Beveiligingsforum

Beveiligingstechniek => Inbraakbeveiliging => Topic gestart door: Oomko-09 op dinsdag 7 januari 2020, 20:02

Titel: Satel Versa Cloud
Bericht door: Oomko-09 op dinsdag 7 januari 2020, 20:02
Hallo mede Collega's.

Heb even een vraag over een Versa.

Heb meerdere klanten waarbij het systeem via internet verbonden is.
Op deze manier kunnen we altijd op afstand verbinding maken met het systeem via DloadX.

Echter loopt ik nu steeds vaker tegen het probleem aan dat ik bepaalde systemen niet meer
kan bereiken via de Cloud.

Internetverbinding is in orde, want er zit ook een meldkamer op. Deze rapporteert netjes de in / uit schakelingen en testmeldingen.

Als het paneel een harde reset krijgt d.m.v. stroom even er af, dan komen de panelen weer online.
Dan gaat het eerst weer maanden goed.

Lijkt dus een bug te zijn.

Iemand zelfde ervaringen en of oplossingen?

Alvast bedankt!
Titel: Re: Satel Versa Cloud
Bericht door: nayonowe op dinsdag 7 januari 2020, 20:05
Een vast ip adres en dns programmeren is hoogst waarschijnlijk je oplossing.

Bij de Integra wordt dit zelfs geadviseerd door de importeur daar ik het ook had bij enkele systemen.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk

Titel: Re: Satel Versa Cloud
Bericht door: Oomko-09 op dinsdag 7 januari 2020, 20:12
Een vast ip adres en dns programmeren is hoogst waarschijnlijk je oplossing.

Bij de Integra wordt dit zelfs geadviseerd door de importeur daar ik het ook had bij enkele systemen.


Bedankt! Is idd opzich best logisch.
DNS zal waarschijnlijk het probleem zijn.

Wat doen de meeste van jullie hiermee?
DNS van provider aanhouden of open DNS / Google DNS etc?
Titel: Re: Satel Versa Cloud
Bericht door: MHo op dinsdag 7 januari 2020, 20:13
Nooit geen problemen mee gehad...
Titel: Re: Satel Versa Cloud
Bericht door: Wim63 op woensdag 8 januari 2020, 09:39
Ik zet er altijd de DNS van Google in: 8.8.8.8 en 8.8.4.4 Deze werkt altijd.