Auteur Topic: ATS advanced, uitgangen  (gelezen 11122 keer)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ATS advanced, uitgangen
« Gepost op: zondag 27 december 2015, 19:46 »
Beste forumleden,

Ik ben bezig met een inbraakinstallatie te installeren, nu kwam ik het volgende tegen.

Uitgang 3 is standaard geprogrammeerd voor het flitslicht max 50mA (dan zou je moeten kiezen voor de AB290 of de AB291).
Uitgang 5 is standaard geprogrammeerd voor de resetrookmelder max 50mA.
Maar als ik nu een rookmelder pak de DP721R en daar naar de specificaties kijk.
- ruststroom 100ľA bij 24V (prima)
- alarmstroom 60mA bij 24V ????? is dat dan niet over het maximaal stroom verbruik van de LC uitgang S5?
Ik vraag me dan ook af waarom ze dan dan wel zo standaard programmeren of zie ik iets over het hoofd?


S1, S2  Elektronische uitgang hoog vermogen, classificatie: 1 A bij 13,8 V
S3, S4, S5 [1]  Elektronische uitgang laag vermogen, classificatie: 50 mA bij 13,8 V

TechJoris

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 27 december 2015, 22:06 »
soldeer het ledje ervan af, das dan 20 mA minder   ;). Een uitgang die maar 50 mA kan leveren, dan heb je even goed niets

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #2 Gepost op: maandag 28 december 2015, 12:09 »
Kan me mijn 1e klus met een Advanced nog wel herinneren, stond ff raar te kijken dat die flitser zo raar deed.
Ik netjes installatie handleiding aangehouden en flitser op S3 aangesloten, alleen mijn flitser trok iets te veel.
Voordeel van de automatisch resetbare zekering, flits aan, 1 seconde uit, flits aan, 1 seconde uit etc etc.

Kortom beetje verkeerde keus van UTC om de flitser op S3 te zetten (in de handleiding), en iets meer uitgangs vermogen (100mA+) was wel makkelijker geweest. Gebruik nu gewoon een RL2 relais als ik meer vermogen nodig heb.

Volgens mij met de Advanced 3500 is het wel weer een beetje rechtgetrokken qua vermogen (2x sirene 1x flits), maar ja daar betaal je dan ook weer meer voor.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #3 Gepost op: maandag 28 december 2015, 12:22 »
Ja helemaal waar, al Is er voor de flitser nog wel een variant wat maar 50mA trekt, maar volgens mij wordt die niet zo veel verkocht. Ik ben het met je eens dat ze een verkeerde keus hebben gemaakt met het vermogen van de LC uitgangen. Had dan minimaal een normale uitgang aangehouden voor de flitser.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #4 Gepost op: maandag 28 december 2015, 20:17 »
Indien 1 binnensirene voldoende is, dan gebruik je toch uitgang 2 voor de flitser. Even het startfilter aanpassen naar het juiste type en de flitser werkt zoals het hoort...

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #5 Gepost op: maandag 28 december 2015, 20:22 »
Klopt dat kan, echter is het wel een bewaakte uitgang (wat natuurlijk ook wel weer te verhelpen is).

PeterO

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 29 december 2015, 23:55 »
Rookmelder 24v ??zal niet werken op een alarmcentrale  12v.
24v is voor een brandmeld centrale

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 30 december 2015, 00:08 »
Ik snap dat de inbraakcentrale 12V is, deze rookmelder is wel degelijk bedoeld voor de inbraakcentrales juist door het relais contact wat er in zit.
Waarom ik het over 24V had was omdat er alleen bij de specs bij belasting wordt gesproken over 24V en niet wat de belasting is bij 12V.

Inmiddels contact gehad met UTC en zij geven aan dat 1 Rookmelder van dit type wel moet kunnen hij vaagt bij een in alarm 55mA, (bij 12V) en ze geven aan dat dat geen problemen oplevert.

Ook is er een variant die maar 20mA verbruikt in alarmfase.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 11:31 »
een reactie hier op van UTC medewerker.

De DP721R trekt bij alarm ongeveer 50-55mA bij 12V DC.
Als je 1 melder aansluit op uitgang 5, mag dit normaliter geen probleem opleveren. Ga je er echter meerdere op hangen dan gaat dit inderdaad niet werken.
 
Een andere en wellicht betere optie is om gebruik te maken van de DP652 melder met de DB650 sokkel, deze melder verbruikt in alarm ongeveer 15-20mA bij 12V DC.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 11:33 »
Ik heb inmiddels wat uitgangen aangesloten en geprogrammeerd, waar ik nu een beetje mee zit is dat het activeren van deze uitgangen ook telkens in het log worden weergegeven, (uitgeschakeld alarm) is het ook mogelijk om dit uit te schakelen de enige optie die ik kan vinden is log limit: en dat houd dan in dat bij ingeschakeld alarm het maar 3x logd. Maar dat zoek ik niet, ik zoek een optie om sommige uitgangen helemaal niet in het log te laten weergeven, is dat mogelijk?

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 21:07 »
Ik heb inmiddels wat uitgangen aangesloten en geprogrammeerd, waar ik nu een beetje mee zit is dat het activeren van deze uitgangen ook telkens in het log worden weergegeven, (uitgeschakeld alarm) is het ook mogelijk om dit uit te schakelen de enige optie die ik kan vinden is log limit: en dat houd dan in dat bij ingeschakeld alarm het maar 3x logd. Maar dat zoek ik niet, ik zoek een optie om sommige uitgangen helemaal niet in het log te laten weergeven, is dat mogelijk?

Nee, dit is volgensmij niet mogelijk! Ik heb daar ook al eens naar lopen zoeken!

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 22:26 »
Waarom zou je dat niet willen: niet in de log terug willen zien? Controle functie zwart op wit is daarmee weg.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 22:47 »
Dit omdat ik status uitgangen van bewegingsmelders heb, hierdoor staat het log vol met dat ik door het huis loop en dat is totaal onzinnige informatie gezien van  uit de inbraak installatie.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 23:38 »
Dit omdat ik status uitgangen van bewegingsmelders heb, hierdoor staat het log vol met dat ik door het huis loop en dat is totaal onzinnige informatie gezien van  uit de inbraak installatie.

Hier precies hetzelfde  :P

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced, uitgangen
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 23:59 »
Heb hier het zelfde probleem

Ik ga dinsdag op cursus in weert zal het daar eens vragen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk