Auteur Topic: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)  (gelezen 59521 keer)

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #30 Gepost op: woensdag 17 februari 2016, 22:33 »



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #31 Gepost op: woensdag 17 februari 2016, 22:40 »
En dan nie als een malle alle draad erin proppen, maar met beleid. Beginnen met de draad waar je waarschijnlijk niet meer aan hoef te zitten (bus, sirene etc) dan de zones en de reserve draad. Kabels invoeren van links naar rechts zone 1 t/m16 en de rest daarna, is wa makkelijker zoeken. Deksel erop, klaar😃

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #32 Gepost op: woensdag 17 februari 2016, 23:01 »
Heb je ook foto's zonder deksel.. Hoe zorg je dat de kabels er niet terug glijden? Onder de deksel, daar ligt de interesse, en misschien het Ureka moment om te zeggen ja dat ga ik ook doen. Slim inderdaad om met de sirene en bus te beginnen. Ook al geeft dit geen 'garantie' dat je niet meer aan de bus hoeft te zitten. Ik heb al eens van een zone een bus moete maken, dan moet je toch weer onderop wezen..

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #33 Gepost op: donderdag 18 februari 2016, 00:11 »
Zal eens wa fotos posten zonder deksel, weet nou hoe t moet😃 Is een brede goot, het voordeel is dat je links aan de gele trekt, rechts dezelfde gele ziet bewegen. Daar vind ik het voordeel liggen ivm het twisten, dan beweegt alles.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #34 Gepost op: donderdag 18 februari 2016, 19:24 »
Twisten of geen twisten. Ieder creëert z'n eigen styltje installatie. Methode. Met dit grote ziet het er ook goed uit. Maar hoe het onder de deksel zit, daar kan nog heel veel onoverzichtelijks zitten. Hoe deed je nu de kabels vastzetten. Dan bedoel ik niet zozeer de trekontlasting, maar dat ze niet uit de goot 'vallen'.

Mvg Nigel

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #35 Gepost op: vrijdag 4 maart 2016, 20:30 »
Ik moet zeggen,  na een paar weken. De app werkt prima, verbinding opzetten 'mag'  wel wat sneller. Eenmaal verbinding, directe committeren. Werkt super!

Met deze zelfde heb ik bij  klant een Versa MSU 1-weg gebruikt, met 1-weg detectoren. Dit werkt echter niet lekker. Iedere dag komen er RF storingen voorbij. Op een rookmelder op de zolder en op een pir in de woonkamer..
Rookmelder zolder moest van de klant vlak op de wand. In de handleiding staat wel bevestig op plafond, maar er staat niet bij. Niet op de wand
oké.
Rookmelder verwisseld met rookmelder entree. Probleem blijft. Nu op rookmelder entree storing. Duidelijk, bereik...

Maar pir woonkamer is 5 meter van de MSU vandaan...

De MSU hang in de meterkast, buiten de centrale, hoog, aan de kamerkant, niet een buitenmuur,verticaal. Deze hangt nu tijdelijk buiten de meterkast voor de RF test... Maar het helpt niet....

Nog meer mensen ervaring met een 1weg versa-msu Satel systeem.??
Ik hoor de ervaringen graag.

Mvg Nigel


GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #36 Gepost op: vrijdag 4 maart 2016, 21:59 »
nee, wij werken hier altijd met de 2 weg 868 en tot op heden nog nooit problemen mee gehad.
Wel andere systemen vervangen die problemen hadden, een Integra geplaatst met Abax en problemen weg.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #37 Gepost op: vrijdag 4 maart 2016, 22:02 »
Rookmelder zolder moest van de klant vlak op de wand. In de handleiding staat wel bevestig op plafond, maar er staat niet bij. Niet op de wand
oké.

Dus niet oke! Da's dan jammer voor die klant, maar een een rookmelder gaat niet vlak op de wand, ook al staat dat dan niet specifiek in de handleiding! Bevestig op het plafond zegt toch genoeg (en dan ook nog eens minimaal 50 cm uit de kant). Gezond verstand gebruiken...

Wat betreft het draadloze, ken dat systeem niet. Maar heb je ook gekeken naar mogelijke stoorbronnen. Het buiten de meterkast plaatsen van de ontvanger kan dan niet voldoende zijn. Is er geen mogelijkheid om deze op een geheel andere plek te hangen?

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #38 Gepost op: vrijdag 4 maart 2016, 22:14 »
Hahahahahahaha,

Een klant die niet snapt hoe t systeem werkt..... Een rookmelder op de wand...
Hoe verzint ie t.

Nigel, je hebt de rookmelder entree naar boven geplaatst op de plaats van de rookmelder verdieping of juist de rookmelder van boven beneden opgehangen? Dan is bij t laatste de rookmelder wss defect en anders idd stremming in straling van het RFsignaal..

Anders boor een kabel naar boven naar de verdieping en plaats daar een 2e ontvanger... Probleem opgelost zover. Een 1-weg systeem adviseer ik nooit nie. Altijd 2-weg. Niet omdat deze duurder is maar zekerheid geeft als er alarm of sabotage....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #39 Gepost op: vrijdag 4 maart 2016, 22:31 »
Je kan geen 2e ontvanger plaatsen, daar dacht ik natuurlijk ook aan.
 
 Ik heb aangegeven dat dit niet de juiste positie is.
Klant is hier nog altijd de koning, wil hij dat, dan gebeurt.

Ik heb de rookmelder van zolder verwisseld met de rookmelder begane. Probleem blijft op de plek.

Het is niet zo zeer de rookmelder wat mij zorgen baat.. Het is die pir woonkamer...

Het ook 2 weg in huis. Ik heb zelf ook nooit problemen gekend.. Toch is mij signaal hier nu maar 27% op zolder...

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #40 Gepost op: vrijdag 4 maart 2016, 23:52 »
Ik heb aangegeven dat dit niet de juiste positie is.
Klant is hier nog altijd de koning, wil hij dat, dan gebeurt.

Ook een koning moet wel eens tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Jammer dat er zo met veiligheid wordt omgesprongen onder het mom van "als klant dit zo wil, gebeurt dat ook". Soms kan je wel eens van het gebruikelijke afwijken, maar een verkeerd geplaatste rookmelder kan levens kosten. Dus het nobele streven van klant is koning moet je dan toch echt los laten, en het gezonde verstand laten zegevieren...

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #41 Gepost op: zaterdag 5 maart 2016, 06:42 »
Ik ben het helemaal met u eens. Begrijp me niet verkeerd. Ik neem dit vak zo serieus mogelijk... Daarom zeg ik: het is aangegeven, maar niet gehonoreerd...

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #42 Gepost op: zaterdag 5 maart 2016, 12:19 »
Dat is het probleem ook niet, ook al zou je de detector op z'n kop monteren daarmee los je het probleem niet op.
27% is gewoon te weinig bereik en zal ook zeker niet groen zijn.

Gewoon andere plek voor je ontvanger zoeken of je rookmelder op een andere plek monteren met meer bereik.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #43 Gepost op: zaterdag 5 maart 2016, 12:21 »
Klopt ook Gerrit.

Die rookmelder plaatsing en dat bereik is me duidelijk. Op zoek naar een ander plek.

Waar ik mij meer zorgen om maak is de PIR Woonkamer die 6 meter verwijderd zit van de Versa-MSU

mvg

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Versa(IP)
« Reactie #44 Gepost op: zaterdag 5 maart 2016, 16:28 »
Hmm wat voor muren? Water gas of heeft ie staalmatten in de muur laten zetten?

Is de klant wel op de hoogte hoe het systeem werkt? Volgens mij is dat een type van: alles aanknopen en t werkt... Hoe t werkt zal me bommen..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.