Auteur Topic: Lijnfout  (gelezen 4103 keer)

TheHof

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Lijnfout
« Gepost op: donderdag 26 januari 2017, 16:43 »
Kan iemand me hier mee helpen?
Ik heb een huis gekocht met een Aritech CD3401 (Initial Varel) centrale. Het systeem is nog prima maar werd niet gebruikt. Als ik wil inschakelen krijg ik Lijnfout. Er zit een kiezer in op een oud ISDN kastje wat al lang niet meer in gebruik is.
Wat kan ik doen om het systeem weer functionerend te krijgen?
Alvast bedankt!

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Lijnfout
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 26 januari 2017, 17:01 »
Telefoonnummers ed. uit de programmering halen en ook de kiezer verwijderen (gebruikt alleen maar stroom en doet toch niets)
Hij gaat dan niet meer controleren op de telefoonlijn en het probleem is opgelost.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

PeterO

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Lijnfout
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 26 januari 2017, 23:12 »
Geen controle op aangesloten componenten Gerrit ?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Lijnfout
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 27 januari 2017, 00:47 »
Dat geeft toch niet de storing lijnfout?
Haal je de telefoonnrs. ed. en de kiezer er uit (er even vanuit gegaan dat je weet hoe dat moet) dan is de lijnfout storing opgelost en kun je het systeem gebruiken zonder doormelding.

suc6

Gerrit

Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

TheHof

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Lijnfout
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 27 januari 2017, 14:13 »
Thanks. De kiezer kan ik inderdaad uitbouwen. Ik heb niet de installateurscode om de programmering aan te passen. En een complete reset durf ik niet aan, dan moet ik helemaal opnieuw inrichten en ik weet niet of me dat wel lukt. Zou de lijnfout verdwijnen als ik alleen de kiezer uitbouw?
Ik kan Initial Varel / Chubb wel laten komen voor die programmering, kost alleen wel 200 euro!!! Niet zo zin in.....

Systems

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Lijnfout
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 3 maart 2017, 18:24 »
Weet niet hoever de wetgeving de Belgische wetgeving volgt maar wij zijn verplicht op simpel verzoek en zonder meer kost de programmeer code te overhandigen aan de klant of deze gratis naar standaard gaan te resetten.

Waarschijnlijk krijg je bij het uitbreken van de kiezer nog een sabotage fout ofzo. Zolang de programmatie een kiezer "zoekt" om uit te bellen zal hij lijn fout geven.