Auteur Topic: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule  (gelezen 23045 keer)

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #45 Gepost op: woensdag 12 april 2017, 19:01 »
Oke. zo was leuke hobby paar uurtjes die spraakmodule programmeren..dat VOIP vind ik raar want meeste glasvezels zijn ook van KPN/ Reggfiber. Zal nog kijken of op die Experia Box 8 ergens een DMTF of zo zit. Kan het daar niet aan liggen? Vreemd dat die dan verkocht worden als het niet werkt :-). Heb je ergens docu dat dit niet zou kunnen werken want ik kan toch ook met callcenters bellen die DMTF gebruiken in hun menukeuzes?

Zover ik weet komt het omdat op een digitale (=VOIP) lijn de "0" niet goed doorgegeven wordt waardoor het bevestigen zo moeizaam gaat. Het bevestigen van een alarm bij bijvoorbeeld een networx centrale (daar moet je op * drukken om te bevestigen) gaat via een VIOP lijn probleemloos,

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #46 Gepost op: dinsdag 20 juni 2017, 08:07 »
Beetje late reactie maar dan toch. Voip gaat inderdaad niet goed hebben ze me van utc verteld. Er is nieuwe centrale in de maak die cloud enabled is en waarbij er geen gsm of vaste lijn nodig is. De reden is dat de snelheid van de dmtf tonen hoger is dan van de ats module. Dus die communicatie loopt niet goed. Er is wat anders in de maak dus. Wanneer klaar werd me destijds niet gezegd. Qua prijs interessanter dan nieuwe sta en gsm kiezer...naast dat 06 nummers op beginnen te raken en maandelijks 7-10 euros kost.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #47 Gepost op: dinsdag 20 juni 2017, 17:51 »
Inmiddels is die cloud online en worden er deze week trainingen gegeven voor installateurs.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #48 Gepost op: vrijdag 23 juni 2017, 23:50 »
mooi. zou je type kunnen posten om te zien wanneer op de markt en welke prijs.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #49 Gepost op: zaterdag 24 juni 2017, 00:16 »
je zou wel een ATSx500 (ATS1500A-(IP)) centrale moeten hebben om hiervan gebruik te kunnen maken, ik dacht eigenlijk dat er bijna 2 jaar geleden over gesproken werd dat er ook een extra print voor de ATSx000 centrale's zou komen, maar volgens mij is die er (nog) niet.

Wat de kosten zijn voor de cloud weet ik niet, ik ben ook niet bij de training geweest ivm drukte op de zaak en onderbezetting.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #50 Gepost op: zaterdag 24 juni 2017, 10:45 »
Wil je werken met de betaalde variant zul je ook de ATS7320 incl SIM kaart vanuit UTC moeten aanschaffen.
Ook nog geen prijzen zien voorbij komen, denk dat ik eerst maar eens de gratis variant ga bekijken.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #51 Gepost op: zondag 25 juni 2017, 13:58 »
@Atomic

Weet je toevallig ook wat de gratis versie inhoud?
Ik kan hier niet echt iets duidelijks over vinden wat nu de verschillen zijn tussen de betaalde en de gratis versies.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #52 Gepost op: zondag 25 juni 2017, 15:03 »
@Atomic

Weet je toevallig ook wat de gratis versie inhoud?
Ik kan hier niet echt iets duidelijks over vinden wat nu de verschillen zijn tussen de betaalde en de gratis versies.

In het Basisservicemodel gebruikt u het unieke serienummer in de mobiele applicatie en de ATS85xx software om op een eenvoudige manier verbinding te maken.
Dit model ondersteunt push-meldingen voor smartphones. De alarmrapportage moet worden geconfigureerd via het bediendeel of ATS85xx software, wanneer deze op een OH-ontvanger is aangesloten via Ethernet of een GSM-module voor communicatie.
Wanneer u de mobiele verbinding gebruikt, moet u uw eigen SIM-kaart gebruiken.

In het Portalservicemodel gebruikt u alle functies van het Basismodel, en hebt u bovendien toegang tot de UltraSync-webportal. In deze portal kunt u centrales registreren om ze aan een PAC van uw keuze te koppelen, en rapporten uit te draaien of statistieken te bekijken voor al uw aangesloten centrales.
Als onderdeel van het model kan er een UTC SIM-kaart worden gebruikt voor de mobiele verbinding.
Om toegang te krijgen tot de webportal, moet u toegang krijgen via het UTC-verkoopkantoor en een UltraSync-formulier ondertekenen.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #53 Gepost op: zondag 25 juni 2017, 15:13 »
Ah thanks, ik had het eerste deel verkeerd begrepen denk ik.

Eens kijken of ik van de week of volgend weekend tijd heb om het te testen.