Auteur Topic: Hulp bij planning inbraaksysteem  (gelezen 23727 keer)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #30 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016, 14:38 »
Als je de laatste alinea uit 5.5 gaat halen zal waarschijnlijk geen één Borg bedrijf nog iets kunnen verkopen omdat je niet mag afwijken en zullen waarschijnlijk de gecertificeerde beveilingsbedrijven hun lidmaatschap opzeggen en dan is het hek echt van de dam...

Is dat zo?
Als er nu regelgeving komt die voor ieder beveiligingsbedrijf hetzelfde is, of je nu BORG, VEB of Uneto BRL installateur bent dan speelt dat toch helemaal niet meer?
Dan is het simpel kiezen wil je voldoen aan de regels of stop je met je beveiligingswerkzaamheden.......... klaar.

Kijk hoe het jarenlang gegaan is in de brandbeveiliging, dat ging ook goed tot de bom barste en er gewoon geen keuze meer was, je kon simpelweg je diploma's halen en je erkenning aanvragen en anders geen werkzaamheden meer uitvoeren in de brandbeveiliging.
Kijk ik hoe lang BORG, VEB en Uneto er al over praten om tot 1 regeling te komen dan verwacht ik dat, als we op deze manier doorgaan, het geen 10 jaar meer zal duren totdat zoiets ook in de inbraakbeveiliging zal gebeuren en dat het dan slikken of stikken zal worden.

Daarnaast als BORG deze regel nu eenzijdig in zou voeren, dat er niet meer van de projecteringsrichtlijnen afgeweken mag worden, zou het dan niet zijn dat de BORG bedrijven als kwalitatief hoogstaande bedrijven te boek komen te staan waar opdrachtgevers en verzekeraars graag mee samenwerken?
Wil je dan een systeem wat volgens de regels geprojecteerd en geďnstalleerd is dan ga je in zee met een BORG gecertificeerd bedrijf, wil je een rommel systeem wat nergens aan voldoet dan ga je, zolang dat nog kan, maar naar een andere partij.

Verder denk ik dat we er veel te moeilijk over doen over wat klanten nu wel of niet willen en eerlijk gezegd heb ik het idee dat in 99% van de gevallen het niet de klant is die iets niet wil maar dat dit aangepraat wordt door de "vernuftige" installateur die hiermee de regelgeving kan omzeilen om maar wat te doen naar eigen inzicht zodat hij maar net iets goedkoper is dan zijn collega.

Koop je een auto en wil je die zonder gordels of zonder lampen dan kan dat, maar het gevolg is wel dat je er dan niet mee op de weg mag en doe je dat toch en wordt je aangehouden? dan mag je met een boete gewoon lopend verder. Vindt je het onzin om een helm te dragen op je scooter, prima toch, maar zet dat ding maar aan de kant en hier is wel een boete.
Die kant zullen we (naar mijn mening) ook in de beveiliging op moeten, wil je een systeem wat niet aan de geldende eisen voldoet? Prima, maar geen enkele verzekering zal het accepteren en je kunt deze ook op geen enkele meldkamer aansluiten en veroorzaak zo'n niet gecertificeerd systeem overlast? Prima dan krijg je gewoon een "passende" factuur van de hulpverlenende instanties.

Probleem is alleen (nog) wie gaat dat controleren?
Want bij alle partijen die nu iets controleren is er altijd ook nog een commercieel belang en meestal wordt dit dan toch boven het algemeen belang gesteld.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #31 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016, 14:42 »
Je houdt steeds een mooie pleidooi en heb al meerdere malen aangegeven dat je gelijk hebt maar je ziet nog steeds het stukje over het hoofd of er een verzekeringseis is.

Zoals jij het nu stelt mag ik als erkende installateur dus enkel volgens de normen installeren en moet ik de klant iets verplichten aan te schaffen. Gevolg is dat de klant naar een snelle jongen gaat en waarschijnlijk een systeem krijgt die hoogstwaarschijnlijk nog meer afwijkingen noteert...

Moet overigens zeggen dat ik 9 van de 10 keer de klant echt wel kan overtuigen waarom de voorschriften zo zijn maar als bijvoorbeeld een klant uit eigen overweging een alarmsysteem wilt met doormelding over IP naar zijn GSM en absoluut geen UPS wilt aanschaffen voor zijn netwerk. Ja voor zijn netwerk en niet enkel zijn router, kom vaak genoeg tegen dat de router netjes op een UPS zit maar de glasvezel converter e/o de switch niet en dan ligt het netwerk nog plat maar dat terzijde. En dat de klant dus het risico accepteert dat zijn melding bij stroomuitval niet binnenkomt op zijn mobiel maar dat het alarm welke voorzien is van een Back-up accu wel bij stroomuitval dienst doet als luid alarm zodat de eventuele buren het horen. Moeten wij dan zeggen sorry maar we kunnen u niet verder helpen???

Nee nou zijn we op de goede weg! Wij geen werk en de snelle jongen vaart er wel bij.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 30 januari 2016, 14:57 door Secures »

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #32 Gepost op: zaterdag 30 januari 2016, 15:09 »
Mooie discussie, natuurlijk willen we allemaal volgens de borg richtlijnen installeren.

Maar een situatie:

Klant wenst imc maar er is geen eis vanuit de verzekering.
Bedrijf 1 bied systeem aan helemaal geprojecteerd volgens de borg richtlijnen €3000
Bedrijf 2 bied systeem aan niet geheel geprojecteerd volgens de borg richtlijnen €2500

Waar zou (merendeel) van de klanten voor kiezen?


Ik snap de discussie echt wel, maar zolang er op deze manier calculaties gedaan worden, wat ook mag, blijven deze discussies. Ga je als bedrijf niet mee zou je dus nieuwe klanten kunnen missen omdat de "buurman" net ff goedkoper is omdat die weet dat er geen eis is en dus evt op component niveau net iets minder gaan monteren.

We zullen dus naar een systeem moeten gaan dat iedere alarm installatie, eis of geen eis, moet voldoen aan dezelfde regels/projecteringen, welke dan ook allen vallen onder een evt inspectie door derden.
Dan is het aan de alarminstallateur om binnen de regels een beter concurrerende offerte te kunnen uitbrengen en wat niet zal resulteren in "slechtere" installaties.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #33 Gepost op: zondag 31 januari 2016, 00:49 »
Je houdt steeds een mooie pleidooi en heb al meerdere malen aangegeven dat je gelijk hebt maar je ziet nog steeds het stukje over het hoofd of er een verzekeringseis is.

Ik denk dat ik al een stap verder ben en denk richting de toekomst terwijl jij het over de hedendaagse praktijk hebt, daar zit het verschil.
Over die laatste, de hedendaagse praktijk, heb ik het dus niet, ik weet dat er nieuwe regelgeving komt en stel hier de huidige situatie juist aan de kaak zodat ook degene die de regels bedenkt/ontwerpt kan lezen wat de huidige situatie is en waar de knelpunten liggen.
Die knelpunten zijn dus ook al regelmatig onder de aandacht gebracht met de wens/het verzoek om hier de nodige aandacht aan te gaan besteden zodat installateurs die op deze manier menen te moeten werken de mogelijkheid ontnomen worden om zo nog te kunnen werken of als ze dat wel doen dit soort praktijken niet langer onder de vlag van een gecertificeerd bedrijf uit kunnen voeren.

Want op een enkeling na wil eigenlijk iedereen op deze manier werken om de kwaliteit van de beveiliging naar een hoger niveau te krijgen.
Maar omdat er sommige bedrijven zijn die alle regels aan hun laars lappen, omdat er op dit moment een regeling geldt die dit mogelijk maakt, zitten we juist in een neerwaartse spiraal en wordt nog niet 1 op de 100 systemen daadwerkelijk gecertificeerd (en dit is nog zeer positief ingeschat)

Het probleem is echter dat je als BORG bedrijf nergens met je verhaal naar toe kunt, het VEB en de Uneto hebben hun jaarlijkse vergaderingen, hebben een eigen klankbord enz. maar als Borg bedrijf kun je je vraag/klacht bij het CCV neerleggen maar of je daar nu zo vrolijk van wordt  ???
Als BORG bedrijf is er eigenlijk maar 1 moment dat je van gedachten kunt wisselen over de regelgeving en dat is tijdens je jaarlijks audit.
Het probleem daarbij is echter dat die mijnheer of mevrouw aan de andere kant van de tafel daar wel zit met een commercieel belang. Ben je het niet met hem/haar eens en ga je daarom maar naar een andere CI dan kost dat hun dus geld, dus ook die CI zal vrijwel nooit het achterste van zijn tong laten zien en nooit met de vuist op tafel slaan want dat gaat hem klanten kosten.
Nog erger is dat ook de CI's deze problemen erkennen en herkennen maar ondanks dat ze in allerlei commissies vertegenwoordigd zijn (die direct betrokken zijn bij de regelgeving) nooit aangeven met welke problemen ze in de praktijk te maken hebben en dus ook niet met oplossingen komen hoe deze voorkomen of opgelost kunnen worden.

De vraag is nu alleen; hoe kan de huidige situatie opgelost worden?
Naar mijn idee is dat dus door de regeling zo aan te passen dat afwijken niet meer 99 van de 100 keer mogelijk is maar dat eerder 1 op de 100 die afwijkt de standaard wordt.
Daarnaast zal die ene afwijking tijdens een audit ook nog eens goed onder een vergrootglas gelegd moeten worden om te kijken of jij als gecertificeerd bedrijf wel de juiste keuze hebt gemaakt om af te wijken of dat je daarmee je erkenning juist op het spel hebt gezet.

Maar als jullie andere/betere ideeën hebben dan zou ik die graag willen horen want nu wordt er alleen maar naar de snelle jongens gewezen met allerlei mitsen en maren, maar in feite doet een ieder daar zelf net zo hard aan mee.

suc6

Gerrit

Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #34 Gepost op: zondag 31 januari 2016, 02:12 »
@haanadviseur: waarvan akte😬

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #35 Gepost op: zondag 31 januari 2016, 08:02 »
Gerrit goed onderbouwt en daar zat inderdaad het verschil in denken.

Mijn inziens heb je gelijk en denk dat het enkel haalbaar is als het een beschermt beroep gaat worden met alle gevolgen en regels van dien.

Er zijn meer landen waar je bijvoorbeeld niet eens zelf iets het elektra mag aanpassen zoals bijvoorbeeld Noorwegen. In België mag een particulier niet zelf een buitensirene plaatsen.
« Laatst bewerkt op: zondag 31 januari 2016, 08:06 door Secures »

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

Ken

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 75
  • De referentie in beveiliging
    • Bekijk profiel
    • Varel Alarm NV
  • Bedrijf: Varel Alarm NV
  • Functie: Installatie verantwoordelijke
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #36 Gepost op: zondag 31 januari 2016, 10:14 »
In België is een stukje van de beveiliging geregeld door wetgeving (wet op de private veiligheid), deze handelt voornamelijk over bewakingsdiensten en maar een klein gedeelte over elektronische beveiliging.
In deze wet worden de (vooral administratieve) eisen opgesomd waaraan een installateur moet voldoen, er wordt niets gezegd over projectie of hoe een installatie uit te voeren of te onderhouden.

Buiten de wetgeving bestaat er ook nog de INCERT norm, deze norm wordt niet verplicht maar als een verzekeraar een beveiliging oplegt zal die nagenoeg altijd vragen om een INCERT conform systeem.
Een installateur die INCERT erkend is moet alle systemen die hij plaats ook volgens de regels van INCERT uitvoeren. Het is mogelijk om opmerkingen te noteren op het INCERT attest maar bij een audit zal blijken of die geaccepteerd worden of niet.
INCERT gaat redelijk ver, eisen aan de installateur, de producten (enkel INCERT gekeurde producten), het concept, de uitvoer, het onderhoud, ... .
Hierdoor zijn er ook spelers op de markt die niet INCERT conform werken en dus ook heel wat moeite doen om het belang van INCERT af te zwakken. Aangezien het prijsverschil tussen INCERT en niet-INCERT redelijk groot is & bij een particulier er zelden een eis van de verzekering is wordt het voor INCERT erkende installateurs moeilijker en moeilijker op de particuliere markt.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #37 Gepost op: zondag 31 januari 2016, 17:45 »
Mijn inziens heb je gelijk en denk dat het enkel haalbaar is als het een beschermt beroep gaat worden met alle gevolgen en regels van dien.

Of het een beschermd beroep moet worden weet ik zo net nog niet maar dat e.e.a minder vrijblijvend moet worden dat staat voor mij wel als een paal boven water.

We moeten hier natuurlijk niet de situatie creëren dat gecertificeerde bedrijven om gaan vallen omdat er geen opdrachten meer binnen komen maar wel een situatie dat als er een aanbieding wordt gemaakt deze vergelijkbaar moet zijn en minimaal aan dezelfde eisen voldoet.
Het hierboven genoemde INCERT verhaal doet mij denken aan het PKVW waar precies is voorgekauwd hoe en met welke spullen iets opgelost moet worden en of dat de oplossing is? Ik betwijfel het.

Vraag je dit nl. aan eindgebruikers dan wil iedereen de beste beveiliging en is men ook best bereid om wat extra te betalen (ook niet al te veel hoor ;)) voor een betere beveiliging.
Maar de situatie is dat ik wel kan zeggen dat mijn beveiliging de beste is, alleen Karel de semi beunhaas die verkoopt vanuit de achterbak roept hetzelfde, beide zijn gecertificeerde bedrijven maar de een levert ook volgens een certificaat terwijl de ander dat vrijwel nooit doet, de een levert uitsluitend A kwaliteit bij gerenommeerde groothandels de ander koopt een partijtje afgekeurd spul in verwegistan en lift mee op het certificaat van een ander.
Probleem is dan dat de opdrachtgever niet de kennis heeft om het verschil te zien in de verschillende apparatuur en ook de manier van aanleg zien ze pas tijdens/na installatie.
Dus een goed overwogen beslissing maken voor de beste beveiliging en het beste bedrijf is vrijwel onmogelijk en vaak wordt dan de beslissing genomen op basis van de prijs of gegund aan die aardige mijnheer die beloofde dat alles volgens de hoogste eisen geďnstalleerd zou worden.
Vaak hoor je dan "dat is toch ook een goedgekeurd systeem en die wordt toch ook door een gecertificeerd bedrijf geďnstalleerd"
Ja inderdaad, maar die goedgekeurde apparatuur voldoet dan ook maar net aan de gestelde eisen en wordt al helemaal niet volgens de regels geďnstalleerd en dat gecertificeerde bedrijf levert geen certificaat omdat deze weet dat ze niet volgens de regels werken en die "hoogste eisen" zijn wel door hemzelf bedachte eisen die het vaak niet halen bij de werkelijke eisen.
Ik kwam zelfs een bedrijf tegen die beweerde dat er door hun "alleen speciaal geselecteerde schroeven van de hoogste kwaliteit werden gebruikt" om alles deugdelijk te monteren.
Ja voor hang- en sluitwerk kan ik me daar wel wat bij voorstellen maar voor een detector van 50 gram?????

Er zal dus gezocht moeten worden naar een manier dat offertes en geleverde kwaliteit vergelijkbaar worden.
En of dat dan onder certificaat moet dat weet ik zo nog niet, misschien moeten we dat hele certificaat wel naar de eeuwige jachtvelden verwijzen want die wordt toch niet gebruikt en is er een totaal andere opzet nodig om elk beveiligingsbedrijf te verplichten volgens bepaalde eisen te werken om zichzelf nog langer gecertificeerd te mogen noemen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #38 Gepost op: zondag 31 januari 2016, 18:09 »
Ik denk dat het wel een beschermt beroep moet worden anders ga je het niet zo ver krijgen. We moeten de niets wetende burger beschermen en die gaat nu af op prijs en het mooie verhaal. Zodra het verhaal overal hetzelfde is omdat ze gewoon aan de regels moeten voldoen dan ben je er volgens mij vanaf. Dan is het niet meer mogelijk om geld voor je diensten te vragen op het moment dat je niet de geldende papieren hebt.

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #39 Gepost op: zondag 31 januari 2016, 19:24 »
Ik denk dat een beschermd beroep er van maken inderdaad heel moeilijk gaat worden.. Ook vooral omdat dan heel veel mensen moeten bijscholen. Bijblijven bij de regels van nu. Dan heb je cursussen nodig voor het hele land, om het hele land naar 1 en hetzelfde niveau te tillen. Het zou 'makkelijker' geweest zijn als er maar 1 partij is die die regels opsteld ipv: Borg/VEB/Uneto, etc. 1 en dezelfde lijn trekken met elkaar.

Het is anno 2016 denk ik niet meer haalbaar, omdat deze partijen zo sterk zijn opzichzelf, dat 1 lijn denk niet te trekken is. Het zou het mooiste zijn als het inderdaad een beschermd beroep wordt. Ik zou de voorstander er voor zijn, maar om dat haalbaar te maken... :-X


WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #40 Gepost op: zondag 31 januari 2016, 23:21 »
Ik denk dat een beschermd beroep er van maken inderdaad heel moeilijk gaat worden.. Ook vooral omdat dan heel veel mensen moeten bijscholen. Bijblijven bij de regels van nu. Dan heb je cursussen nodig voor het hele land, om het hele land naar 1 en hetzelfde niveau te tillen. Het zou 'makkelijker' geweest zijn als er maar 1 partij is die die regels opsteld ipv: Borg/VEB/Uneto, etc. 1 en dezelfde lijn trekken met elkaar.

Het is anno 2016 denk ik niet meer haalbaar, omdat deze partijen zo sterk zijn opzichzelf, dat 1 lijn denk niet te trekken is. Het zou het mooiste zijn als het inderdaad een beschermd beroep wordt. Ik zou de voorstander er voor zijn, maar om dat haalbaar te maken... :-X

Ik had me voorgenomen me niet te mengen in deze discussie, maar toch maar een korte reactie.

Het gebrek aan bijscholing is een belangrijk manco in onze branche.

Wat mij betreft is de tijd gekomen dat er een regeling met de vuist op tafel gaat en gaat staan voor de consument, niet voor hetgeen dat het handigste uitkomt voor de installateur.

De consument moet weten dat deze met een certificaat een bepaald minimaal niveau heeft gekocht, maar in de huidige situatie kan er nog steeds een certificaat worden afgegeven, waarbij er concessies worden gedaan aan dat minimale niveau en er schijnveiligheid verkocht word en de échte beveiligingbedrijven buiten shot komen ten faveure van de cowboys.

Ik snap prima dat een consument het soms gewoon een beetje minder wil. Prima, maar dan ook geen certificaat. 

Beveiligen is een vak dat serieus genomen moet worden, door consument, maar vooral ook door de beveiligingsinstallateur.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #41 Gepost op: maandag 1 februari 2016, 00:04 »
Ik snap prima dat een consument het soms gewoon een beetje minder wil. Prima, maar dan ook geen certificaat. 
Beveiligen is een vak dat serieus genomen moet worden, door consument, maar vooral ook door de beveiligingsinstallateur.

Ach Norman, dat certificaat of deel certificaat of opleveringsbewijs (hoe je het ook maar wilt noemen) wordt er toch al niet afgegeven dus denk niet dat dit een minder serieuze installateur tegen zal houden.
Dat is echter op te vangen door elke gecertificeerde installateur te verplichten elk systeem volgens de geldende regels te gaan installeren en afwijkingen daarvan vrijwel onmogelijk te maken.

En wil je dat niet dan ga je naar een niet gecertificeerde installateur, maar dan ook geen aansluiting op een meldkamer of pseudo meldkamer, geen gebruik maken van buiten alarmgevers en bij overlast (een alarmering waarop een actie wordt gevraagd) gewoon een factuur van de hulpdiensten.
Want ik denk dat alleen zo ook de consument er bewust van wordt dat ze kiezen voor een heel ander systeem, een heel andere mate van beveiliging en ook een heel andere kostenstructuur.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #42 Gepost op: maandag 8 februari 2016, 23:47 »
Kom, kom, Piet..., maak je niet dik! 8)

"Deze eis is niet van toepassing in woningen in risicoklasse 1, 2 en 3, en bedrijven in klasse 1. Hier kan worden volstaan met één luid-alarmgever."
Dat wéten we best wel allemaal en ik weet dat jij helemaal alles volgens de regels doet en ik waardeer je zéér!

Zelfs Gerrit, met wie ik regelmatig in de clinch lig, waardeer ik zéér!

Maar ik blíjf er bij dat gezond verstand voor 90% (na het doornemen van de regeltjes...) het belangrijkste is (geen eis!)!
Mvg..., en wanneer ik té vaak hier kom..., moeten jullie het maar zeggen!
Dan kom ik nóg vaker!  ;)

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #43 Gepost op: maandag 8 februari 2016, 23:56 »
Wordt er weer een beetje moe weer van...., Secures.....

Het IS een 'beschermd" beroep!!
Zolang er verzekeringseisen zijn!!

Of wil je de NIVD, CIA, Pipolonkobrigade, en weet ik wat niet allemaal inschakelen, als iemand zijn fiets van 30 jaar oud wil "beveiligen"?

De verzekeraar bepaalt..., want die betaalt! (Of niet, Piet?)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij planning inbraaksysteem
« Reactie #44 Gepost op: dinsdag 9 februari 2016, 01:33 »
Ik zou zeggen geniet er nog van zolang het kan.

Alle regelingen Uneto, BORG en VEB kennen de problemen en zijn er meerder keren op gewezen waar de knelpunten liggen.
Ze zouden nu wel erg weke knieën hebben om opnieuw met een regeling voor de dag te komen welke het toelaat dat gecertificeerde bedrijven maar wat aan rommelen zolang er geen verzekeringseis is.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.