Auteur Topic: Networx 8 Installateurscode aanpassen (oude is bekend)  (gelezen 8037 keer)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Networx 8 Installateurscode aanpassen (oude is bekend)
« Gepost op: vrijdag 21 maart 2014, 12:15 »
Ik zit met een misschien wel hele domme vraag,
Ik wil graag de installateurs code aanpassen van een NetworX 8 centrale,
Ik kan in de installateurs menu komen *8+install code # en daarna voer ik een 0 in voor de centrale.
Zover ik kan vinden moet je dan naar adres 42 gaan, maar daar staat dan op de 2e regel 9 (9), wat ik dus niet helemaal snap, iemand die me even kan uitleggen wat ik fout doe en hoe het wel moet?

Met vriendelijke groet,
Dré

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: Networx 8 Installateurscode aanpassen (oude is bekend)
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 21 maart 2014, 13:09 »
9 is dus het eerste cijfer van de huidige install. code. * is bevestigen wil je ander dan eerst dat cijfer ingeven gevolgd door *. Vervolgens komt 2de cijfer in beeld. Succes! Zal wel 7 zijn  :)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Networx 8 Installateurscode aanpassen (oude is bekend)
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 21 maart 2014, 18:19 »
Dank je Ronald, het is inmiddels gelukt, ik wist neit wat ik er mee moest toen ik het zag, was voor mij de eerste keer dat ik iets met een Networx moest doen.
Eerste indruk, is dat het niet mijn systeem is, maar ja dat krijg je als je andere gewend bent denk ik.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Networx 8 Installateurscode aanpassen (oude is bekend)
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 21 maart 2014, 20:23 »
Als je eenmaal doorhebt hoe het zit met de adressen en segmenten valt het wel mee. Had het geluk dat toen mijn ik
Mijn carriere als alarmmonteur begon we nog veel cmk centrales hadden hangen. Ze moeten alleen iets aan de kast indeling doen, is haast niet fatsoenlijk te bedraden... :(

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Networx 8 Installateurscode aanpassen (oude is bekend)
« Reactie #4 Gepost op: zondag 23 maart 2014, 12:06 »
JA maar dat is met elke centrale wel zo denk ik, dat je moet door hebben hoe het in elkaar steekt, maar zo ver ik het er uit kon halen, kon je niet makkelijk doorbladeren, en snel kunt zien wat voor een menu het is.

En ja de kast die ik daar heb zien hangen zag er echt niet uit, was een totale wirwar aan draden, en geloof wel dat het enigsinds beter kon.
Bij de uitbreiding was het zelfs zo dat je de accu niet eens fatsoenlijk kon weg pakken, je moest eerst de gehele bedrading aan de kant halen (met als risico dat er bedrading afbreekt of losraakt.
Maar denk ook dat het zeker wel aan de monteur ligt, hoe die er mee omgaat.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Networx 8 Installateurscode aanpassen (oude is bekend)
« Reactie #5 Gepost op: zondag 23 maart 2014, 20:43 »
Daar heb je een handig programmeer blad voor ;)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Networx 8 Installateurscode aanpassen (oude is bekend)
« Reactie #6 Gepost op: zondag 23 maart 2014, 21:15 »
Mag ik vragen wat je daar precies mee bedoeld? zn programma blad? een papieren programmeer overzicht of zo met code's?

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Networx 8 Installateurscode aanpassen (oude is bekend)
« Reactie #7 Gepost op: maandag 24 maart 2014, 16:56 »
Papieren versie. Als je net begint met de networx is via de laptop prammeren een stuk eenvoudiger.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Networx 8 Installateurscode aanpassen (oude is bekend)
« Reactie #8 Gepost op: maandag 24 maart 2014, 17:38 »
ja dat begrijp ik, maar ja moet je wel de programmeer software en kabel hebben, we hebben er tot nu toe 1 in onderhoud die al draait dus.
Maar is er een simpel overzicht van, of krijg je dan de hele lijst met groepen? die toch wel een tiental pagina's lang is volgens mij.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Networx 8 Installateurscode aanpassen (oude is bekend)
« Reactie #9 Gepost op: maandag 24 maart 2014, 20:18 »
Het is het een of een ander. Kan je wel het een en ander mailen als je wilt....  programmeer kabel kan je zo bestellen bij de TU, software kan je downloaden van de lobeco site.