Auteur Topic: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule  (gelezen 23170 keer)

Jeroen1508

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #30 Gepost op: maandag 16 januari 2017, 11:21 »
Ik heb het bandkabeltje tussen de spraakmodule en het moederbord vervangen en de spraakmodule werkt nu prima! Bedankt voor het meedenken!

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #31 Gepost op: maandag 16 januari 2017, 13:00 »
Oké, nou mooi dat het dan nu toch opgelost os.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 20:29 »
Vandaag werd ik door mijn alarminstallatie gebeld  :P ...en mijn vrouw ook. Dacht dat ik dat nog niet ingesteld had...want die spraakmodule is beetje onbereikbaar achter het mainboard en er zijn twee plaatsen die protocol heet (protocol=spraak, dan onder op XSIA kiezen en dan idd bericht instellen op bijv. inbraakalarm ipv 0 van de 14, jammer dat plaatjes niet te uploaden zijn, dat werkt makkelijker). Maar goed. Ik kon 0 indrukken wat ik wilde en daar reageert ie niet op..dus blijft ie ons opbellen. Hoe krijg ik dit goed? Ik kan de forum post over dit onderwerp niet vinden en wil niet nogmaals een forumpost aanmaken zoals ik gewend ben. Sorry :-) Ik zal in elk geval even de telefoonlijn via de alarmcentrale leggen, misschien dat ie de tonen niet goed doorkrijgt omdat die lijn dus belast is.

Daarnaast kregen we het alarm niet uit. Kan het zijn dat dat maar op 1 ATS1115 kan die als hoofdconsole is gedefinieerd? Zal het zo nog eens testen. Is de vrouw niet zo blij mee :-).

P.s. ik ben particulier met een Knipex Adereindhulstang :-)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #33 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 20:36 »
Mag ik vragen wat voor een telefoonlijn jij hebt, is dat uit een internetmodem / GSMkaartje / ouderwetse telefoon aansluiting van KPN?

Over het bedoendeeel waar je het over hebt, is deze wel (juist) geconfigureerd? Want je moet als alles juist geconfigureerd is, op elk bediendeel je code kunnen invoeren om uit te schakelen, tenzij het bediendeel bijvoorbeeld voor een ander gebied is of misschien niet eens (juist) ingesteld is.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #34 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 20:51 »
Glasvezel met zo'n maffe Experia Box 8 met PSTN aansluiting. Die ben ik nu aan het omleggen en ook de ATS7200 V2.0 aan het bekijken maar ik zie geen telefoonaansluiting. Zal de gebruiksaanwijziging zoeken :-).

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #35 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 20:54 »
De telefoonaansluiting zit op de print van je centrale niet, op de spraakmodule.
Wat betreft dat je steeds opnieuw gebeld wordt, komt hoogstwaarschijnlijk door je modem, je modem zet de signalen om, en hierdoor komen de signalen niet goed aan bij de inbraakcentrale.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #36 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 20:57 »
https://www.beveiligingswinkel.nl/pdf_handleidingen/aritech/ats_classic/ats7200_installatiehandleiding.pdf
Ok. handleiding gevonden. Er zat een sticker over de telefoonstekker. Zal er snoertje inlaten om er makkelijk bij te komen.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #37 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 20:59 »
Even voor de duidelijkheid.
Die aansluiting is bedoeld om de spraakberichten op te nemen, niet om je telefoonlijn op aan te sluiten. Misschien inderdaad wel handig om deze te verlengen om je berichten in te spreken / wijzigen, al zal dat neem ik aan niet heel vaak gebeuren.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #38 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 21:17 »
Vandaag werd ik door mijn alarminstallatie gebeld  :P ...en mijn vrouw ook. Dacht dat ik dat nog niet ingesteld had...want die spraakmodule is beetje onbereikbaar achter het mainboard en er zijn twee plaatsen die protocol heet (protocol=spraak, dan onder op XSIA kiezen en dan idd bericht instellen op bijv. inbraakalarm ipv 0 van de 14, jammer dat plaatjes niet te uploaden zijn, dat werkt makkelijker). Maar goed. Ik kon 0 indrukken wat ik wilde en daar reageert ie niet op..dus blijft ie ons opbellen. Hoe krijg ik dit goed? Ik kan de forum post over dit onderwerp niet vinden en wil niet nogmaals een forumpost aanmaken zoals ik gewend ben. Sorry :-) Ik zal in elk geval even de telefoonlijn via de alarmcentrale leggen, misschien dat ie de tonen niet goed doorkrijgt omdat die lijn dus belast is.

Daarnaast kregen we het alarm niet uit. Kan het zijn dat dat maar op 1 ATS1115 kan die als hoofdconsole is gedefinieerd? Zal het zo nog eens testen. Is de vrouw niet zo blij mee :-).

P.s. ik ben particulier met een Knipex Adereindhulstang :-)

Ga er maar vanuit dat dit eigenlijk niet goed te krijgen is.

In de meeste gevallen krijg je een vaste telefoonlijn via je internetprovider en bel je dus VOIP, en daar zit het probleem dan ook meteen.


v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #39 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 22:14 »
Oke. zo was leuke hobby paar uurtjes die spraakmodule programmeren..dat VOIP vind ik raar want meeste glasvezels zijn ook van KPN/ Reggfiber. Zal nog kijken of op die Experia Box 8 ergens een DMTF of zo zit. Kan het daar niet aan liggen? Vreemd dat die dan verkocht worden als het niet werkt :-). Heb je ergens docu dat dit niet zou kunnen werken want ik kan toch ook met callcenters bellen die DMTF gebruiken in hun menukeuzes?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #40 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 22:47 »
het is dan ook niet voor niks dat geen enkele inbraak leverancier hier geen garantie op kan geven, ook is er geen een die er support op geeft of zal geven. Het probleem is dat het signaal wordt omgezet van internet naar telefonie (VOIP).
Glazvezel is ook hetzelfde verhaal, vandaar ook dat ik het had over de oude KPN telefoonlijnen (die dus met koperdraadjes binnen kwam en direct werd aangesloten op je telefoon, dus zonder internet modem.
Het komt zelfs voor dat de inbraakcentrale niet eens wil bellen over die telefoonlijn of wat ook geregeld voorkomt is dat de mensen regelmatig lijnfout krijgen, dit allemaal te danken aan de VOIP verbindingen.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #41 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 23:19 »
hmm. jammer dat er ook mensen zijn die zich niet aan de specs houden waardoor het niet werkt. Of de ATS7200 doet iets niet conform spec of de Experia Box 8 van KPN niet.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #42 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 23:26 »
Het probleem zit hem in de modem, dat is 100% zeker, als je de mogelijkheid zou hebben om op de echte ouderwetse KPN telefoon lijn kunt aansluiten zal de ATS7200 het gewoon doen en ook accepteren dat jij een 0 invoert. het omzetten in de modems is dan ook de reden dat fabrikanten van de centrales hier ook geen support over kunnen geven.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #43 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 23:56 »
Yep. Ik zal eens navragen. Het blijkt dat het mogelijk de DMTF aanpassing is op de Experiabox V8. ik las hier iets over op een KPN forum. Je moet een versie 9 of liever 10 hebben. DMTF wordt nl. ook gebruikt om bestellingen door te geven en alarmeringen van oudjes. Kom er op terug want zou ook via SIP moeten werken.

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 212
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: ATS1000A-IP met ATS7200 spraakmodule
« Reactie #44 Gepost op: woensdag 12 april 2017, 17:09 »
Gsm kiezer werkt wel in dit geval geen probleem met accepteten