Auteur Topic: gebruik ATS  (gelezen 68278 keer)

Ad Vanced

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 91
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 28 juni 2012, 20:12 »
Kan alleen in combinatie met de ATS7310 GSM/SMS module

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 28 juni 2012, 22:12 »
maar ik zag zo'n mooi filmje bij de beveiligingswinkel.nl en hier kan je heel makkelijk met je mobieltje dit nieuwere type alarm bedienen, maar dat betekend dus dat dit component ATS7310 erin moet komen?

masterQ

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • just doing my thing!
    • Bekijk profiel
  • Functie: installatie-onderhoud-interventie
Re: gebruik ATS
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 28 juni 2012, 23:46 »
Ter info, als ik jouw was zeker de 2000 aanschaffen, pure kwestie van autonomie. Weinig prijsverschil ook. Als je met sms controller gaat werken ga je toch al een stapje verder dan de basiskennis, hoe dan ook kan je er wel ver mee gaan.

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 29 juni 2012, 15:36 »
allemaal mooi wat hij wel en niet kan, ik wil een alarm die ik met mijn mobiel kan uitschakelen wanneer het alarm thuis afgaat.

heb nu een Cs375 in een doos liggen die dit wel prima kon.... en nu een ATS2000 aan de muur hangen die dit niet kan.... denk er sterk aan deze nieuwe in de doos te doen en de oude weer op te hangen....

masterQ

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • just doing my thing!
    • Bekijk profiel
  • Functie: installatie-onderhoud-interventie
Re: gebruik ATS
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 29 juni 2012, 22:31 »
Je kan met de ATS7310N sms controller status opvragen, zones overbruggen, schakelingen triggeren,.....................en zoals je vroeg.......... gebieden in -en uitschakelen, dont't underestimate the power of an Advanced! :P

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 29 juni 2012, 23:50 »
begrijp er werkelijk niks meer van.

de oude Cd is super eenvoudig, alarm gaat af, hij belt je, je drukt 0000 en het alarm gaat na circa 3min uit thuis... super simpel.... met de ATS gaat dit zo moeilijk allemaal en moet je allerlei componenten toe gaan voegen die niet goedkoop zijn. De advanched is ook niet echt goedkoop, nu ik net een nieuwe ATS2000 heb hangen.... en dan koop je de anvanched en kan ik zoals ik het wil gebruiken nog steeds niet....

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #21 Gepost op: zondag 1 juli 2012, 09:19 »
kies dan voor de zekerheid de uitvoeren met LAN/IP aansluiting. Iets duurder, maar meteen klaar voor de toekomst!
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: gebruik ATS
« Reactie #22 Gepost op: zondag 1 juli 2012, 11:57 »
kies dan voor de zekerheid de uitvoeren met LAN/IP aansluiting. Iets duurder, maar meteen klaar voor de toekomst!

Wat is het nut er nu van?
Behalve voor aansluiting op de meldkamer, en het programeren ervan via de ip poort?

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #23 Gepost op: maandag 2 juli 2012, 21:55 »
waarom stapt meneer eigenlijk over van een cs naar een advanced? je zegt dat je hem via de telefoon reset, je reset echter alleen de telefoonmelding, en niet het alarmpaneel. deze stopt na 3 minuten met loeien ja, maar dat doen ze allemaal. dus daar gaat het niet om.

samenvattend:
pak je de advanced, en wil je deze nu vanaf afstand bedienen, heb je de ats7310 nodig.

als je nog heel even wacht, komt de ap uit voor de advanced, welke ongetwijfeld via de ip versie te bedienen is. dan heb je de gsm module niet meer nodig. scheelt bijna 400 euries.

Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: gebruik ATS
« Reactie #24 Gepost op: maandag 2 juli 2012, 22:21 »
waarom stapt meneer eigenlijk over van een cs naar een advanced? je zegt dat je hem via de telefoon reset, je reset echter alleen de telefoonmelding, en niet het alarmpaneel. deze stopt na 3 minuten met loeien ja, maar dat doen ze allemaal. dus daar gaat het niet om.

samenvattend:
pak je de advanced, en wil je deze nu vanaf afstand bedienen, heb je de ats7310 nodig.

als je nog heel even wacht, komt de ap uit voor de advanced, welke ongetwijfeld via de ip versie te bedienen is. dan heb je de gsm module niet meer nodig. scheelt bijna 400 euries.

De ats7310 word volgende maand goedkoper..
Volgensmij rond de 150 euro..

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #25 Gepost op: dinsdag 3 juli 2012, 17:34 »
als ik het goed begrijp kan de gewone ATs dus ook gewoon stil gezet worden d.m.v. een telefoon 4x 0 intoetsen?

echter wil je hem volledig kunnen bedienen dan heb je een gsm module nodig??

Ik heb hiervoor de CS gehad in mijn oude woning, en vond de ATS serie mooier qua vormgeving, vandaar dat ik nu een ATS2001 in de woning heb hangen... Maar als ik op op net zo'n simpele manier dus de telefoonmelding kan resetten en dus ook de sirene + flitslicht uit kan schakelen zou mooi zijn, dat bedoelde ik.

Dan kan ik altijd doorsparen nog voor de GSM module en / of spraakmodule extra erin....

toch??

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: gebruik ATS
« Reactie #26 Gepost op: dinsdag 3 juli 2012, 20:29 »
Telefoonmelding kan alleen gereset worden in combinatie met een ats7200n spraakmodule..

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: gebruik ATS
« Reactie #27 Gepost op: dinsdag 3 juli 2012, 20:32 »
Weet iemand toevallig ook wat er met de toekomstige app van de advanced allemaal gedaan kan worden??
En of dit via de ip poort te benaderen is??

Aritech classic

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: gebruik ATS
« Reactie #28 Gepost op: maandag 16 juli 2012, 18:07 »
ben nu eindelijk weer een stukje verder, en het mooie is leer steeds meer over het doen en kunnen van het apparaat, gewoon een nieuw doort hobby :P

ben nu bezig met van alles en nog wat om het systeem naar mijn zin te krijgen...

ik heb het huis in 2 groepen verdeeld. groep 1 is huis intern (pirren alleen) en groep 2 huis extern (magneetcontacten).

het liefst wil ik wanneer ik 's avonds naar bed ga dat ik met 1 van de bovenste 2 knopjes op het bediendeel druk en het alarm ingeschakeld gaat worden (alleen groep 2)... dus code en dan bovenste ''gereserveerde'' knopjes en hopla.


daarnaast ben ik nog bezig met het inleren van de kaarten op de 1115... ik maak een nieuwe gebruiker aan, optie 7 (hoofdgebruiker) en dan vraagt hij de code... houd de kaart ervoor maar piep-piep-piep en hij doet niks.... ook heb ik al aangegeven in zijn instellingen, inschakelen met kaarten, 3x aanbieden en inschakelen, etc...

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: gebruik ATS
« Reactie #29 Gepost op: maandag 16 juli 2012, 21:29 »
De 2 bovenste knopjes kun je niet gebruiken..
Het inleren van de kaarten doe je niet bij als de code word gevraagt, hoe of dit wel gaat weet ik niet via het codebediendeel.. Via de software is dit makkelijker! Het zijn ruwe kaart gegevens waar je bij zult moeten zoeken!