Auteur Topic: Welke zaklamp?  (gelezen 29928 keer)

suter

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #15 Gepost op: maandag 29 oktober 2012, 19:41 »
Kijk eens voor de Fenix LD20. Een kleine zaklamp met een enorme lichtopbrengst. Het is een tactical light, dus heeft ook een verblindings-stand. Een zeer professionele lamp. Het prijskaartje is er dan ook naar...rond de zestig euro.

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #16 Gepost op: maandag 29 oktober 2012, 21:43 »
Ik heb een INOVA zaklamp... led met erg veel lichtopbrengst.

In diverse formaten leverbaar bij mijn leverancier.  EN tegen interessante prijzen.

bram005

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 30 oktober 2012, 18:11 »
ik had eerst ook de ld20 van fenix heb nu de vernieuwde Fenix ld22 echt heel tevreden mee. lekker licht en handzaam past ook in de binnenzak van mn colbert tijdens het werk!

Falcon

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 26
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Loeffen Beveiliging
  • Bedrijf: Loeffen Beveiliging
  • Functie: ZZP Beveiliger
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 30 oktober 2012, 23:07 »
Ik heb al een tijdje de Led Lenser P7. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Klein en licht voor in de broekzak of aan je riem. Voldoende lichtopbrengst om zelfs buiten een open terrein mee af te zoeken. 4 penlicht batterijen die ik maar een keer per jaar hoef te vervangen.

brumak

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • The answer to darkness is lumens!!!
    • Bekijk profiel
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 31 oktober 2012, 08:01 »
De Olight m20 x-warrior heb ik nu een half jaar in gebruik en ik kan je zeggen dat je er iemand mooi mee van de fiets af schijnt hahahaha 8)

En de collega's met een mag charger kijken me allemaal stom aan dat ik maar zo een klein lampje heb en hun dat hele apparaat......500 lumens is de grootste opbrengst uit een tac lioght tot nog toe. :P

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #20 Gepost op: zondag 3 maart 2013, 05:47 »
Ik heb een tijd een Streamlight gebruikt. Prima lampen, batterijduur is ook in orde alleen als het lampje stuk is moet je de hele kop vervangen. Thuis heb ik nog 2 Maglites staan maar die vreten echt batterijen.

Om mee te gaan met de tijd heb ik ook nog een tijd een Fenix LD20 gebruikt. Ook een superlamp om mee te werken, alleen jammer dat de batterijduur vrij kort is op de hoogste stand.
Ik heb nu de Fenix RC10, een van de weinige Led lampen die ook oplaadbaar is. Heb hem ingebouwd in de auto, dus kan hem ook altijd gebruiken. Tot nu toe een prima lamp en een perfecte vervanger voor die bakbeesten. :)

tomjf

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 26
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: freelance beveiliger/ evenementen beveiliger/ gastheer
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 18 juni 2013, 02:14 »
Ik zelf gebruik nu al een poosje de Maglite D4, prima batterij mits je de lamp vervangt van de standaard lamp naar een LED lamp gaat de batterij heel lang mee, heb altijd wel een set reserve batterijen in de auto voor het geval dat, daarnaast mocht hij het een keer begeven heb ik altijd een kleine zaklamp bij me deze: http://www.kijkshop.nl/product/128313/bestoutdoor-zaklamp/ en hier heb ik nog nooit problemen mee gehad, met maglite ook nog niet echt maar vind het altijd fijner om een reserve lamp bij me te hebben, liever 2 en 1 niet nodig dan 1 en 2 nodig.
dont just do it, do it right...

greywolf69

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Dit is een geweldig forum!
    • Bekijk profiel
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #22 Gepost op: dinsdag 18 juni 2013, 14:57 »
laatst was mijn ledlenser p7 gevallen aan/uit schakelaar defect na contact met ledlenser distributeur in belgie gratis nieuwe schakelaar toegestuurd gekregen ik zeg dik tevreden met deze prima service

NVD

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
  • Functie: Beveiliger
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #23 Gepost op: zondag 28 juli 2013, 10:28 »
Een lamp moet gewoon werken gedurende de dienst.
En jawel hoe kleiner hoe beter, en graag LED aub. (is altijd beter)
Pas wel op, de Politie ziet de Maglite nu ineens als slagwapen.!!!
Als se controleren en je hebt de pech dat je in burger in de stad loopt wordt je lamp asl slagwapen in beslag genomen.
In Uniform kan je proberen aan te geven dat dit een uitrustingsstuk is, soms mag je de lange Maglite behouden.
Daarom zijn bij Trigion na alle maglite`s in licht plastic uitgevoerd, en gelukkig ook met LED.

Groeten Piet.

tomjf

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 26
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: freelance beveiliger/ evenementen beveiliger/ gastheer
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013, 19:27 »
De maglite kan inderdaad aangezien worden voor een slagwapen als je op de verkeerde plek bent op de verkeerde plaats hiervoor idd oppassen. ik zelf gebruik de maglite alleen tijdens werk en buiten werktijd inderdaad gewoon thuis opbergen. Snap ook niet waarom je hem buiten werktijd nodig zou hebben
dont just do it, do it right...

Sjaak81

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • De beste kwaliteit voor uw veiligheid!
    • Bekijk profiel
    • Dortland Working Gear
  • Bedrijf: Dortland Working Gear
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 2 april 2014, 12:15 »
Kijk eens voor de Fenix LD20. Een kleine zaklamp met een enorme lichtopbrengst. Het is een tactical light, dus heeft ook een verblindings-stand. Een zeer professionele lamp. Het prijskaartje is er dan ook naar...rond de zestig euro.

De Fenix LD22 (opvolger van de LD20) is een stuk feller en uiteraard ook met de stroboscoop en s.o.s. functies. En deze kost nog een tientje minder ook! Is inderdaad een ideale zaklantaarn die gewoon op 2x een AA batterij werkt.
De Fenix LD12 (kleine broertje van de LD22) is een stuk compacter, dit komt omdat er hier maar 1 AA batterij in gaat. Is maar net wat je voorkeur heeft.
Beide lampen zeer makkelijk in gebruik en Fenix geeft standaard 5 jaar garantie op alle modellen wat natuurlijk veel zegt over de kwaliteit van de lampen.

elvin3630

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke zaklamp?
« Reactie #26 Gepost op: zaterdag 16 april 2016, 11:23 »
Ik heb gister de Fenix TK 16 besteld. hij komt vandaag binnen. vanavond avonddienst lopen ermee


ben benieuwd