Auteur Topic: Welke alarmcentrale?  (gelezen 44381 keer)

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #30 Gepost op: donderdag 18 februari 2016, 21:14 »
het lijkt er op dat je ook rookmelders gaat aansluiten op je centrale, let er dan wel op dat daar dan ook een uitgang voor nodig is, en ook hoeveel rookmelders op 1 uitgang, voor dat je hem gaat over belasten. Ook moet je er op letten dat je beide sirene uitgangen bewaakte uitgangen zijn.
Oh en vergeet je flitlicht niet, hierdoor kom je al snel een uitgang tekort op je centrale.

steventje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #31 Gepost op: donderdag 18 februari 2016, 22:10 »
Denk een 2 tal rookmelders aan te sluiten op één ingang. Ik kan toch een rookmelder aansluiten zonder gebruik te maken van een OC uitgang? Ik moet hem dan wel even van de sokkel draaien om te resetten bij brand of storing. Bewaakte uitgangen zijn uitgangen waar enkel een sirene op kan aangesloten worden ?

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #32 Gepost op: donderdag 18 februari 2016, 22:16 »

Denk een 2 tal rookmelders aan te sluiten op één ingang. Ik kan toch een rookmelder aansluiten zonder gebruik te maken van een OC uitgang? Ik moet hem dan wel even van de sokkel draaien om te resetten bij brand of storing. Bewaakte uitgangen zijn uitgangen waar enkel een sirene op kan aangesloten worden ?

Maak dan een resetknop langs je centrale.
Is altijd handiger dan de melder los draaien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #33 Gepost op: vrijdag 19 februari 2016, 00:04 »
Resetknop?
En beetje centrale heeft toch gewoon een uitgang voor rookmelders die je automatisch (na een reset van de alarmmelding) of met een speciaal commando reset.

Denk dat de laatste resetknop die ik heb gemonteerd toch al snel een 20 jaar geleden zal zijn, sinds die tijd hebben al mijn systemen gewoon een reset uitgang voor rookmelders

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Raymond1975

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 21
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #34 Gepost op: vrijdag 19 februari 2016, 18:42 »
En als je geen uitgang hebt kun je beter een no latch sokkel / brandmelder pakken die reset zichzelf als de rook weg is. Het is dan wel aan te bevelen 1 rookmelder per zone aan te sluiten.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #35 Gepost op: zaterdag 20 februari 2016, 11:50 »
Resetknop?
En beetje centrale heeft toch gewoon een uitgang voor rookmelders die je automatisch (na een reset van de alarmmelding) of met een speciaal commando reset.

Denk dat de laatste resetknop die ik heb gemonteerd toch al snel een 20 jaar geleden zal zijn, sinds die tijd hebben al mijn systemen gewoon een reset uitgang voor rookmelders

suc6

Gerrit

Tja, je moet toch wat als je geen extra uitgangenprint aan wil schaffen en zo een extra uitgang wilt uitsparen  :P

steventje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #36 Gepost op: zaterdag 20 februari 2016, 12:13 »
Een extra uitgang is ook een optie Joep, die extra kost is doenbaar en dan heb ik 8 uitgangen

Wat zouden jullie doen in mijn geval.
Doormeldingen via een ATS7310 en dan heb ik geen OC outputs nodig (enkel voor flashlight of brandreset)
OF doormelding via externe GSM module waar ik dan 3-4 OC uitgangen voor nodig heb + 8 extra OC uitgangen voor bvb flashlight en brandreset.
En zo'n ATS7310 GSM module, meldt die ook apart brand en inbraak door en zegt die ook op welke zone? Of anders gezegd kan die meer details/info doormelden via SMS dan een externe GSM doormelder?

Bedankt!

aritech

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #37 Gepost op: zaterdag 20 februari 2016, 14:41 »
Je kan ook een rookmelder nemen met auto reset, zoals DP721RTA. R voor relais, T voor thermocouple en A voor auto reset. Is wat bedoeld wordt met "En als je geen uitgang hebt kun je beter een no latch sokkel / brandmelder pakken die reset zichzelf als de rook weg is. Het is dan wel aan te bevelen 1 rookmelder per zone aan te sluiten".
« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 februari 2016, 14:43 door aritech »

steventje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #38 Gepost op: maandag 22 februari 2016, 20:23 »
Iemand idee wat het voordeel is van een ATS7310 tov een externe GSM spraakkiezer (deze laatste iets goedkoper)?

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #39 Gepost op: maandag 22 februari 2016, 22:34 »
Iemand idee wat het voordeel is van een ATS7310 tov een externe GSM spraakkiezer (deze laatste iets goedkoper)?

Afhankelijk of je hem of Classic of Advanced aansluit, bij de laatste heb je de mogelijkheid gedetailleerde SMS te ontvangen over evt alle systeem meldingen.
Tevens de mogelijkheid om systeem commando's dmv SMS naar je CCS te sturen zodat je evt systeem in/uit kunt schakelen.

Kort gezegd, kies een Advanced en een 7310 en je hebt meer plezier van je systeem.

aritech

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #40 Gepost op: dinsdag 23 februari 2016, 09:07 »
Bij de ATS7310 icm ATS Advanced maak je gebruik van direkte communicatie tussen paneel en GSM module via MI bus met daarvoor bestemde kabel. Dit maakt het idd mogelijk om SMS (controle) toe te passen wat via externe GSM module nagenoeg niet mogelijk is.
De externe GSM module wordt aangestuurd via geprogrammeerde uitgangen van de centrale naar de ingangen van de module, waardoor je zowiezo al wat uitgangen "verliest" op de centrale. Er zijn ook externe GSM modules die aangestuurd kunnen worden met de PSTN kiezer, de (X)Sia of CID codes worden dan gebruikt om de GSM module te laten functioneren.
Voorkeur heeft toch echt de ATS7310.

steventje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #41 Gepost op: dinsdag 23 februari 2016, 19:05 »
Bedankt voor info !
De programmatie van ATS1000 en de ATS7310, is dat allemaal te programmeren via die TITAN software?

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #42 Gepost op: dinsdag 23 februari 2016, 19:18 »
Bedankt voor info !
De programmatie van ATS1000 en de ATS7310, is dat allemaal te programmeren via die TITAN software?
Niet met Titan, dit doe je met ATS8500 software.

aritech

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #43 Gepost op: dinsdag 23 februari 2016, 19:31 »
Weet wel dat programmeren en aansluiten van de ATS Advanced toch wel enige ervaring vereist.
Als je ATS7310 gebruikt, let dan ook op dat je niet alle events laat melden via sms, wordt duur verhaal dan.
Ikzelf heb de sms beperkt tot bijv alarmen en sabotage, in en uitschakelen enz  vond ik overbodig bij thuis systeem. Je kan evt van afstand nog altijd status van systeem opvragen via sms.

gieter

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Re: Welke alarmcentrale?
« Reactie #44 Gepost op: dinsdag 23 februari 2016, 19:48 »

Weet wel dat programmeren en aansluiten van de ATS Advanced toch wel enige ervaring vereist.
Als je ATS7310 gebruikt, let dan ook op dat je niet alle events laat melden via sms, wordt duur verhaal dan.
Ikzelf heb de sms beperkt tot bijv alarmen en sabotage, in en uitschakelen enz  vond ik overbodig bij thuis systeem. Je kan evt van afstand nog altijd status van systeem opvragen via sms.


Voor 7 e per maand onbeperkt sms bij telfort.
Is wel te doen toch


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk