Auteur Topic: ATS advanced: beide gebieden gaan in bij inschakelen met lijstweergave  (gelezen 3456 keer)

geert-janh

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
ATS advanced: beide gebieden gaan in bij inschakelen met lijstweergave
« Gepost op: dinsdag 20 augustus 2019, 23:45 »
Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben overgegaan van een ATS classic naar een ATS advanced (ATS1500A).

Ik heb twee gebieden "beneden" en "boven". Als ik het systeem via de GI inschakel krijg ik een lijst weergave van de gebieden. Als ik alleen "beneden" of "boven" selecteer, dan gaat ook het andere gebied in.

Dit zelfde gedrag vind ook plaats bij uitschakelen (bij uitschakelen van 1 gebied gaan beide uit).

Ik heb geen gebiedsgroepen aangemaakt.

Ik kan via UltraSync (de app) wel gewoon 1 van de twee gebieden in of uitschakelen.

Gebied "onder" wordt ook bediend via aan sleutelschakelaar (tijdklok) en dit werkt naar behoren.

Hopelijk kan iemand me een zetje in de juiste richting geven. Ik kan de manual bijna dromen, maar ik kan geen optie vinden die deze gebieden 'koppelt' of dat dit in de GI instellingen wordt gedaan.

Alvast bedankt!

Groeten,
Geert

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced: beide gebieden gaan in bij inschakelen met lijstweergave
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 21 augustus 2019, 04:30 »
toets je ook daadwerkelijk het gebieds nummer in? of ga je op het gebied staan en druk je dan op enter?

geert-janh

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced: beide gebieden gaan in bij inschakelen met lijstweergave
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 21 augustus 2019, 16:38 »
Ik selecteer het gebied en druk op 'enter'.

Als ik inschakel, dan krijg ik de lijst weergave:
0> alles
1> onder
2> boven

Dan selecteer ik bijvoorbeeld '1> onder'. (door op het gebied te gaan staan)

Vanavond zal ik je tip proberen! Als het niet lukt zal ik ook een filmpje maken voor de duidelijkheid.

Alvast bedankt voor je reactie!

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced: beide gebieden gaan in bij inschakelen met lijstweergave
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 21 augustus 2019, 18:49 »
Het selecteren, dat doe je door er op te gaan staan of door het cijfer in te toetsen?
Want anders schakelt hij volgens mij inderdaad gewoon alles in, ipv dat gene wat je kiest doormiddel van het cijfer in te toetsen.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS advanced: beide gebieden gaan in bij inschakelen met lijstweergave
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 21 augustus 2019, 20:25 »
Inderdaad, niet erop gaan staan maar nummer indrukken van het gebied zodat er een + bij komt en dan het vinkje/enter. Anders schakel je inderdaad alles in waar je rechten toe hebt.

geert-janh

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced: beide gebieden gaan in bij inschakelen met lijstweergave
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 22 augustus 2019, 21:31 »
Beste Dré, Atomic,

Bedankt voor jullie antwoorden! Dit was inderdaad de oplossing  :)

Ik heb de 440 pagina's van de installatie handleiding een paar keer doorgebladerd of ik een instelling over het hoofd had gezien... Maar ik had blijkbaar eerst de gebruikershandleiding moeten lezen  ::)

Het voelt niet helemaal intuďtief aan, maar dat is natuurlijk mijn mening  :angel: Maar het werkt nu in ieder geval!

Hartelijk dank voor de hulp!

Groeten,
Geert-Jan

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS advanced: beide gebieden gaan in bij inschakelen met lijstweergave
« Reactie #6 Gepost op: zondag 25 augustus 2019, 12:23 »
Misschien nog een nuttige bijdrage:

Je kan ook in plaats van 2 gebieden te maken gebruik maken van de optie "gedeeltelijk in"

Je hebt dan 1 gebied en kan deze dan volledig inschakelen als je van huis bent en gedeeltelijk in als je bijvoorbeeld naar bed gaat en alleen de ramen/deuren of de gehele benedenverdieping beveiligd wil hebben.

Persoonlijk vindt ik dit een mooiere oplossing dus vandaar dat ik het de moeite waard vond om het te vermelden.