Auteur Topic: Horeca beveiliger  (gelezen 9121 keer)

ivo85

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Horeca beveiliger
« Gepost op: donderdag 18 augustus 2016, 17:26 »
Hallo,


Ik wil graag de opleiding beveiliger niveau 2 gaan doen, mede omdat ik wil proberen om portier te worden.

Ik vraag mij echt af wat je verdiend bruto, en wat je ongeveer per uur overhoud.

Als je 27 jaar oud bent,   en in de nacht bij een cafe\club staat.

Ik heb zo idee dat het tussen de 15 en 20 euro bruto is?

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Horeca beveiliger
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 19 augustus 2016, 03:49 »
Hallo,


Citaat
Ik wil graag de opleiding beveiliger niveau 2 gaan doen, mede omdat ik wil proberen om portier te worden.
Je kunt ook beginnen met het certificaat horecaportier, deze heb je zo binnen, en kun je al gelijk aan het werk.
Dan kun je beveiliger 2 er achter aan doen.

Citaat
Ik vraag mij echt af wat je verdiend bruto, en wat je ongeveer per uur overhoud.
Dit is per bedrijf verschillend. De meeste bedrijven hanteren het horeca/evenementen CAO. Dat houd in dat je geen toeslagen krijgt.

Citaat
Als je 27 jaar oud bent,   en in de nacht bij een cafe\club staat.

Ik heb zo idee dat het tussen de 15 en 20 euro bruto is?
Ik ken bedrijven die je inderdaad tussen de 18 en 20 euro per uur bieden, maar dit zijn de uitzonderingsbedrijven.

Ga er maar vanuit dat je met 12 a 12,5 euro bruto begint.
Netto is afhankelijk in welke heffingsschaal je komt, maar ga uit van rond de 8 a 8.5 netto per uur.
Bij een dienst van 6 a 7 uur( wat al veel is in de horeca) verdien je dus rond de 50 a 60 euro netto...

Hulde aan het Horeca/evenementen cao:D


ivo85

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Horeca beveiliger
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 19 augustus 2016, 13:49 »
Ik heb het echt over in de nachtwerken en op een zaterdag he? Dan verdien je dus in een supermarkt of kledingwinkel nog meer? Dit kan toch niet?

Ik dacht echt rond de 15 euro bruto, dat je ongeveer 10euro overhoud per uur.

BTW als je beveiliger 2 hebt verdien je toch meer dan met horeca beveiliger opleidingf?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Horeca beveiliger
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 19 augustus 2016, 14:26 »
Er zijn 3 mogelijkheden:

 - je gaat werken voor de (Bedrijfs)beveiliging van een horeca ondernemer. Je valt dan waarschijnlijk onder de Horeca CAO
 - je gaat werken voor een beveiligingsbedrijf. In beginsel val je dan onder de normale PB CAO tenzij...
 - je gaat werken voor een beveiligingsbedrijf dat voornamelijk Evenementen en Horeca Beveiliging verricht en lid is van de Nederlandse Veiligheidsbranche, sectie Evenementen en Horeca Beveiliging. Deze bedrijven hebben dispensatie van de PB CAO en mogen de Evenementen en Horeca beveiliging CAO hanteren.

Onder welke CAO je ook valt, het minimum salaris van een horeca beveiliger komt niet in de buurt van die 15 euro die jij noemt. Maar natuurlijk, er is geen horeca beveiliger die voor de bedragen die in de Evenementen en HorecaBeveiliging CAO staan komt werken, dat is meer voor evenementenbeveiligers (die volgens mij ook gek zijn dat ze voor dat soort bedragen gaan werken, maar dat terzijde!).

Je zal dus zelf moeten onderhandelen voor welk bedrag jij dat wil gaan doen. Het maakt verder niet uit of je alleen het Horeca Certificaat haalt op het volledige MBO traject in gaat, je krijgt daardoor echt niet automatisch meer betaald. Als jij echt alleen maar Horeca beveiliging wilt gaan doen, dan heeft het MBO traject niet zo veel zin en kost alleen maar veel tijd.

ivo85

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Horeca beveiliger
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 19 augustus 2016, 14:35 »
Ja ik heb al een mbo beveiliger 2, ik kan alleen ergens werken, maar wil weten ik 15 euro bruto, of iig dat ik 10 euro netto over hou . dat is toch wel normaal ?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Horeca beveiliger
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 19 augustus 2016, 15:52 »
Wat wil je nu toch horen? Er is nu al een paar keer aangegeven dat het minimum wat een bedrijf MOET betalen niet in de buurt van die 15 euro komt. Ook is aangegeven dat er bedrijven zijn die (veel) meer betalen. En ik heb aangegeven dat jij dus zelf moet gaan onderhandelen. Niemand kan toch voor bedrijven gaan bepalen welke bedrag ze jou, als nieuw bakken horeca portier zonder enige ervaring moeten gaan betalen!

En wat betreft bruto en netto. Dat hangt er dus helemaal van af hoeveel jij uiteindelijk (bruto) verdient. De regel is vrij simpel, als jij weinig verdient (omdat jij een laag uurloon hebt en/of als jij weinig uren werkt) dan hou je procentueel (veel) meer netto over als wanneer jij veel verdient (omdat jij een hoog uurloon hebt en/of veel uren werkt).

Daarbij gaat het uiteindelijk om het totaal bedrag per kalenderjaar, en dus kan het voorkomen, als jij door het jaar heen per maand steeds een (sterk) afwisselend salaris hebt, dat het netto bedrag dat jij een bepaalde maand gemiddeld per uur over houdt, (veel) lager of hoger is als in een andere maand. Daar kan een bedrijf verder ook weinig aan doen, die moeten gewoon de belasting inhouden die zij wettelijk verplicht zijn. Je kunt ook proberen om een "nettoloon" afspraak met een werkgever te maken, waarbij deze elke maand/periode het bruto (uur)loon moet gaan berekenen. Behalve dat dit veel werk is voor een werkgever, is het voor hem ook moeilijk om daar een goed tarief over heen te zetten, omdat de loonkosten (per uur) voor hem dan niet vast staan, dus staan werkgevers daar niet om te springen.

http://www.mkbservicedesk.nl/2186/wat-gebeurt-als-nettoloonafspraak.htm

Maar jij kunt wel van alles willen, de vraag is, wat heb jij een werkgever te bieden? Jij hebt (nog) geen diploma, jij hebt geen ervaring, maar jij wilt wel goed verdienen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 19 augustus 2016, 15:54 door Planner »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Horeca beveiliger
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 19 augustus 2016, 16:03 »
Ik heb het echt over in de nachtwerken en op een zaterdag he? Dan verdien je dus in een supermarkt of kledingwinkel nog meer? Dit kan toch niet?

Nergens in de wet staat dat je voor bepaalde uren op de dag en in de week meer moet verdienen. Als jij het loon wat jij als horecaportier kan verdienen te laag vind, ga dan op zoek naar een supermarkt of kledingwinkel waar jij kan gaan werken.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Horeca beveiliger
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 20 augustus 2016, 01:16 »
maar wil weten ik 15 euro bruto, of iig dat ik 10 euro netto over hou

Hoeveel jij netto over houdt, dan hangt dus af van jouw totale jaarsalaris. En dan hangt het ook nog af of jij 1 of meerdere werkgevers hebt. Je kunt maar bij 1 werkgever (waar je het meeste verdient) gebruik maken van de loonheffingskorting.

Als dit een bijbaan is/wordt, dan kan je dus niet gebruik maken van de loonheffingskorting. Als jij 2 (weekend) diensten van 6 uur in de week zou gaan werken, dan is dat 48 uur per 4 weken. Uitgaande van het door jou gewenste bruto loon van 15 euro is dat 720 euro bruto. Zonder loonheffingskorting hou je dan ongeveer 458 euro netto, 9,55 per uur over.  Maar goed, dan is de kans wel groot dat jij bij je belastingaangifte nog wat terug gaat krijgen en hou je dus uiteindelijk meer over.

Deze en andere bruto/netto berekening kan je maken op:

http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto.

Mocht dit overigens inderdaad een bijbaan zijn, denk je er dan ook nog over na dat er zoiets bestaat als de ATW? Jij dient namelijk uit eigen beweging alle werkgevers in te lichten over jouw nevenwerkzaamheden, en zij moeten dan gezamenlijk er voor zorgdragen dat zij de ATW naleven.  Beveiligingsbedrijven hebben daar vaak niet zo veel moeite mee, maar wellicht dat jouw andere werkgever (als je die hebt) daar heel anders over denkt....
« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 augustus 2016, 01:21 door Planner »