Auteur Topic: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.  (gelezen 38489 keer)

draakskuh

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 100
    • Bekijk profiel
  • Functie: Installatie Technicus
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014, 10:56 »
Heb jij dan toevallig een korte uitleg voor hoe ik er een tijdschema aan hebt zoals jij bij de rolluiken hebt?

Hier is het dus zo:
Zone 7 moet verstoord zijn, tevens moet het alarm aan zijn, en er moet dus ook een tijdzone aan gekoppeld worden.

Het tijdschema maken is me niet helemaal duidelijk, je hebt acties en actie lijsten, en uitzonderingen. Maar welke moet ik gebruiken, en koppelen aan het filter?

er is op de portal een applicatienote van 10 om precies te zijn


je maakt 1 actie aan wanneer deze actief moet zijn bij mij dus 21:00 deze activeer je en koppel je een trigger aan die deze fisiek aanroept dus actief maakt.
dan maak je een actie aan die uit gaat om 23:59 via dezelfde trigger die de actie dan weer cleared.
die 2 acties koppel je aan een actielijst 1 bv.
en die actielijst koppel je aan een tijdschema. en eventueel een uitzondering met oud en nieuw bv.
dit alles activeren en koppelen aan een filter.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2014, 15:58 »
Mooi bedankt :)!

Ik heb de Applicatie Note doorgelezen, hier word je al wijzer uit :P

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #17 Gepost op: zondag 24 augustus 2014, 08:12 »
Is het je gelukt Machiell?

Als er in een systeem een tijdschema te vinden is, kun je hier wel veel leuken dingen meedoen. Het systeem wordt dan eigenlijk het 'hart' van de installatie. Alles kan/gaat langs het systeem.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #18 Gepost op: zondag 24 augustus 2014, 09:02 »
Ja, het is gelukt  ;D!

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #19 Gepost op: zondag 24 augustus 2014, 09:48 »
Mooi Machiell!

Ik zat nog even terug te lezen, en ben toch wel benieuwd hoe je dit het opgelost: Draak. 22 relais gebruikt...? Vind het wel leuk als ik dat ook kan inbouwen, maar ik zie nog even niet voor me hoe je dit doet....

alle 22 aardlekautomaten zitten op elk een ingang voor als iets uit valt.
omvormer zonnepanelen zit ook op een ingang ivm storingen.

Jaco

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #20 Gepost op: maandag 25 augustus 2014, 10:28 »
Hallo allemaal,

Grappig dat dit topic nu op het forum staat; ik ben de afgelopen jaren druk bezig geweest met het bouwen van mijn eigen huis en ben nu bezig met de afwerking hiervan. Ik ben een grote liefhebber van domotica; alles wat elektrisch kan worden aangestuurd moet elektrisch worden aangestuurd. Mijn alarmsysteem speelt hier een grote rol in.
Mijn centrale domoticasysteem is 'Homeseer', door middel van ‘Modbus’ wordt alle in- en uitgangen (schakelaars, lampen) gecommuniceerd met de computer waar ‘Homeseer’ op draait.
Ik heb 16 ingangen op mijn domoticasysteem gekoppeld met 16 uitgangen (2x ATS1811) van mijn ATS4000 paneel.
Het omgekeerde zit er ook in, 16 uitgangen van mijn domoticasysteem zitten (via relais) aangesloten op 16 ingangen (2x ATS1202) van mijn alarmpaneel.

Ik ben momenteel bezig voor alle ramen en deuren elektrische rolluiken te maken. Alle deuren zijn voorzien kaartlezers (ATS1192). Via de betreffende kaartlezer en een stukje macro-logica worden de rolluiken door mijn alarmsysteem op- en neer gestuurd.
De rolluiken kunnen echter ook via mijn domoticasysteem bestuurd worden door één van de ingangen op mijn alarm (via een uitgang op mijn domoticasysteem) hoog te maken.

Verder zitten de PIR’s in de verschillende ruimtes via een actievlag gekoppeld aan een uitgang. Die uitgang wordt weer als een ingang ingelezen in mijn domoticasysteem. Hier zijn ook allemaal leuke dingen mee uit te halen.
- Het licht inschakelen wanneer een ruimte wordt betreden.
- Het licht uit doen wanneer er een lange tijd geen beweging meer is in de ruimte
- Verwarming in- en uitschakelen door middel van beweging
- Muziek in – en uitschakelen door middel van beweging

Verder nog één laatste gadget en dan stop ik, anders sla ik door  :P
Ik heb in de traptreden van mijn trap RGB-LED’s zitten. Als het alarm op de benedenverdieping staat ingeschakeld en er wordt beweging gedetecteerd door de PIR bij de trap, dan kleurt de trap rood als teken dat eerst het alarm op de benedenverdieping moet worden uitgeschakeld.

draakskuh

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 100
    • Bekijk profiel
  • Functie: Installatie Technicus
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #21 Gepost op: maandag 25 augustus 2014, 15:22 »
ik heb eigelijk alleen maar aardlekautomaten. deze zijn van eaton en daar kun je een hulprelais op klikken aan de zijkant dus mooi gescheiden van de 220v.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #22 Gepost op: maandag 25 augustus 2014, 22:05 »
Kijk, dat is netjes. Zou dit bij Hager ook kunnen?? Dus u heeft alle automaten apart op een aparte ingang gezet.. wel erg mooi gedaan.

draakskuh

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 100
    • Bekijk profiel
  • Functie: Installatie Technicus
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #23 Gepost op: woensdag 27 augustus 2014, 13:57 »
nee hager heeft dit niet vandaar eaton anders was ik ook voor hager gegaan of je moet aan elke groep een relais hangen die schakelt als er geen spanning meer is. let wel op er staat dan continu spanning op dat het relais niet te warm wordt.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 27 augustus 2014, 18:32 »
Is een aardig kasteeltje, met 22 aardlekautomaten.... ;)

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 27 augustus 2014, 22:09 »
Haha kom je vanzelf aan. Ik ga in een normaal rijtjes huis met zoveel mogelijk voorbereidingen in de keuken etc. Kom je ook al naar de 15 :D

@ Draak,
Hoe moet ik dat voor me zien dan, ik heb eens gegoogled op eaton automaten, maar ik zie geen mogelijkheid tot plaatsen van een contact aan de zijkant..?

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #26 Gepost op: woensdag 27 augustus 2014, 22:26 »
@nigel: heb het over AARDLEKautomaten, geen groepsautomaten...

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #27 Gepost op: donderdag 28 augustus 2014, 00:00 »
Dan mag je ook de regels voor je meterkast wel in de gaten houden.
Bijv. boven de 8 groepen een hoofdschakelaar.

Maar ik heb ook wel eens een leuke sturing gemaakt voor de nachtlevering.
Zijn er spullen besteld dan werden die via de nachtlevering geleverd terwijl er niemand is.
Je wilt niet dat de spullen ergens buiten onder een afdak oid. liggen dus zodra je weet dat er spullen die nacht geleverd worden kun je het beveiligingssysteem vooraf een seintje geven. (code aan een bepaalde actie koppelen)
's avonds bij het verlaten van het pand wordt de beveiliging gewoon ingeschakeld maar het slot bleef van die ruimte van buitenaf te bedienen.
Opende de leverancier de toegangsdeur dan werdt de beveiliging in de ruimte voor de nachtlevering uitgezet en ging de verlichting aan.
Hij kon de spullen neerleggen waarbij de HD recorder al een trigger had gekregen dat alles opgenomen moest worden.
Sloot hij de deur achter zich dan ging de verlichting weer uit als teken voor de chauffeur dat hij niet meer naar binnen kon, werd het elektrische slot aangestuurd om de deur af te grendelen en was de laatste detector in de ruimte weer in rust dan werd de beveiliging weer aangezet en kon niemand meer bij de spullen komen.
Omdat er echter toch personen waren die blijkbaar over het hek klommen en even de deur open deden zodat de chauffeur later die nacht niet naar binnen kon is er later nog een extra lezer toegevoegd waarbij de chauffeur eerst zijn tag aan moest bieden voordat de deur open ging.
Hem zelf de beveiliging aan en uit laten zetten was een ramp want dat werd elke keer weer vergeten vandaar dat uiteindelijk weer terug gevallen is op het automatisch aan en uit zetten.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

draakskuh

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 100
    • Bekijk profiel
  • Functie: Installatie Technicus
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #28 Gepost op: donderdag 28 augustus 2014, 09:37 »
typenummer is zp-ihk eaton. die klik je er gewoon tegenaan

Cardelli

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Cardelli
  • Bedrijf: Cardelli
  • Functie: Eigenaar
Re: Waar hebben jullie je uitgangen allemaal voor gebruikt bij een inbraakpaneel.
« Reactie #29 Gepost op: zaterdag 30 augustus 2014, 01:22 »
De esc080  is het hulpcontact van hager