Auteur Topic: Cao particuliere beveiliging verlengd tot 1 januari 2012  (gelezen 18423 keer)

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Cao particuliere beveiliging verlengd tot 1 januari 2012
« Reactie #15 Gepost op: zondag 3 juli 2011, 19:07 »
 Aanvulling :

Vanuit  FNV is mij gemaild dat ze deze maand met een uitgebreide verklaring naar leden komen.

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Cao particuliere beveiliging verlengd tot 1 januari 2012
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 6 juli 2011, 19:35 »
 Nu weet ik weer waarom ik mijn lidmaatschap heb beeindigd bij de FNV.

Deze club vult alleen zijn eigen zakken en geeft geen zier om zijn leden.

Ze hebben het zo druk met zichzelf zodat men geen tijd meer heeft voor de leden.

Ik vindt het dan ook jammer dat de beveiliging weer de dupe is van ondeling gekibbel.

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Cao particuliere beveiliging verlengd tot 1 januari 2012
« Reactie #17 Gepost op: zondag 10 juli 2011, 13:53 »
 Hopelijk dat ze wildgroei rond de invulroosters ook aanpakken, want dit loopt zo langzamerhand de spuigaten uit.

De regels rond RV en ADV dagen worden bijna elke periode overtreden, RV of ADV dagen na een nachtdienst van maar 24uur of zelfs minder, rusttijden worden niet in acht genomen en ga zo maar verder.

Enorme versnippering van je RV dagen, je mag blij wezen als je ergens in 1 periode 2 aan elkaar gekoppelde RV\'s hebt.

Zelfs met maar een 144uur contract, invulrooster heb je vaak het idee dat je gewoon constant aan het werk bent en dat komt gewoon omdat je RV en ADV dagen als los staande dagen worden ingepland.

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Cao particuliere beveiliging verlengd tot 1 januari 2012
« Reactie #18 Gepost op: zondag 10 juli 2011, 22:46 »
 Een heleboel zaken die jij benoemt die mogen/kunnen helemaal niet. Maar wat er nu in een nieuwe CAO zal komen te staan, als jij niet bereid bent om jouw werkgever aan te spreken wanneer deze de CAO overtreed, dan maakt het allemaal helemaal niets uit....

johan

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Cao particuliere beveiliging verlengd tot 1 januari 2012
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 23 juli 2011, 08:43 »
Citaat van: Waanzin


De regels rond RV en ADV dagen worden bijna elke periode overtreden, RV of ADV dagen na een nachtdienst van maar 24uur of zelfs minder, rusttijden worden niet in acht genomen en ga zo maar verder.

quote]
De regels van de ADV dagen zullen ze dan waarschijnlijk niet meer overtreden, zoals de directeur van het bedrijf waar ik werk door laat schemeren hebben we dan geen ADV dagen meer maar kan je ze eventueel wel kopen.

Sleutel

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
Re: Cao particuliere beveiliging verlengd tot 1 januari 2012
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 23 juli 2011, 14:29 »
Planner,  wat is jou drijfveer om er zo fanatiek er tegen aan te gaan qua CAO of dat je probeert mensen te activeren om tot aktie over te gaan  bij een CAO?

Ik krijg soms het idee dat jij graag zou zien dat een beveiliger gaat staken, nou dat zullen ze nooit doen want ik denk 80 %  van de veiliger  is partime en heeft er nog een nadere baan bij. ;)     ( En ze vinden het gewoon best.  Wat wel jammer is denk ik!\')

Ik zelf  heb geen CAO maar ik ben enorm blij met mijn contract en wat er elk jaar speelt en dat gaat nog steeds in hele goede harmonie met de bonden.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Cao particuliere beveiliging verlengd tot 1 januari 2012
« Reactie #21 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 13:16 »
Het is niet zozeer een drijfveer dat ik er zo vel tegen aan ga, maar het is meer een vorm van verbazing. Ik hoor namelijk al jaren dat het allemaal kommer en kwel is in de beveiliging, maar op de momenten dat beveiligers de kans krijgen (kleine) invloed op de CAO onderhandelingen uit te oefenen, dan gefet men massaal niet thuis.

Maar we gaan het over een paar maanden beleven, want er komen weer nieuw CAO bijeenkomsten in oktober

http://www.particulierebeveiliging.com/belonen/cao/naar-een-nieuwe-cao

Jouw gedachte dat 80% van de beveiligers parttime is, waar is dat op gebasserd? Mijn waarneming is namelijk heel anders, en ook de branchescan 2010 van de VPB zegt iets anders/ De ruim 31500 werknemers bezetten ruim 26400 FTE, oftwel een gemiddelde werkweek van 33 uur. En ik hoor ook regelmatig beveiligers die wel parttime zijn er er inderdaad een (of meer) andere banen bij hebben, maar dat is dan ook weer vaak in de beveiliging.

Sleutel

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
Re: Cao particuliere beveiliging verlengd tot 1 januari 2012
« Reactie #22 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 15:59 »
Evenementen beveiligers groot deel  die in ons vak werken en die komen alleen het weekend even langs  die vinden het best die gaan voor de feeste en de lol.


Dan de mensen met een uren contract  met een bepaalde reden  het zullen er wel heel veel zijn maar  ik denk dus veel meer mensen voor de lol en af en toe werken. ;)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Cao particuliere beveiliging verlengd tot 1 januari 2012
« Reactie #23 Gepost op: zondag 24 juli 2011, 23:52 »
De cijfers zeggen alleen wat anders!

Sleutel

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
Re: Cao particuliere beveiliging verlengd tot 1 januari 2012
« Reactie #24 Gepost op: maandag 25 juli 2011, 13:04 »
Zie steeds meer 128 uren contracten komen.
Is dit om de onkosten te temperen?
Ik zal bij zeggen overwerk uren uitbetalen is pas bij 160 uur toch?  
Dan moet je wel een baantje bij gaan zoeken als dat zo is.