Auteur Topic: Galaxy XL500 v2.10 en RSS (bediendeel)  (gelezen 4137 keer)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Galaxy XL500 v2.10 en RSS (bediendeel)
« Gepost op: maandag 2 maart 2015, 19:00 »
Beste,

We hebben een Galaxy inbraakcentrale overgenomen (XL500 v2.10).
We kunnen gewoon verbinding maken met de centrale via RSS software, we kunnen de centrale volledig uitlezen echter, het bediendeel in de software kunnen we niet bedienen, deze geeft niks in het display weer en daar kunnen we ook niks in invoeren, nu vragen we ons dus af, hoe kan dat?

Wel is het zo, dat wanneer ik de RS232 module er op prik en daarna modules laat registeren door uit het installateurs menu te gaan, geeft hij aan verwijder bediendeel 17, als we dat accepteren en verder gaan geeft hij aan 2 modules toegevoegd met daarbij weer wel bediendeel 17.
We vragen ons af, hoe kan dat, de andere bediendelen die er op zitten hebben geen nr. 17.
Wel is het zo dat er daar op de centrale wordt ingebeld van een ander gebouw, kan dat er iets mee te maken hebben en kunnen we dit oplossen?

Met vriendelijke groet,
André

amekalala

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 57
  • Bedenk dit: net voor de storing was alles nog goed
    • Bekijk profiel
  • Functie: servicetechnicus inbraakmeld/cctv/data/intercom/etc.
Re: Galaxy XL500 v2.10 en RSS (bediendeel)
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 3 maart 2015, 19:02 »
Is heel herkenbaar,een galaxy 500xl is qua databus al niet zo snel en zeker als er een aantal linken gebruikt zijn word hij nog trager.
Probeer het eens dat als je de datalijnen van de centrale afhaal, of je dan wel met rss kan werken!
Ook kan het zijn dat er terug gelust is in de datalijn,ik bedoel dat er een soort van utp/ftp kabel is gebruikt voor de data, en dat er terug gelast is vanaf een rio via een ander aderpaar, dit verstoort ook de dataverbinding.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy XL500 v2.10 en RSS (bediendeel)
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 3 maart 2015, 21:15 »
bediendeel 17 is de rs232 module

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy XL500 v2.10 en RSS (bediendeel)
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 3 maart 2015, 21:26 »
@ ik heb op zich wel gewoon normaal verbinding, ik kan immers de centrale uit lezen met de software, maar ik krijg het niet voor elkaar om het bediendeel op de laptop te bedienen in de RSS software.

@sqouzie, heb je dan ook enig idee waarom hij bij de eerste keer de print er op te prikken, hij eerst het bediendeel wil verwijderen en daarna wil toevoegen?

Ik vind het best vreemd om eerlijk te zijn, we dachten eerst dat er misschien een dubbel adres in zou zitten maar zonder de RS232 print zien we geen bediendeel 17.
Met andere centrales heb ik zo iets niet eerder gehad en kon ik ook een bediendeel oproepen via de laptop met RSS.

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy XL500 v2.10 en RSS (bediendeel)
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 10 maart 2015, 15:58 »
Ik heb ook al eens problemen gehad met een 500XL en RSS. Ik heb toen voor dat doel het oude Galaxy Gold van stal gehaald. Geen problemen meer.
Vervelend ja maar overkomelijk.