Auteur Topic: Hoge temperaturen en steek-/kogelwerende vesten  (gelezen 4721 keer)

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Hoge temperaturen en steek-/kogelwerende vesten
« Gepost op: dinsdag 30 juni 2015, 20:57 »
Ik vermoed dat iedereen inmiddels op de hoogte is van de verwachte temperaturen voor de komende dagen. Nu heb ik een vraag voor alle collega's die ten tijden van hun werkzaamheden een steek-/kogelwerend vest dragen. Hoe proberen jullie het dragen van een vest zo aangenaam mogelijk te houden met deze temperaturen?

Zelf draag ik een 5.11 ondershirt onder mijn vest. Dit ondershirt voert het vocht goed weg en voelt niet klam aan. Het draagt dus wel lekker. Echter wordt al het vocht dus afgevoerd: een shirtje of poloshirtje dat ik over mijn vest draag, wordt aan de onderkant al vrij snel nat met deze temperaturen (in combinatie met het vele lopen als stand-by team / interventieteam ten tijden van evenementen). Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik ben benieuwd naar jullie geheimen. De weersvoorwachting van deze week stelt al dat het zweten wordt de komende dagen..

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Hoge temperaturen en steek-/kogelwerende vesten
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 30 juni 2015, 23:36 »
Ik vermoed dat iedereen inmiddels op de hoogte is van de verwachte temperaturen voor de komende dagen. Nu heb ik een vraag voor alle collega's die ten tijden van hun werkzaamheden een steek-/kogelwerend vest dragen. Hoe proberen jullie het dragen van een vest zo aangenaam mogelijk te houden met deze temperaturen?

Zelf draag ik een 5.11 ondershirt onder mijn vest. Dit ondershirt voert het vocht goed weg en voelt niet klam aan. Het draagt dus wel lekker. Echter wordt al het vocht dus afgevoerd: een shirtje of poloshirtje dat ik over mijn vest draag, wordt aan de onderkant al vrij snel nat met deze temperaturen (in combinatie met het vele lopen als stand-by team / interventieteam ten tijden van evenementen). Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik ben benieuwd naar jullie geheimen. De weersvoorwachting van deze week stelt al dat het zweten wordt de komende dagen..

Ik zelf persoonlijk heb het vest met deze temp niet aan.
Er is geen wondershirt of middel waarbij je met deze temp aangenaam een vest aan kan hebben.

Ik hou het gewoon niet vol met vest, terwijl ik een vrij dun vest heb.
Een dergelijk ondershirt heb ik altijd wel onder de polo aan voor het zweten.

Voor de rest, veel vocht toedienen, en zo min mogelijk doen haha

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Hoge temperaturen en steek-/kogelwerende vesten
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 30 juni 2015, 23:51 »
Bedankt voor je reactie! Het vest niet aan doen is qua warmte inderdaad de beste keus. Helaas lijkt het mij verstandig in ieder geval dit weekend het vest aan te doen gezien de aard van de klusens, maar wanneer het een klus betreft waar men weinig problemen verwacht is dat inderdaad een mogelijkheid.

Wellicht heeft iemand hier een manier gevonden om hier zo goed mogelijk om te gaan mét vest. Ik heb wel eens collega's gezien die een vest droegen zónder iets eronder, maar dat lijkt mij verre van ideaal. Ik heb het echter nog nooit geprobeerd.