Auteur Topic: Eerste NX-10 Centrale  (gelezen 4701 keer)

aamjanssen

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Eerste NX-10 Centrale
« Gepost op: dinsdag 18 februari 2014, 21:21 »
Hallo Mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me geregistreerd omdat ik tegen wat uitdagingen aan loop met een GE-NX-10 centrale.

Om bij het begin te beginnen loop ik meteen tegen de 1e uitdaging aan. Ik heb via een installatie handleiding het een en ander ingesteld. Ik heb het CBD voorzien van batterijen, de info ingegeven die die vroeg (Land code, partitie, CBD nummer, SYSID, KID1, KID2 enz) paneel aangezet en toen is deze begonnen met een verbinding te maken.

Ik kan ook zien dan deze contact heeft en op een neer babbelt echter ik kom niet in het installatie menu met 9713, 971300 enz.

Wat mij wel op valt is dat bij mijn ATS2001 als ik een code intoets er sterretjes verschijnen. Bij deze blijft het display ongewijzigd en gebeurt er niets.

Iemand enig idee wat ik fout doe? En heeft iemand wellicht een USB kabel te koop van het beestje? Ik denk dat het programmeren dan iets overzichtelijker blijft.

Alvast hartelijk dank,

Groet Anthony

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Eerste NX-10 Centrale
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 20 februari 2014, 12:37 »
Hi,
Misschien heb je ook een paneel wat eerst "geflashed" zou moeten worden.
Vragen bij LOBECO. Ik vind persoonlijk dat er geen paneel de deur uit zou mogen wat NIET al is ge-upgrade!

dbrouwer

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Eerste NX-10 Centrale
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 21 februari 2014, 14:36 »
Kan het wellicht zo zijn dat je bedienpaneel gewoon geblokkeerd is omdat je te vaak een verkeerde code hebt ingetoetst? Dat gebeurt na een x aantal keer namelijk standaard. Als het goed is moet je rechtsonderin de getallen 1,2,3 en 4 zien meelopen tijdens het intoetsen van de code.

Anders zou je je bedienpaneel eventueel kunnen resetten. Dat gaat als volgt:

Een NX1048 bediendeel maakt u standaard door de knoppen linksboven (politie schildje), linksonder (6) en rechtsonder (pijltje naar beneden) tegelijk in te drukken en even vast te houden. De centrale zelf moet dan spanningsloos zijn.

aamjanssen

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Eerste NX-10 Centrale
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 21 maart 2014, 19:17 »
Hallo Mensen,

Na wat tijdgebrek ben ik de centrale maar weer eens gaan afstoffen. Ik heb het bediendeel gereset, maar helaas blijft deze nu op inlezen hangen. Als ik deze nu niet meer geconnect krijg zal ik aangewezen zijn op een direct connect kabel denk ik?

Alvast bedankt