Auteur Topic: iemand?raad met versure alarm  (gelezen 9114 keer)

Diego

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
iemand?raad met versure alarm
« Gepost op: dinsdag 14 juni 2016, 21:50 »
hallo ik heb een alarmsysteem van versure
maar nu hebben ze deze geblokkeerd omdat ik het opgezegd heb en kan ik er niet meer in
na meerder keer telefoontjes te hebben gepleegd willen ze nog steeds niet helpen
ik heb deze meegenomen naar mijn nieuwe woning maar nu geraak ik er niet meer in
het betreft een v box van versure nu zou ik deze zelf willen beheren eigen codes inzetten enz
hoe kan ik deze resetten zodat ik met heel de nest van versure niets meer te maken heb
op het net is heel weinig te vinden hierover
er moet toch iets zijn om dit eigen te maken
dit koste me zoveel geld om in mijn eigen alarmsysteem geen baas te zijn
ik heb hier toen ook geen handleiding van gekregen
ik heb het al open gemaakt maar zie nergens een super of eerder wat opzitten
ik hoop dat er hier iemand is dat me kan helpen

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: iemand?raad met versure alarm
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 14 juni 2016, 23:25 »
Is het een systeem van Vensure of van Verisure?
De laatste is een dochter/werkmaatschappij van Securitas en dat is meestal een systeem waar je een contract voor een bepaalde tijd afsluit en pas daarna kun je (in mijn ogen voor veeeeeel te veel geld) eigenaar van het systeem worden.

Op de afbeeldingen lijken de R en I samen vrij veel op een n vandaar dat de verwarring regelmatig ontstaat.

Is het systeem je eigendom dat is (hier in Nederland) de installateur verplicht om de installateurscode terug te zetten naar fabriekswaardes zonder de rest van de programmering te wissen (hij mag hier wel geld voor vragen maar ook niet buitensporig)
Weigert deze dan is er wel jurisprudentie te vinden waarin installateurs door de rechter verplicht zijn om de installateurscode te resetten en ook nog de kosten voor de rechtszaak mochten gaan betalen.
Immers het is jouw eigendom en dan mag een installateur dit niet onklaar maken of niet bruikbaar achter laten als je niet verder met hem wilt.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Diego

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: iemand?raad met versure alarm
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 14 juni 2016, 23:33 »
Hoi Gerrit
Bedankt al om te reageren
Idd is verisure was typfoutje
En ja is met contract maar deze is opgezegd en willen de code niet geven omdat ik dit systeem had overgenomen van iemand en contract is opgezegd
Daarom dacht ik dat er mss binnenin de V box een jumper zou zitten om dit te resetten naar standaard instellingen
Deze maatschappij is/zijn de echte dieven
Iets wat ik koop is mijn eigendom en denk ik zelf kies of ik hier een contract afsluit of niet
Voor mij hoeft dit niet kan er zelf ook een simkaart in steken hoor
Mss is er iemand die weet hoe ik aan de software geraak en zo mss alles zelf kan instellen

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: iemand?raad met versure alarm
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 15 juni 2016, 09:16 »
Ze hoeven de code ook niet af te geven immers vaak wordt in elk systeem een eigen code gebruikt en men wil niet graag dat deze bekend wordt.
Maar als de eigenaar vraagt om de installateurscode terug te zetten naar fabriekswaardes dan zijn ze wel verplicht om dat te gaan doen.
Anders wordt het als er nog een vordering oid. open staat dan mogen ze wachten tot eerst deze vordering is voldaan.
Is dat allemaal niet het geval dan simpel even zoeken naar de juiste jurisprudentie en dit samen met het verzoek om de installateurscodes te resetten naar hun toe sturen en geef bijv. aan dat ze binnen 2 weken moeten reageren.
Reageren ze dan nog niet (als je die hebt) je rechtsbijstand inschakelen.

Maar voor dat je dit allemaal onderneemt kijk o.a. hier ook eens
http://www.klachtenkompas.nl/verisure

Ik denk dat je je dan wel af gaat vragen of het de moeite wel waard is want zonder contract zijn ze bepaald niet behulpzaam.

suc6

Gerrit
« Laatst bewerkt op: woensdag 15 juni 2016, 09:27 door GerritB »
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: iemand?raad met versure alarm
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 21 november 2017, 17:18 »
Volgens mij wordt het systeem nooit je eigendom bij Verisure.

Gerrit Verisure is geen dochter onderneming of werkmaatschappij van Securitas.

Verisure Securitas Direct https://www.verisure.com/ is een Zweedse onderneming welke geen onderdeel is van Securitas AB. In de oorsprong was het wel één bedrijf maar dat geldt ook voor andere bedrijven zoals Loomis (geldtransport), G4S, ISS en Niscayah (nu onderdeel van Stanley) welke in hun oorsprong ook geworteld zijn in Securitas AB.

Bij de verkoop van Securitas Direct door Securitas is volgens mij bedongen dat de naam Securitas Direct nog voor een lange periode gebruikt mag worden om zo de onderneming tijd te geven om naar een nieuw image over te gaan.

Verisure werkt overigens met niet gecertificeerde componenten en de meldkamer zit in Brussel. Wel vreemd dat ze roepen de hulpdiensten zullen inschakelen maar een gecertificeerde meldkamer mag dat enkel doen als het systeem gecertificeerd is en ook zodanig is geïnstalleerd/opgeleverd volgens de richtlijnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

Keevviinn

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: iemand?raad met versure alarm
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 17 april 2018, 12:30 »
Hallo,

Als ik iets mag adviseren dan bestel een alarmsysteem bij www.directveilig.nl.
Professionele partij dit, die zijn afspraken nakomt. Sinds vier maand maak ik gebruik van het alarmsysteem van Directveilig en ben zeer tevreden. Bij de vorige alarmsysteem aanbieders kwam ik achteraf vaak voor verrassingen te staan, dat is hier gelukkig niet het geval.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: iemand?raad met versure alarm
« Reactie #6 Gepost op: zondag 22 april 2018, 13:34 »
Hallo,

Als ik iets mag adviseren dan bestel een alarmsysteem bij www.directveilig.nl.
Professionele partij dit, die zijn afspraken nakomt. Sinds vier maand maak ik gebruik van het alarmsysteem van Directveilig en ben zeer tevreden. Bij de vorige alarmsysteem aanbieders kwam ik achteraf vaak voor verrassingen te staan, dat is hier gelukkig niet het geval.

Zo zo ga je nu het gehele forum volstampen met je aliexpress alarmsysteem?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

basje

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: technicus beveiliging installaties
Re: iemand?raad met versure alarm
« Reactie #7 Gepost op: maandag 23 april 2018, 22:28 »
Zo zo ga je nu het gehele forum volstampen met je aliexpress alarmsysteem?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mee eens!! Vorige week nog gebeld door een klant en wilde dat we een alie expres systeem die hij had aangeschaft voor hem gingen installeren.

Dit ging me wel erg ver!