Auteur Topic: gebruik ATS  (gelezen 68003 keer)

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #30 Gepost op: woensdag 18 juli 2012, 13:56 »
ik heb geen software en/of bijbehorende printplaat voor verbinding op me pc...

wie weet het wel?  ;D

masterQ

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • just doing my thing!
    • Bekijk profiel
  • Functie: installatie-onderhoud-interventie
Re: gebruik ATS
« Reactie #31 Gepost op: woensdag 18 juli 2012, 23:23 »
als ik het goed begrijp wil je gewoon badges aanmaken via het klavier? Via "gebruikers' kan je daar uw badge aanbieden waardoor ze ingelezen wordt. Dit doe ik dagelijks zonder probleem. Ofwel moet je je probleem effe specifiëren.

ter info software verkrijgbaar via fabrikant. aansluiting rechtstreeks op het moederbord met micro usb

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: gebruik ATS
« Reactie #32 Gepost op: donderdag 19 juli 2012, 17:47 »
als ik het goed begrijp wil je gewoon badges aanmaken via het klavier? Via "gebruikers' kan je daar uw badge aanbieden waardoor ze ingelezen wordt. Dit doe ik dagelijks zonder probleem. Ofwel moet je je probleem effe specifiëren.

ter info software verkrijgbaar via fabrikant. aansluiting rechtstreeks op het moederbord met micro usb

Volgensmij gaat het hier om een CLASSIC paneel !! ???

Ad Vanced

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 91
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #33 Gepost op: vrijdag 20 juli 2012, 09:15 »
Volgensmij gaat het hier om een CLASSIC paneel !! ???

Wat is er verschillend aan een kaart inleren via het bediendeel op een Classic en een Advanced ??

Moet bij allebij in het gebruikersmenu......

Het enige wat ik me voor kan stellen wat bij een Classic wat moeilijker is, is dat je een "Deurgoep"
moet aanmaken, waarin je aangeeft wanneer (tijdzone) je op welk bediendeel (GI) je pas mag gebruiken.
En deze "Deurgroep" moet invullen samen met de "Alarmgroep" bij je nieuwe gebruiker.

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #34 Gepost op: vrijdag 20 juli 2012, 17:21 »
Citaat
.

Het enige wat ik me voor kan stellen wat bij een Classic wat moeilijker is, is dat je een "Deurgoep"
moet aanmaken, waarin je aangeeft wanneer (tijdzone) je op welk bediendeel (GI) je pas mag gebruiken.
En deze "Deurgroep" moet invullen samen met de "Alarmgroep" bij je nieuwe gebruiker.

jes dat bedoel ik.

ik wil altijd toegang hebben met mijn labeltje bij het bediendeel, dus maakt niet uit wanneer. ik wil ermee in en uit schakelen. maar dan moet ik eerst deurgroepen en een alarmgroep aanmaken?

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #35 Gepost op: woensdag 25 juli 2012, 12:12 »
ja, je moet dit evengoed doen. dus stapsgewijs:
je maakt een deurgroep aan, zeg even 1 die tijdzone 0 (altijd) heeft.
je maakt een alarmgroep aan, met alles aan/uit
je programmeert een nieuwe gebruiker met de deurgroep en betreffende alarmgroep.

klaar.

het is even moeilijk, maar als je je bedenkt dat de classic met vele deuren en lezers toegang kan bieden, en je daar dus ook een onderverdeling in kunt maken, dan valt het wel weer mee. Je moet net even weten hoe het zit, maar dat is met alles.

Succes.
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #36 Gepost op: woensdag 12 september 2012, 19:16 »
het is best inderdaad wel ingewikkeld, heb ondertussen ook een ATS1190 toegevoegd aan de installatie.

Nu is het systeem vrij standaard.... 2 bediendelen (1111+1115) + 1190 heb nog geen ingewikkelde instellingen gedaan.... heb de magneetcontacten een naam gegeven en de pir...

Nu heb ik 2 gebruikers en wil deze ook met een labeltje kunnen schakelen... heb een deurgroep 1 en een etage groep 1, die ook aan de gebruikers hangen... maar nu?

hoe verbind ik de labeltjes met deze gebruikers?

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #37 Gepost op: woensdag 12 september 2012, 21:47 »
ik heb de ats1190 gemonteerd vanmiddag, niks aan de hand, maar nu knipperd deze continu blauw en rood... wat kan dit zijn, vind hier niet zoveel over?

bartgalaxy

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 60
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #38 Gepost op: donderdag 13 september 2012, 09:04 »
is deze lezer geadresseerd en ook gepold in de programatie? Lijkt mij of lezer is off-line

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #39 Gepost op: donderdag 13 september 2012, 20:42 »
pol je de 1190 net als een normaal gebruikerspaneel dan?

ik tikte 3 (3de paneel) om te pollen en dan krijg je weer GI-alarmering...

bartgalaxy

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 60
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #40 Gepost op: vrijdag 14 september 2012, 09:02 »
Standaard heeft een ats1190 adres 16. Je kan het adres wijzigen met een programeerkaart en dan dat adres pollen als een bediendeel

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: gebruik ATS
« Reactie #41 Gepost op: vrijdag 14 september 2012, 15:18 »
Standaard heeft een ats1190 adres 16. Je kan het adres wijzigen met een programeerkaart en dan dat adres pollen als een bediendeel

Of via menu 19, 28 en dan gi instellingen..

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #42 Gepost op: vrijdag 14 september 2012, 19:56 »
dit was weer gelukt, echter kwam er vandaag een 1116 binnen die ik opgehangen heb, en het wordt steeds erger haha GI3 ofline.... nou het zal wel!! :-\

enig idee wat een monteur zou kosten om het systeem aan de praat te krijgen zoals het hoort, denk dat ik zo nog wel een half jaar bezig ben ;D (omgeving heemskerk)

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #43 Gepost op: zaterdag 15 september 2012, 00:06 »
de kaartlezer heeft standaard 16. met twee toetsenborden moet je dus gi1,2, en 16 pollen. De derde moet je er weer uitgooien.
volgens mij ben je er bijna. een monteur kost in de regel tussen de 40 en 50 euro excl btw en voorrijkosten.
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #44 Gepost op: zondag 16 september 2012, 11:22 »
nr 16 pollen werkte ook, en hij geeft ook foutmeldingen als hij nog niet tegen de muur hangt natuurlijk.... :-\ :-\

nu heb ik de 1116 ook aangesloten en deze geeft ook weer een foutmelding: ''offline''

de andere bediendelen werken prima, maar als ik de 1116 aansluit krijg je eerst de melding dat je op clear moet drukken maar daar blijft hij op hangen en komt niet verder dan dit...

heb nu dus:
gi1: ats1115
gi2: ats1111
gi3: ats1116
gi16: ats1190