Auteur Topic: Berekeningen....  (gelezen 108531 keer)

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #150 Gepost op: woensdag 30 januari 2013, 22:09 »
En jullie jochies vinden dit best wel volwassen gedrag?

Sorry Bromsnor, ik kan best ongenuanceerd uit de hoek komen en lees ook wel een over iets heen, maar hier kan ik niet tegen.

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Berekeningen....
« Reactie #151 Gepost op: woensdag 30 januari 2013, 22:19 »
Kan ik me best wat bij voorstellen, maar probeer dan aub pas te reageren als de ergste stoom is afgeblazen, geldt niet alleen voor Ciske iedereen, maar als kaderlid zou ik zeker me niet zo uit de tent laten lokken, voorbeeldfunctie en zo.
Want al sta je in je gelijk, het wordt je dubbel verweten.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #152 Gepost op: woensdag 30 januari 2013, 23:23 »
Het antwoord op de berekening van de vakantiedagen waar jullie "een punt" hebben.

Weet je wat ik zo vermoeiend vind? Eind december, toen ik de concept CAO eens goed zat te lezen, kwam ik er dus achter dat deze fout erin stond. Een aantal dagen heb ik hemel en aarde moeten bewegen om jou van de juistheid van mijn berekening te overtuigen. Maar goed, ik geef niet snel op, en uiteindelijk had jij op 2 januari in de gaten dat mijn berekening inderdaad juiste was.

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300634.msg14301896#msg14301896

Vervolgens voeg jij de daad bij het woord, en gaat verhaal halen bij de vakbond. Om vervolgens dus dezelfde dag terug te keren met de mededeling dat ik een rekenfout had gemaakt

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300634.msg14301898#msg14301898

Dat blijf jij, ingefluisterd door de bond nog dagenlang volhouden, met als enige argument dat jij "het volste vertrouwen hebt in de bond". En mij zet je weg als één of ander malloot die niet kan rekenen:

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300634.msg14301913#msg14301913

Maar wel zelf lopen klagen dat jij niet serieus genomen wordt:

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300673.msg14302478#msg14302478

Om vervolgens om 19 januari te roepen dat ik dus wel gelijk had, maar dan wil je het daar verder maar niet meer over hebben:

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300673.msg14302484#msg14302484

Enige zelfreflectie is er bij jou niet bij he? Maar als je deze sage nog eens terug leest, snap je dan niet waarom sommige mensen jou niet serieus nemen?

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #153 Gepost op: woensdag 30 januari 2013, 23:29 »
Weet je wat ik zo vermoeiend vind? Eind december, toen ik de concept CAO eens goed zat te lezen, kwam ik er dus achter dat deze fout erin stond. Een aantal dagen heb ik hemel en aarde moeten bewegen om jou van de juistheid van mijn berekening te overtuigen. Maar goed, ik geef niet snel op, en uiteindelijk had jij op 2 januari in de gaten dat mijn berekening inderdaad juiste was.

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300634.msg14301896#msg14301896

Vervolgens voeg jij de daad bij het woord, en gaat verhaal halen bij de vakbond. Om vervolgens dus dezelfde dag terug te keren met de mededeling dat ik een rekenfout had gemaakt

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300634.msg14301898#msg14301898

Dat blijf jij, ingefluisterd door de bond nog dagenlang volhouden, met als enige argument dat jij "het volste vertrouwen hebt in de bond". En mij zet je weg als één of ander malloot die niet kan rekenen:

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300634.msg14301913#msg14301913

Maar wel zelf lopen klagen dat jij niet serieus genomen wordt:

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300673.msg14302478#msg14302478

Om vervolgens om 19 januari te roepen dat ik dus wel gelijk had, maar dan wil je het daar verder maar niet meer over hebben:

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300673.msg14302484#msg14302484

Enige zelfreflectie is er bij jou niet bij he? Maar als je deze sage nog eens terug leest, snap je dan niet waarom sommige mensen jou niet serieus nemen?

Ik ben anders wel zo flink om het er zelf op te zetten.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #154 Gepost op: woensdag 30 januari 2013, 23:51 »
Ik ben anders wel zo flink om het er zelf op te zetten.

Gezien het bovenstaande lijkt mij dat ook volkomen logisch, omdat jij alles napapegaait. Dat had ik al eerder gemerkt. Op het moment dat Maarten morgen zegt dat mijn berekening toch onjuist is, dat wijzig jij je "eigen mening" weer net zo makkelijk.

Met alle respect, maar aan dit soort kaderleden heeft helemaal niemand iets. Een kaderlid dient de boel scherp te houden, een eigen mening te hebben en die ook in te brengen. Dat wil niet zeggen dat de bond ook jouw koers gaat varen, en het is ook geen probleem dat jij de gekozen koers gaat verdedigen, zelfs als het niet helemaal jouw mening is. Maar dat wil niet zeggen dat jij geen eigen mening mag hebben.

Kijk, mij was al lang duidelijk dat jij, en waarschijnlijk ook alle andere kaderleden, helemaal niet of nauwelijks de moeite hadden genomen om eens wat zaken na te rekenen. Op zich wel begrijpelijk, want voor jullie is dit geen alledaagse kost. In eerste instantie verdedigde jij dus iets wat jouw ingefluisterd was. Op zich nog begrijpelijk. Wat ik ook goed vond, is dat jij wel met mij de discussie aanging, en bereid bleek naar mijn argumenten te luisteren en je ging zelf rekenen. Op een gegeven moment had ik je dus overtuigd. Althans, dat was wat jij zei:

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300634.msg14301896#msg14301896

Maar vanaf dat moment heb jij je rol van kaderlid totaal vergeten. Kritiekloos heb jij je om laten praten, zonder de tegenargumenten die jij te horen kreeg te checken. En dat is nu precies wel wat je had moeten doen. Desnoods had je mij even een prive bericht gestuurd om je te helpen de tegenargumenten te beoordelen. Maar nee, jij had het volste vertouwen in Maarten, en wat hij riep dat was dus juist. En vanaf dat moment werden mijn argumenten niet eens meer gehoord.

En dit is slechts 1 voorbeeld, waarin in dit hele traject er niet of nauwelijks geluisterd is naar kritiek. En op het moment dat je deze spiegel voorhoudt, dan geeft men niet thuis. Het officiele standpunt over dit forum, is dat er alleen maar onzin geroepen wordt. Iets wat alleen al door dit "punt" wordt tegengesproken, een punt wat dus wel 0,54% loonruimte waard is!
« Laatst bewerkt op: woensdag 30 januari 2013, 23:55 door Planner »

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #155 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 00:44 »
Gezien het bovenstaande lijkt mij dat ook volkomen logisch, omdat jij alles napapegaait. Dat had ik al eerder gemerkt. Op het moment dat Maarten morgen zegt dat mijn berekening toch onjuist is, dat wijzig jij je "eigen mening" weer net zo makkelijk.

En goeie papegaaien kunnen ze bij de Unie gebruiken, want daar heb je geen kind aan.

Leden die het niet met je eens zijn, die zijn lastig en die moet je dreigen met de UWV want anders stemmen ze nog tegen ook!


rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #156 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 08:39 »
Precies, iedere werkgever en vakbond zit te wachten op schoothondjes die alles voor zoete koek nemen en zoal Planner al aanhaalde zelf geen eigen mening te hebben. Die zijn voor de werkgevers en bonden de perfecte 'partners". De rest zijn alleen maar lastig.

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #157 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 08:56 »
En goeie papegaaien kunnen ze bij de Unie gebruiken, want daar heb je geen kind aan.

Leden die het niet met je eens zijn, die zijn lastig en die moet je dreigen met de UWV want anders stemmen ze nog tegen ook!

Sorry maar is het nou eens niet mogelijk om zonder verwijten met elkaar te praten.
En dit geld voor een ieder die zich hieraan schuldig maakt.

Vind dit echt geen sier hebben.
 Met verwijten naar personen en conclusies dat mensen die lid zijn papegaaien zijn is respectloos.

Want hou er rekening mee dat deze papegaaien wel 3 jaar geprobeerd hebben om de nu "schreeuwers" te bereiken en daar moeite voor hebben gedaan. En alles wat daarbij kwam. We hebben een magazine opgezet om ze te bereiken, we zijn op locatie bezoeken geweest, we hebben via Twitter en Facebook gecommuniceerd enz enz.
En dan nu zeggen dat het papegaaien zijn vind ik " not done".

En een ander dingen verwijten en zelf weinig tot geen actie hebben ondernomen en daardoor nu het eindresultaat afdoen als we niets hebben gedaan.  Is niet correct.

Want ook jij had je voor dit alles kunnen inzetten. Ja ook JIJ. Waar wij wel een poging hebben gedaan hebben er genoeg deze kans laten liggen.  Zo ga afsluiten en naar Culemborg.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #158 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 09:29 »
Sorry maar is het nou eens niet mogelijk om zonder verwijten met elkaar te praten.

Ik zie werkelijk niet wat het probleem is om iemand wat te verwijten. Het gaat om de manier waarop je dat doet.

En dit geld voor een ieder die zich hieraan schuldig maakt.

Welnu, kijk eens in de spiegel zou ik zeggen. Als er iemand is die anderen van alles verwijt, dan ben jij het wel.

Vind dit echt geen sier hebben.

Nee, dat heb ik in de gaten, alleen heb jij niet in de gaten welke dubbele moraal jij er op na houdt.

Met verwijten naar personen en conclusies dat mensen die lid zijn papegaaien zijn is respectloos.

Ciske heeft ook de mond vol van respect, maar voor hem geld kennelijk een andere norm. Wanneer ik hem daarop aanspreek dan gaat hij het ook nog verdedigen ook. En dat hij niet zijn eigen mening verkondigt, maar gewoon andere napraat, dat toont bovenstaande overduidelijk aan. Maar goed, zoals ik al een paar keer heb aangegeven, het gaat er natuurlijk wel om wat je WILT zien.

Want hou er rekening mee dat deze papegaaien wel 3 jaar geprobeerd hebben om de nu "schreeuwers" te bereiken en daar moeite voor hebben gedaan.

En dat waardeer ik ook. Maar wordt het niet eens tijd om in de spiegel te kijken, en te gaan evalueren in hoeverre één en ander effectief is geweest?

En alles wat daarbij kwam. We hebben een magazine opgezet om ze te bereiken, we zijn op locatie bezoeken geweest, we hebben via Twitter en Facebook gecommuniceerd enz enz.

Ik krijg er trainen in mijn ogen van  :'(

En dan nu zeggen dat het papegaaien zijn vind ik " not done".

Ik stel slechts vast dat Ciske anderen napagaait, niets meer, niets minder

En een ander dingen verwijten en zelf weinig tot geen actie hebben ondernomen en daardoor nu het eindresultaat afdoen als we niets hebben gedaan.  Is niet correct.

Met alle respect, maar ik volg dit hele gebeuren al vele jaren. En al vele jaren laat ik MIJN mening (niet die van anderen) weten. Dat doe ik bijvoorbeeld op dit forum (en diens voorganger). Hoe bedoel je geen actie ondernomen? Wordt mijn mening opeens meer waard als ik naar een bijeenkomst kom waar 6 man/vrouw zitten? Ik denk van niet.

En wie maakt er verwijten over de meningen die op dit forum geuit worden? Wie zegt dat hier alleen maar inzin geschreven wordt? Als ik hier onzin schrijf, dan zeggen jullie dus ook dat wanneer ik bij jullie op bezoek ik daar ook onzin ga zeggen, of denken jullie nu werkelijk dat ik een andere verhaal heb. Mijn verhaal is vanaf het eerste begin steeds hetzelfde geweest, ik heb aangegeven waar het volgens mij niet goed gaat en als je dit na gaat kijken, dan zal je merken dat ik op zo'n beetje elk punt gelijk heb gekregen. En daar ben ik echt niet blij mee, het liefst had ik gezien dat ik ongelijk had gekregen.

Door 'verwijten' te maken, om maar in jouw termen te blijven, en bij mijn mening te blijven heb ik het in een aantal weken voor elkaar gekregen dat er op het punt "vakantiedagen/uren" een heel ander inzicht is gekomen. Let wel, het gaat daarbij om 0,54% loonruimte, die dus zo maar even verkwanseld was geweest. En dat allemaal zonder dat ik op een bijeenkomst ben geweest.

En nu heb ik dus op dit punt gelijk gekregen. Maar wie zegt dat ik op andere punten ook geen gelijk heb? Nee, op de andere punten blijven jullie nog steeds volharden in het standpunt dat het allemaal goed komt. Een discussie op basis van argumenten is niet mogelijk, want dat krijg ik het verwijt dat ik niet op een bijeenkomst was. Lekker volwassen....

Want ook jij had je voor dit alles kunnen inzetten. Ja ook JIJ. Waar wij wel een poging hebben gedaan hebben er genoeg deze kans laten liggen.

Ik voel mij absoluut niet aangesproken hoor. Ik heb vele pogingen gedaan. Een jaar of wat geleden heb ik desgevraagd, op een verzoek van een bondsbestuurder, ook mijn gegevens door gegeven. En wat denk je? Nooit meer iets van gehoord. Het probleem is dat jullie alleen maar de manier hoe jullie het doen goed vinden. Als anderen het op hun manier doen, dan tonen ze geen inzet. Tja, dan is de discussie ook weer snel ten einde....

Zo ga afsluiten en naar Culemborg.

Succes. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag...

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #159 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 09:44 »
Ik zie werkelijk niet wat het probleem is om iemand wat te verwijten. Het gaat om de manier waarop je dat doet.

Welnu, kijk eens in de spiegel zou ik zeggen. Als er iemand is die anderen van alles verwijt, dan ben jij het wel.

Nee, dat heb ik in de gaten, alleen heb jij niet in de gaten welke dubbele moraal jij er op na houdt.

Ciske heeft ook de mond vol van respect, maar voor hem geld kennelijk een andere norm. Wanneer ik hem daarop aanspreek dan gaat hij het ook nog verdedigen ook. En dat hij niet zijn eigen mening verkondigt, maar gewoon andere napraat, dat toont bovenstaande overduidelijk aan. Maar goed, zoals ik al een paar keer heb aangegeven, het gaat er natuurlijk wel om wat je WILT zien.

En dat waardeer ik ook. Maar wordt het niet eens tijd om in de spiegel te kijken, en te gaan evalueren in hoeverre één en ander effectief is geweest?

Ik krijg er trainen in mijn ogen van  :'(

Ik stel slechts vast dat Ciske anderen napagaait, niets meer, niets minder

Met alle respect, maar ik volg dit hele gebeuren al vele jaren. En al vele jaren laat ik MIJN mening (niet die van anderen) weten. Dat doe ik bijvoorbeeld op dit forum (en diens voorganger). Hoe bedoel je geen actie ondernomen? Wordt mijn mening opeens meer waard als ik naar een bijeenkomst kom waar 6 man/vrouw zitten? Ik denk van niet.

En wie maakt er verwijten over de meningen die op dit forum geuit worden? Wie zegt dat hier alleen maar onzin geschreven wordt? Als ik hier onzin schrijf, dan zeggen jullie dus ook dat wanneer ik bij jullie op bezoek ik daar ook onzin ga zeggen, of denken jullie nu werkelijk dat ik dan een andere verhaal ga vertellen? Mijn verhaal is vanaf het eerste begin steeds hetzelfde geweest, ik heb aangegeven waar het volgens mij niet goed gaat en als je dit na gaat kijken, dan zal je merken dat ik op zo'n beetje elk punt gelijk heb gekregen. En daar ben ik echt niet blij mee, het liefst had ik gezien dat ik ongelijk had gekregen.

Door 'verwijten' te maken, om maar in jouw termen te blijven, en bij mijn mening te blijven heb ik het in een aantal weken voor elkaar gekregen dat er op het punt "vakantiedagen/uren" een heel ander inzicht is gekomen. Let wel, het gaat daarbij om 0,54% loonruimte, die dus zo maar even verkwanseld was geweest als we het niet opgemerkt hadden. En dat allemaal zonder dat ik op een bijeenkomst ben geweest.

En nu heb ik dus op dit punt gelijk gekregen. Maar wie zegt dat ik op andere punten ook geen gelijk heb? Nee, op de andere punten blijven jullie nog steeds volharden in het standpunt dat het allemaal goed komt. Een discussie op basis van argumenten is niet mogelijk, want dat krijg ik het verwijt dat ik niet op een bijeenkomst was. Lekker volwassen....

Ik voel mij absoluut niet aangesproken hoor. Ik heb vele pogingen gedaan. Een jaar of wat geleden heb ik desgevraagd, op een verzoek van een bondsbestuurder, ook mijn gegevens door gegeven. En wat denk je? Nooit meer iets van gehoord. Het probleem is dat jullie alleen maar de manier hoe jullie het doen goed vinden. Als anderen het op hun manier doen, dan tonen ze geen inzet. Tja, dan is de discussie ook weer snel ten einde....

Succes. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag...

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #160 Gepost op: donderdag 31 januari 2013, 10:45 »
Ben ook erg benieuwd naar de uitslag en of er democratisch mee wordt omgegaan.