Auteur Topic: Aansluiten sirene en flitser op Galaxy Flex 3-20  (gelezen 3396 keer)

Mike1981

  • Gast
Aansluiten sirene en flitser op Galaxy Flex 3-20
« Gepost op: vrijdag 27 september 2019, 14:28 »
Beste allemaal. Ik ben hier nieuw omdat ik recent een Galaxy Flex 3-20 systeem heb aangeschaft. Met een gedeelte van de installatie ben ik door iemand geholpen maar de sirene en flitser moeten nog. Graag hoor ik van jullie op welke ingangen de rode en zwarte draad van zowel de flitser als de sirene aangesloten moeten worden. Ik heb geen enkel idee. Ik probeerde hier foto's toe te voegen, maar dat lukt niet.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 27 september 2019, 14:35 door Mike1981 »

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Aansluiten sirene en flitser op Galaxy Flex 3-20
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 27 september 2019, 17:51 »

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Aansluiten sirene en flitser op Galaxy Flex 3-20
« Reactie #2 Gepost op: maandag 30 september 2019, 22:00 »


Als de gebruiksaanwijzing makkelijk te lezen was had ik hier geen topic geplaatst.

Misschien had je beter geen professioneel alarmsysteem aan moeten schaffen. In de installatiehandleiding staan plaatjes wat waar zit, even verderop staat wat welke uitgang standaard doet. Dus hoezo, niet makkelijk te lezen?



dylanhubers

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Projectmonteur Elektro/Beveiliging
Re: Aansluiten sirene en flitser op Galaxy Flex 3-20
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 9 oktober 2019, 18:53 »
Ik ben het wel eens met @Sjakie,

Dit is een professioneel inbraak paneel. Laat dat gewoon aan de installateurs over...

Ik ga zelf ook niet aan m'n auto zitten sleutelen.

Kortom laat dit soort dingen over aan mensen die er verstand van hebben.

Weerwolfje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • So long, and thanks for all the fish.
    • Bekijk profiel
  • Functie: OD-BMI/OAI
Re: Aansluiten sirene en flitser op Galaxy Flex 3-20
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 15 oktober 2019, 21:53 »
Ben zelf niet heel bekend met Inbraaksystemen maar volgens mij moet de Sirene op uitgang 1(+) en de 0v (uitgangen zitten aan de linkerkant naast de voeding) , tevens niet vergeten een bruggetje te zetten tussen de T en de 0v... Denk ik
W. Erknemer
Onderhoudsdeskundige - Brandmeldinstallaties
Onderhoudsdeskundige - Ontruimingsalarminstallaties

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aansluiten sirene en flitser op Galaxy Flex 3-20
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 11 december 2019, 20:44 »
Mooi dat het gelukt is  ;D

Toch snap ik de reacties hier wel. Te vaak komt het voor dat iemand zich aanmeld omdat ze een professioneel systeem op de kop getikt hebben en hopen dat er iemand is die stap voor stap alles uit kan leggen terwijl veel dingen ook gewoon door zelf wat onderzoek te doen en veel te lezen te leren zijn.

@dylanhubers: Veel dingen zijn prima zelf te doen als je maar de moeite wil nemen om je in de materie te verdiepen, zo heb ik vorig jaar bij mijn auto ook zelf de distributieriem vervangen (scheelt wel dat ik sleutelen leuk vind om te doen maar ook hiervoor moest ik mezelf wel even goed inlezen)