich laten zien, tijdens de uitslag bijeenkomst.
De bonden hebben ons keihard nodig, zeker nu het spannend word. En wil je wat veranderd zien, kom dan voor je mening op, en breng je punten in.
Bovendien heb ik begrepen dat er al snel weer om de tafel gezeten gaat worden voor de volgende CAO, dus zelfs als we deze ronde niets meer kunnen redden, kunnen we wel weer voor de volgende ronde gaan meedenken.
We hebben nu toch zelf ook iets geleerd, over afwachten en een ander het laten opknappen voor ons?
Dus laat je zien en horen zou ik zeggen.

Applaus.
Ik ben echt blij met dit soort berichtjes.
We moeten het met elkaar doen en mijn hart maakt echt een sprongetje omdat er hier mensen zijn die dat gaan inzien.
Want je kunt nu wel bv wijze naar bv kaderleden maar ook deze kunnen zonder input van collega beveiligers niet weten waar de wensen van beveiligers liggen.
Want het blijkt denk ik dat beveiligers wel roepen dat ze voor meer inzicht/ zeggenschap betreft vrije tijd willen gaan maar  dat daar bv niets tegenover mag staan. 
Dus nogmaals applaus.

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #237 Gepost op: woensdag 30 januari 2013, 11:29 »
Applaus.
Ik ben echt blij met dit soort berichtjes.
We moeten het met elkaar doen en mijn hart maakt echt een sprongetje omdat er hier mensen zijn die dat gaan inzien.
Want je kunt nu wel bv wijze naar bv kaderleden maar ook deze kunnen zonder input van collega beveiligers niet weten waar de wensen van beveiligers liggen.
Want het blijkt denk ik dat beveiligers wel roepen dat ze voor meer inzicht/ zeggenschap betreft vrije tijd willen gaan maar  dat daar bv niets tegenover mag staan. 
Dus nogmaals applaus.

Ik ben persoonlijk harstikke tevreden met mijn huidige vrije tijd. Hoeft van mij absoluut niks aan te veranderen. Anderzijds zou ik er wel centen bij willen ;).

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: De klok horen luiden
« Reactie #238 Gepost op: woensdag 30 januari 2013, 14:44 »
Want het blijkt denk ik dat beveiligers wel roepen dat ze voor meer inzicht/ zeggenschap betreft vrije tijd willen gaan maar  dat daar bv niets tegenover mag staan. 
Ik ga niet voor meer vrije tijd dan de huidige cao.
Ik ga voor evenveel (zekerheid) van vrije tijd. (behoud van de 4 rv nb dagen per periode)

Durf ik het te zeggen? Ja, ik durf het:
Zeg dus maar "vrijetijdsneutraal"!  ::)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: De klok horen luiden
« Reactie #239 Gepost op: woensdag 30 januari 2013, 15:40 »
Durf ik het te zeggen? Ja, ik durf het:
Zeg dus maar "vrijetijdsneutraal"!  ::)

 :laugh:

En om maar met Mart Smeerts te zeggen

"Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen!"  :)