Auteur Topic: 'Subcentrale' op ATS4000  (gelezen 3767 keer)

Jaco

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
'Subcentrale' op ATS4000
« Gepost op: donderdag 6 maart 2014, 23:11 »
Hallo allemaal, ik heb weer een volgende vraag:
Ik heb ik mijn huis een ATS4000 centrale hangen. In mijn garage heb ik alle onderdelen (PIR's, magneetcontacten, bediendelen, e.d.) door middel van losse kabels allemaal naar de centrale in mijn huis gelegd.
Ik wil een flinke uitbreiding op het alarm maken en vraag me af of ik een soort 'subcentrale' op de RS485-bus (waarop ook de GI's zitten aangesloten) kan aansluiten en daar alle in- en uitgangen op aan kan sluiten.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: 'Subcentrale' op ATS4000
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 7 maart 2014, 00:51 »
Volgens mij moet je toch vrij eenvoudig een externe uitbreiding met hulpvoeding kunnen plaatsen.
Voor de rookmelders is dat vaak niet nodig, want die trekken en rust slechts een paar mA en je ATS 4000 zou toch 2A moeten kunnen leveren.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

pinokkio

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 69
  • Better be safe than sorry
    • Bekijk profiel
Re: 'Subcentrale' op ATS4000
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 7 maart 2014, 08:27 »
Gewoon een ATS1201 plaatsen, heb je ingangen, en de mogelijkheid om uitgangen te maken met een eigen voeding.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 'Subcentrale' op ATS4000
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 7 maart 2014, 18:27 »
Gewoon een ATS1201 plaatsen, heb je ingangen, en de mogelijkheid om uitgangen te maken met een eigen voeding.

Een ATS 1201 is inderdaad de mooiste oplossing!

Ik heb hetzelfde in mijn garage gedaan alleen dan met een ATS 1210 en deze zit in een grotere behuizing zodat ik het een en ander fatsoenlijk aan kon sluiten.
Vanaf de centrale zelf ligt er een FTP kabel en een signaalkabel voor de voeding van de bewegingsmelders in de garage.

(Er ligt inmiddels wel een ATS1201 klaar om gemonteerd te worden als ik klaar ben met de verbouwing/uitbreiding van mijn garage)