Auteur Topic: Mobiele Surveillance roostervoorbeeld gevraagd ?  (gelezen 5174 keer)

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Mobiele Surveillance roostervoorbeeld gevraagd ?
« Gepost op: maandag 22 augustus 2011, 15:57 »
Mobiele Surveillance roostervoorbeeld gevraagd ?

Na jaren in loondienst gewerkt te hebben en me nooit echt geïnteresseerd te hebben hoe een basisrooster er nu uit moet zien voor de
Mobiele Surveillance en hoeveel mensen je nou nodig hebt om een auto vol te plannen heb ik toch de volgende vragen.

Aangezien ik leergierig ben heb ik de volgende vraag.
Wie kan me helpen aan een 4 weeks basisrooster die voldoet aan de CAO en ATW.
Ik zoek een rooster voor 1 auto 24 uur per dag.
En een rooster voor doordeweeks avond + nacht en weekend 24 uur per dag.
En wat zijn de slimste tijden. Zelf denk ik aan 8 – 16 / 16 – 24 en 16 – 00.
Uiteraard kan je hier afhankelijk van het werk mee schuiven maar dat spreekt voor zich.

Ik hoop dat er iemand is die mij hieraan kan en wil helpen. Want via Google kom ik geen stap verder helaas.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Mobiele Surveillance roostervoorbeeld gevraagd ?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 25 augustus 2011, 00:05 »
Enrico,

Jij hebt een totaal verkeerd beeld hoe je roosters/een planning maakt. Jij doet net alsof een rooster het startpunt is, daar waar de roosters juist het eindpunt zijn. Een rooster is afhankelijk van veel factoren, de belangrijkste natuurlijk de gewenste bezetting en het aanbod van personeel. Wil je zoveel mogelijk full-timers hebben (makkelijker te krijgen), of wil je juist part-timers (meestal veel flexibeler). En basisroosters zij n leuk en aardig, maar bij kleine bedrijven moet zo\'n planning vaak helemaal overhoop gehaald worden bij ziekte en/of verlof van 1 medewerker. Vaster (basis) roosters werken daarom vaak niet in kleine bedrijven.

Kortom, vragen naar voorbeeld (basis)roosters heeft weinig zin. Maar je moet, als je hier iets mee wilt gaan doen, veel meer naar de grote lijn kijken, Uitgaande van de huidige CAO, werkt 1 fulltimer 40 uur per week. Per jaar heeft deze echter ook recht op 13 ADV dagen, 25 vrije dagen (+ nog een aantal dagen omdat feestdagen op een doordeweekse dag vallen). Een gemiddelde werknemer is ook nog wel eens ziek, heeft ook nog wel eens recht op (on)betaald verlof (bijzonder, ouderschaps, zorg, calamiteiten) en moet ook nog wel eens naar een opleiding. Aan de ander kant willen/moetn sommisge werknemers ook wel eens overwerken Een aantal van deze getallen zijn dus hard, en een aantal moet je zelf inschatten (let op, ga niet te laag zitten!).

Uiteindelijk kom je op een x aantal uur dat 1 (gemiddelde) werknemer per jaar werkt. Dat kan je vervolgens vertalen naar een gemiddeld aantal uur per week. Aan de ander kant kan je berekenen hoeveel uur werk je per week hebt, en zo bepaal je dus hoeveel personeel je nodig hebt. Ook is het van belang of je een beroep kunt doen op externe partijen. Want je moet jatuurlijk wel beseffen dat je een aantal zaken kunt sturen (verlof, ADV) of lang van te voren plannen (ouderschapsverlog) , maar dat een aantal zaken onverwacht kunnen komen (ziekte, bijzonder/calamiteiten verlof). Maar dat is dus het moment dat je over de roosters na gaat denken.

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Mobiele Surveillance roostervoorbeeld gevraagd ?
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 27 augustus 2011, 02:43 »
Planner dank voor je moeite maar hier kan ik echt helemaal niks mee.
Zoals jij het verteld is voor mij echt te ingewikkeld. Had verwacht dat het simpeler zou zijn.
Het lijkt mij echt heel sterk dat er niet een soort van basisrooster bestaat zoals ik in mijn vraag stel maar het is niet anders.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Mobiele Surveillance roostervoorbeeld gevraagd ?
« Reactie #3 Gepost op: zondag 4 september 2011, 13:39 »
Als jij hier niets mee kunt, dan denk ik dat jij hier niet aan moet beginnen. DIt is namelijk de basis van het runnen van een (beveiligings)bedrijf.

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Mobiele Surveillance roostervoorbeeld gevraagd ?
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 10 september 2011, 03:03 »
@Planner,

Ik heb wat zitten sleutelen maar als ik het hier wil plaatsen wordt helaas alles uit zij voegen getrokken en is het niet leesbaar meer.
Had het graag geplaatst ter beoordeling. Mocht je het willen zien dan kan je me mailen zodat ik een excelbestand kan sturen.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.