Auteur Topic: "wireless jam" melding networx 6SE (ultrasync)  (gelezen 3058 keer)

filsurs

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
"wireless jam" melding networx 6SE (ultrasync)
« Gepost op: vrijdag 19 juni 2020, 10:41 »
Hallo,  sinds gisteren krijg ik de " wireless jam" via de Ultrasync app. Ik krijg het alarm nu pas na enkele keren ingeschakeld. Er verschijnt dan een melding  "wireless jam restore" . Na het uitschakelen van het alarm  verschijnt de melding " Wireless jam " opnieuw.  Wat kan ik doen? Ik heb de installateur code.
Alvast hartelijk dank!

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: "wireless jam" melding networx 6SE (ultrasync)
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 19 juni 2020, 14:06 »
Ik vermoed dat er een draadloos apparaat in de buurt stoort.
Heeft de buurman een draadloze microfoon aangeschaft?
Wordt bij jou in de buurt 5G uitgerold?
Zendamateurs in de buurt?
Kortom, zoek het extern.

filsurs

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: "wireless jam" melding networx 6SE (ultrasync)
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 19 juni 2020, 18:54 »
Beste Wim 63,

Hartelijk dank.  Ik ga eens op buurtonderzoek.
👍👍

filsurs

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: "wireless jam" melding networx 6SE (ultrasync)
« Reactie #3 Gepost op: zondag 28 juni 2020, 13:00 »
Heeft niets opgeleverd, ook ZIGGO heeft niets kunnen betekenen. met *2 zie ik: "RF STORING" in het nx 148 scherm staan. (hetzelfde natuurlijk als in mijn app). IK heb even lopen pielen in de program mode via #32 en scrollende door de zones om te kijken of er iets te vinden. Ik zag niets en wilde weer terug met 2x "AFWEZIG" wat niet werkte. Met # ging ik 1 niv hoger en daarna ging de sirene los. Ik weet niet hoe ik dit eraf heb gerkregen na3x of meer indrukken van de mastercode hield het op en ik heb zker ook nog wat andere knoppen ingedrukt. Wat een K...systeem is dit, zeg!!! Hoe moeilijk kun je het maken? Maar goed, ik kreeg ook nog even een melding"TAMPER PIR ..."en vrij snel daarna "TAMPER PIR...RESTORE"
Zou deze zone de gewraakte stoorzender kunnen zijn?
Help me please thxs

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
Re: "wireless jam" melding networx 6SE (ultrasync)
« Reactie #4 Gepost op: maandag 29 juni 2020, 13:02 »


Ik kreeg ook nog even een melding"TAMPER PIR ..."en vrij snel daarna "TAMPER PIR...RESTORE"
Zou deze zone de gewraakte stoorzender kunnen zijn?
Help me please thxs

Ik zou zeggen: programmeer die bewuste zone uit, blijft de melding achterwege, dan was dat de stoorzender.
Zelf heb ik ook niks met de NX serie

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


filsurs

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: "wireless jam" melding networx 6SE (ultrasync)
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 1 juli 2020, 07:00 »
Thxs beste Wim63,
En dan loop ik vast.  Uitprogrammeren is niet voor mij,  als leek, denk ik.
Enig idee hoe?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: "wireless jam" melding networx 6SE (ultrasync)
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 2 juli 2020, 19:21 »
Over welke zone / ingang nummer gaat het?

Dan wil ik best even kijken, maar ook ik vind het niet de meest prettige centrale.

filsurs

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: "wireless jam" melding networx 6SE (ultrasync)
« Reactie #7 Gepost op: maandag 6 juli 2020, 08:09 »
Hi Dre, sorry voor het wachten.  Ik heb dus een melding
" uitbreiding RF storing" in het scherm.
Mijn configuratie is : nx 6v2,  nx 148, nx 848 uitbreiding, tx 1011-3 en 2x Sentrol PIDLR wireless 4655 meen ik.
Mij werd aangeraden om een hard reset uit te voeren. Dus *8 installer code 0# , 220v eraf, accu los en weer opnieuw aansluiten met reset van tijd en datum. Kan dit ? Of wst zou jij willen doen? Nogmaals  dank