Auteur Topic: verlof op een doordeweekse feestdag  (gelezen 3598 keer)

daratio

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
verlof op een doordeweekse feestdag
« Gepost op: maandag 8 april 2019, 16:30 »
Hoi mede reaguurders,

Ik heb een vraag betreft verlof opnemen op een doordeweekse feestdag.
klopt het dat wanneer je een verlofdag opneemt die op een doordeweekse feestdag valt, dat je naar ratio contract uren in mijn geval 144 uur, je feestdagen verlof krijgt?



alvast bedankt, groet Daratio.

 

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: verlof op een doordeweekse feestdag
« Reactie #1 Gepost op: maandag 8 april 2019, 23:33 »
Dat hangt er van af wanneer je verlof hebt aangevraagd. Als er al een dienst in je rooster stond en je neemt verlof, dan heb je volgens artikel 67 lid 2 recht op het aantal uur van de dienst met een maximum van 7.6 uur, anders inderdaad naar rato van je contracturen.

daratio

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: verlof op een doordeweekse feestdag
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 9 april 2019, 14:42 »
dank je wel voor je bericht planner. Nu even afwachten wat mijn werkgever doet.

daratio

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: verlof op een doordeweekse feestdag
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 24 april 2019, 10:46 »
Nou, dit dus.

Ik ben het spoor inmiddels bijster.

Ik heb je vraag over het feestdagen verlof overlegd met de planning. Zij geven aan dat je voor deze dag vrij gevraagd hebt en daarom deze dag niet als feestdagenverlof krijgt. Als je niet vrij had gevraagd, maar ook niet ingepland was, dan had je wel het feestdagenverlof ontvangen.

socrates

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 49
  • CNV Kaderlid
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: SECURITAS
Re: verlof op een doordeweekse feestdag
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 24 april 2019, 13:31 »
Mijn inziens : Je hebt een vakantiedag aangevraagd & gekregen. Als de dienst bekend was betreft dit het aantal uren van de dienst. Was er nog geen dienst bekend dan kost dit je uren naar ratio. 144/20=7,02uur

Daarnaast heb je recht op  opbouw van extra vakantie tegoed naar ratio dus krijg je 7,02 uur vakantie opbouw terug.
 
ARTIKEL 67 FEESTDAGEN
2. De parttimer heeft bij iedere feestdag die valt op een doordeweekse dag;
- als er op de feestdag geen arbeid wordt verricht recht op een extra vakantietegoed van het aantal uren zoals vastgesteld in het rooster, met een maximum van 7,6 uur;

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: verlof op een doordeweekse feestdag
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 27 april 2019, 20:26 »
Mijn inziens : Je hebt een vakantiedag aangevraagd & gekregen. Als de dienst bekend was betreft dit het aantal uren van de dienst. Was er nog geen dienst bekend dan kost dit je uren naar ratio. 144/20=7,02uur

Daarnaast heb je recht op  opbouw van extra vakantie tegoed naar ratio dus krijg je 7,02 uur vakantie opbouw terug.
 
ARTIKEL 67 FEESTDAGEN
2. De parttimer heeft bij iedere feestdag die valt op een doordeweekse dag;
- als er op de feestdag geen arbeid wordt verricht recht op een extra vakantietegoed van het aantal uren zoals vastgesteld in het rooster, met een maximum van 7,6 uur;

En zo is het...