Auteur Topic: ATS 1000A met ATS7200N  (gelezen 8580 keer)

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
ATS 1000A met ATS7200N
« Gepost op: zaterdag 22 oktober 2011, 20:59 »
Ik heb een ATS1000 Advanced met daarin een ATS7200N spraakkiezer.
Omdat de klant niet op tijd de telefoon lijn binnen had heb ik er een Chiron Iris Touch 200 (GSM converter) geplaatst,
deze genereerd een analoge lijn welke ik op de onboard kiezer van de CCS heb geplaats.

Nu heb ik om bevestiging gevraagd voor de spraakkiezer (nul), maar de ene keer werkt het wel en de andere keer weer niet.
Zou dit kunnen liggen aan de Iris Touch 200 dat hij de \"nul\" toets niet goed doorgeeft naar de spraakkiezer?

Misschien iemand ooit dezelfde situatie meegemaakt?

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: ATS 1000A met ATS7200N
« Reactie #1 Gepost op: zondag 23 oktober 2011, 10:43 »
Het is een algemeen probleem dat deze tonen niet altijd goed doorgegeven worden. hetzelfde met lijnen over voip. De tonen schijnen niet zuiver doorgegeven te worden.

Ik leg het altijd uit zo van, druk 10x op de nul, of probeer anders eens de 5. Is een beetje klungelig, maar er is geen ander antwoord.
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS 1000A met ATS7200N
« Reactie #2 Gepost op: zondag 23 oktober 2011, 11:25 »
Oke dus beetje algemeen probleem, maar die toets 5 daar heb ik niets over gehoord, die werkt dan ook als bevestiging?
Is er wel meer verbetering als hij via een ATS7310 GSM module gaat, dan heb ik toch alles van Aritech erin zitten.

Frans

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: ATS 1000A met ATS7200N
« Reactie #3 Gepost op: zondag 23 oktober 2011, 11:43 »
Het word wel beter met een 7310 maar blijft lastig. Maar met en 7310 kun je wel een sms versturen op een advanced!! Kun je ook nog terug smsen! in/uitschakelen status opvragen en zelfs overbruggen! En een antwoord terug als het systeem is ingeschakeld. (ik zeg weg met de 7200).

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS 1000A met ATS7200N
« Reactie #4 Gepost op: zondag 23 oktober 2011, 12:11 »
Natuurlijk is SMS ook handig, maar toch het risico dat je je SMS bericht niet opmerkt en dus niets van een evt. inbraak afweet.
En om nou naar iedere contact persoon een SMS te sturen is ook niet erg prettig voor de betrokkenen, dan is het niet bevestigen van een spraakbericht zodat hij naar de volgende contact persoon gaat handiger.

Weet niet of er zoiets ook bestaat voor SMS, stel je ontvangt een SMS, dan dien je binnen bepaalde tijd een SMS terug te sturen (SMS commando) zo niet dan krijgt de vogende contact persoon een SMS.

Maar toch raar dat het allemaal niet zo lekker werkt, dan zijn de oude TD8401 en de Sintel 8-9 spraakkiezer toch een stuk fijner, nooit problemen mee gehad qua bevestigings-commando.

Frans

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: ATS 1000A met ATS7200N
« Reactie #5 Gepost op: zondag 23 oktober 2011, 12:33 »
Je bepaals zelf wie je wel en niet een sms stuurt. En je kunt zelfs back-up instellen zodat als iemand een mobiel uit heeft dat hij daarna pas de volgende smst. Bevesitigen gaat inderdaad niet. Wat dat beterft is spraak type 13 wel iets waterdichter ja.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS 1000A met ATS7200N
« Reactie #6 Gepost op: zondag 23 oktober 2011, 14:49 »
OK dat met die backup is misschien dan wel handig, maar wordt hij naar een toestel gestuurd welke wel aan staat en de persoon leest het niet, is er nog geen opvolging.

Beste idee zal dan zijn om toch maar in de spraakboodschap te zeggen dat ze 5 keer nul zullen moeten drukken ter acceptatie, zal er misschien wel 1 van de nullen goed binnenkomen.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: ATS 1000A met ATS7200N
« Reactie #7 Gepost op: zondag 23 oktober 2011, 22:52 »
Iets langer de 0 vasthouden werkt ook al beter!! Succes..

cindy

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 36
    • Bekijk profiel
Re: ATS 1000A met ATS7200N
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 2 november 2011, 19:12 »
Heren,

vandaag tegen hetzelfde probleem aangelopen alleen betrof het hier een pstn adsl verbinding, ook hier komen de tonen niet door het adsl signaal heen. Telefoonnummer klant geprogrammeerd met 4 herhalingen en dan maar zonder bevestiging. Klant is dan in ieder geval geinformeerd en kan dan zelf de
juiste persoon bellen. Hebben jullie nog opties voor de advanced met de 7200 module?