Een sabotagealarm zou alleen te resetten mogen zijn met een installateurscode, en die weet de klant niet.
Bij sommige systemen kun je het inderdaad zo instellen dat bepaalde storingen alleen maar met een code van een bepaald niveau kunt resetten.
Stel je die zo in dat alleen niveau 0 (de installateur) dit mag dan kopt dit dus gewoon.
Maar als er een storing bij een klant is waar we naar toe moeten dan is het eerste wat we doen een meldkamer uitdraai opvragen zodat de monteur daar ter plekke weet wat er is gebeurd, op welke tijdstippen en hoe vaak. Want meestal is de klacht van de klant dat ze al wekenlang elk nacht uit bed zijn gebeld en stond dan alles in alarm, maar als je dat nakijkt is er dan meestal maar 2 of 3 keer een alarm ontstaan in een bepaalde detector.
Daarnaast lees ik zelf meestal eerst het geheugen van het systeem uit voordat ik begin en kan zo eenvoudig herleiden wat er is gebeurd. Als dan de laatste 1000 of meer meldingen opgeslagen zijn dan kun je ook heel eenvoudig zien of iemand zelf aan het klooien is geweest en als de problemen daar het gevolg van zijn dan is er natuurlijk ook geen mogelijkheid garantie te claimen.
suc6
Gerrit