Auteur Topic: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?  (gelezen 143247 keer)

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #15 Gepost op: maandag 4 februari 2013, 16:37 »
Dat zie ik anders. Iets met ijzer smeden als het heet is..

Daarbij heb ik daar het geduld ook niet  ;).

hahahaha.

Maar soms komen er nog mensen die bijdragen aan de discussie, en misschien wel nog aanvullingen hebben, of betere ideeën, en die kan je dan niet meer meenemen.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #16 Gepost op: maandag 4 februari 2013, 16:51 »
wel alle uren in een nachtdienst de nachttoeslag is een goeie en meer toeslag want de nachtdienst is zwaar. De vraag is dan als we dat echt willen waar mag het dan tenkosten van gaan want je blijft met geven en nemen zitten. Dus wat offeren jullie op voor alle uren nachttoeslag ? liefst meteen ook een hogere toeslag als nu want de nacht is zwaar en ongezond .
De zaterdagse toeslag tussen 7 en 15 bv  ?

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #17 Gepost op: maandag 4 februari 2013, 17:04 »
wel alle uren in een nachtdienst de nachttoeslag is een goeie en meer toeslag want de nachtdienst is zwaar. De vraag is dan als we dat echt willen waar mag het dan tenkosten van gaan want je blijft met geven en nemen zitten. Dus wat offeren jullie op voor alle uren nachttoeslag ? liefst meteen ook een hogere toeslag als nu want de nacht is zwaar en ongezond .
De zaterdagse toeslag tussen 7 en 15 bv  ?

Je mag best met goeie ideeën komen, maar het woord opofferen vind ik niet direct passen in de huidige CAO.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #18 Gepost op: maandag 4 februari 2013, 17:06 »
wel alle uren in een nachtdienst de nachttoeslag is een goeie en meer toeslag want de nachtdienst is zwaar. De vraag is dan als we dat echt willen waar mag het dan tenkosten van gaan want je blijft met geven en nemen zitten. Dus wat offeren jullie op voor alle uren nachttoeslag ? liefst meteen ook een hogere toeslag als nu want de nacht is zwaar en ongezond .
De zaterdagse toeslag tussen 7 en 15 bv  ?

Zou ik niet zo willen regelen. We hebben toch al de 30% toeslag werken op roostervrij in moeten leveren?
Dat zou ruimschoots genoeg moeten zijn voor die paar uurtjes 20% lijkt mij.
Maar als we die weer terug willen halen, waar ik persoonlijk een voorstander van ben omdat ik regelmatig wat extra's doe, kan er een berekening/verrekening plaatsvinden met de 50% overwerktoeslag boven de 9 uur die we ook hebben ingeleverd. Moet de werkgever ook niets kosten denk ik.
Maar wellicht mis ik iets...
« Laatst bewerkt op: maandag 4 februari 2013, 17:15 door Bromsnor »
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #19 Gepost op: maandag 4 februari 2013, 17:19 »
Zou ik niet zo willen regelen. We hebben toch al de 30% toeslag werken op roostervrij in moeten leveren?
Dat zou ruimschoots genoeg moeten zijn voor die paar uurtjes 20% lijkt mij.
Maar als we die weer terug willen halen, waar ik persoonlijk een voorstander van ben omdat ik regelmatig wat extra's doe, kan er een berekening/verrekening plaatsvinden met de 50% overwerktoeslag boven de 9 uur die we ook hebben ingeleverd. Moet de werkgever ook niets kosten denk ik.
Maar wellicht mis ik iets...

Vergeet ook niet dat niet iedereen nachtdiensten draait, maar wel op zaterdag werken, dan zijn die weer de dupe.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #20 Gepost op: maandag 4 februari 2013, 17:26 »
Vergeet ook niet dat niet iedereen nachtdiensten draait, maar wel op zaterdag werken, dan zijn die weer de dupe.

Ook dat ja, en ik vind dat de weekeinddiensten best extra beloond mogen blijven,
want als je een zaterdag ochtenddienst hebt, moet je daar vrijdag al rekening mee houden,
als je vrienden hun verjaardag vieren bijvoorbeeld.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #21 Gepost op: maandag 4 februari 2013, 19:54 »
Hogere toeslagen zal helemaal mooi zijn. Maar laten we beginnen bij het doortrekken van de nachttoeslag. En zoals al eerder gezien, ik denk dat we genoeg toeslagen hebben ingeleverd om dit ruimschoots te compenseren.

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #22 Gepost op: maandag 4 februari 2013, 19:56 »
Indien er mensen zijn met andere pijnpunten, ideeën, voorstellen, en wat dies meer zij,
laat je vooral niet tegenhouden om ze te delen, hoe meer mensen er meedenken,
hoe beter en doordacht de punten zullen worden die we aan gaan brengen bij de bonden :)

Want ik zie wel dat men regelmatig dit topic leest, maar dat er maar door een paar mensen gereageerd wordt.

Dat kan beter!!
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Regina

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #23 Gepost op: maandag 4 februari 2013, 22:43 »
Ik spreek collega's die dit forum niet eens kennen.
Laten we daar eens mee beginnen.

Kan iedereen lekker beginnen met lezen.

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #24 Gepost op: maandag 4 februari 2013, 23:55 »
.

Misschien is het een idee om af te spreken dat, als minimaal de helft van alle gewerkte uren in de "nacht tijd" gewerkt worden, om dan alle uren van die dienst met nachttoeslag te belonen?
Was vroeger al geweest, toen werd het 00.00uur -07.00uur en dit werd weer 00.00uur -06.00uur om ons verder "uit te kleden" vwb toeslagen.

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #25 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 00:02 »
Ik spreek collega's die dit forum niet eens kennen.
Laten we daar eens mee beginnen.

Kan iedereen lekker beginnen met lezen.
Dit is een stap in de goede richting! Dan weet men tenminste wat er speelt en waarom deze CAO tot stand is gekomen. Als de bonden dan eens positiever gaan reageren op dit forum misschien krijgt men dan meer leden ipv dit forum af te zeiken in een videootje.

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #26 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 00:39 »
Dit is een stap in de goede richting! Dan weet men tenminste wat er speelt en waarom deze CAO tot stand is gekomen. Als de bonden dan eens positiever gaan reageren op dit forum misschien krijgt men dan meer leden ipv dit forum af te zeiken in een videootje.

Als dan ook de forumleden hun verantwoordelijkheid nemen en zich aanmelden in de klankbordgroep, dan wordt er echt naar ze geluisterd ipv hier langs de zijlijn commentaar leveren. Nogmaals hier heeft het geen zin. Er zijn al diverse aanmeldingen en een ieder wordt serieus genomen.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #27 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 06:44 »
Als dan ook de forumleden hun verantwoordelijkheid nemen en zich aanmelden in de klankbordgroep, dan wordt er echt naar ze geluisterd ipv hier langs de zijlijn commentaar leveren. Nogmaals hier heeft het geen zin. Er zijn al diverse aanmeldingen en een ieder wordt serieus genomen.

Dat is eigenlijk ook de bedoeling van dit topic:
Ideeën uitkristalliseren, zodat die meegenomen kunnen worden naar de klankbordgroep, want ik kan ook wel bedenken dat er mensen zijn die niet, om uiteen lopende redenen, in die klankbordgroep willen, maar toch hun zegje willen doen.

en aangezien ik hier al een aantal mensen hen zien reageren die zich hebben aangemeld voor de groep, zullen onze ideeën/voorstellen goed terecht komen, naar ik mag aannemen.

Zo creëren we onze eigen "trechter" richting de klankbordgroep,
en kan iedereen zijn/haar verhaal kwijt.
En zo wordt de "zijlijn" ook ineens speelveld :)
Dat is het mooie van dit soort media, er kan op een goede manier gebruik van worden gemaakt om info te delen, en daarover te discussiëren maakt de onderwerpen waardevoller.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #28 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 06:57 »
Ik sprak gisteren een collega surveillant, en die had weer zo'n mooi voorbeeld over hoe de bonden,
in dit geval de Unie, niet met hun leden om moeten gaan.
En ik hoop dat dit verhaal toe draagt aan een oplossing hiervoor.

Hij had een probleem, heeft geprobeerd om dit zelf op te lossen, en toen hij de bond belde was het advies:
Ga nog maar eens rustig met je leidinggevende praten.
Dat had hij dus al gedaan, en vanwege dit advies, en het feit dat hij dus daardoor het gevoel kreeg niet geholpen te worden,
heeft hij zijn lidmaatschap uit onvrede opgezegd.
Hij was ongeveer 5 jaar lid geweest, en is inmiddels alweer een jaar of 6 geen lid.

Nu heb ik hem er inmiddels van overtuigd, dat met deze CAO, en alle veranderingen die er aan komen,
hij beter wel lid van een bond kan zijn, omdat, zeker als surveillant,
hij die nog wel eens hard nodig kon hebben in de nabije toekomst.
Hij gaat zich weer oriënteren om te zien bij welke bond hij weer wil gaan aansluiten.
Heb hem ook het advies gegeven zijn collegae aan te raden, indien ze dit nog niet hebben gedaan,
ook lid van een bond te worden.
Dit brengt mij op het volgende punt:
De verrekening van de contributie, maar daar zal ik een nieuwe reactie voor maken.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Spreken jullie wel eens je collegae aan over de CAO of de bond?
« Reactie #29 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 07:02 »
Dit gaat dus over mogelijkheid van verrekening van de contributie, als men lid van een bond wordt.
Mij is al vaker gebleken dat de mensen, die eerst roepen over lidmaatschap te duur en zo,
als ze horen over die verrekening, ineens een stuk welwillender zijn om lid te worden.

Kan iemand mij uitleggen hoe die verrekening precies gaat,
wat exact het voordeel ervan is,
en vooral hoe het geregeld kan worden?

Want ik weet er niet voldoende van om aan de mensen uit te leggen hoe dit exact in elkaar zit,
ik weet enkel van de mogelijkheid.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!