Auteur Topic: Beveiligings V als stagiair  (gelezen 8538 keer)

elvin3630

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Beveiligings V als stagiair
« Gepost op: donderdag 16 juni 2016, 13:42 »
Goedendag,

Wanneer mag je als stagiair een beveiligings V dragen?

Ik heb op stage al diverse keren gehoord of ik een taxichauffeur ben.


Gr Elvin

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligings V als stagiair
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 16 juni 2016, 14:41 »
Als stagiair moet je een ALTIJD een V dragen. Dat maakt immers onlosmakelijk onderdeel uit van het (door de Minister) goedgekeurde uniform. Daarnaast moet jij, wanneer jij zonder arbeidsovereenkomst, stage loopt, een vignet "Stagiair" op je uniform hebben

elvin3630

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligings V als stagiair
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 16 juni 2016, 15:43 »
ik heb schuifpassanten (epauletten) met Aspirant er op.

Ik had laatst een Vtje op en ik kreeg gelijk sarcastische opmerkingen of ik was geslaagd...


Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligings V als stagiair
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 16 juni 2016, 23:32 »
Ik had laatst een Vtje op en ik kreeg gelijk sarcastische opmerkingen of ik was geslaagd...

Wat domme opmerkingen zijn. Want ook (aspirant) beveiligers die een arbeidsovereenkomst hebben kunnen gewoon een jaar lang zonder diploma en met V beveiligingswerkzaamheden verrichten. Alleen de kleur van hun pas verraadt dan nog dat ze geen diploma hebben terwijl bij stagiairs zoals jij dat ook blijkt uit het vignet (op epauletten). Het V'tje zegt verder niets over het gegeven of iemand gediplomeerd is.

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligings V als stagiair
« Reactie #4 Gepost op: maandag 20 juni 2016, 10:40 »
In het bericht hierboven staat dat aspiranten met een arbeidsovereenkomst de V moeten dragen. Maar ook aspiranten zonder arbeidsovereenkomst (bijv. aspiranten in een school- BD) moeten een V dragen. Iedereen die bpv doet voor de opleiding Beveiliger valt onder de uniformverplichting en de V hoort daarbij.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligings V als stagiair
« Reactie #5 Gepost op: maandag 20 juni 2016, 12:17 »
In het bericht hierboven staat dat aspiranten met een arbeidsovereenkomst de V moeten dragen.

Er staat "ook...."

Maar ook aspiranten zonder arbeidsovereenkomst (bijv. aspiranten in een school- BD) moeten een V dragen.

Inderdaad, en dat staat "ook" in de eerste reactie....

Iedereen die bpv doet voor de opleiding Beveiliger valt onder de uniformverplichting en de V hoort daarbij.

En zo is het maar net...

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligings V als stagiair
« Reactie #6 Gepost op: maandag 20 juni 2016, 15:53 »
Hoi Planner,
Omdat ik geregeld misverstanden hoor over de betreffende regels, heb ik mijn reactie geplaatst. Voor de zekerheid. Veel mensen vinden de regels heel ingewikkeld, merk ik bijv. aan docenten die mij vragen stellen over dingen die nogal basic zijn.