Auteur Topic: Aritech ATS 1000a installateursblokkering?  (gelezen 6557 keer)

BasO

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aritech ATS 1000a installateursblokkering?
« Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 18:04 »
Best forum,

Via Marktplaats wil ik een ATS 1000a (dat is geen Classic volgens mij) kopen. Is een eventuele installateursblokkering er eenvoudig af te halen? En dan bedoel ik zo'n proces met opstarten met jumpertje erop of eraf, geen externe programmeerapparaten erbij.

Dank bij voorbaat!

Groet Bas

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS 1000a installateursblokkering?
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 19:01 »
Hoi,
Ik heb uiteindelijk een nieuwe module gekocht. De oude ATS1000-classic zonder IP mag je van mij hebben. Die kan je alleen via USB programmeren en je moet dan de oude firmware versie 12 hebben. Heeft mij dagen gekost. Als er ingesteld is dat het jumpertje niet is toegestaan dan kun je alleen firmware flashen.
J.
P.s. ik ben particulier dus weet niet alles :-).

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS 1000a installateursblokkering?
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 19:29 »
even terug op het bericht van v4a,
Ik denk dat hij niet de classic bedoelt, maar ook de advanced, maar dan dus zonder IP versie.
Classic is namelijk niet te programmeren met een USB-kabel en ook niet te flashen met software, maar door er een andere prom(chip) in te zetten.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS 1000a installateursblokkering?
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 19:56 »
Dank dat Dre gelijk heeft.

Deze heb ik gekocht (zonder CD):
https://www.utcfssecurityproductspages.eu/DE/products_single.php?product=ATS1000A-IP-MBC

Deze kun je kado krijgen (de print, niet de behuizing, daar zit nieuwe print bovenstaand in).
https://www.utcfssecurityproductspages.eu/HQ/products_single.php?product=ATS1000A-SM

Zie bijlage met foto welke ik bedoel. Staat er niet duidelijk op wat het is. Typisch dat die ATS1000A-SM niet programeerbaar is. De spec van de ARM geeft aan dat dit wel kan via 2 geheugenbanken...maar ja, ik ben niet de maker...misschien daarom dat het niet lukte versie 12 er op te zetten.

Hmm.het lukt me niet om de foto toe te voegen. Kan directory op de server niet schrijven om je een plaatje te geven wat ik heb.

BasO

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS 1000a installateursblokkering?
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 21:34 »
 uhm...snelle en uitgebreide reacties, maar ik kan ze niet direct linken aan mijn vraag....
Misschien snap ik er veel te weinig van en/of ik lees niet goed, maar kan 'm nu zelf resetten indien nodig?

draadje

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS 1000a installateursblokkering?
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 21:46 »
Je kunt het paneel naar standaard waardes resetten dmv een jumper, maar de installateur kan dit in de programmering geblokkeerd hebben.
Meestal lukt het, maar dat is dus geen garantie zoals v4a al opmerkte.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS 1000a installateursblokkering?
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 21:54 »
Kan ik de installateurscode terug zetten naar Default ?
Antwoord:
De installateurscode is niet terug te zetten naar default, maar er kan wel met behulp van de T1
jumper ingelogd worden met de standaard installateurscode . Daarna kan dan in menu 1.4 de
installateurscode aangepast worden. Deze T1 jumper zal spanningsloos geplaatst moeten worden,
en zal dan gedurende 3 minuten toegang geven met de standaard installateurscode.

Let op: Deze inlog procedure werkt niet indien de optie “8.2.3 Inst.blokkering” in het paneel is
ingesteld op Ja.

v4a

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS 1000a installateursblokkering?
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 11 april 2017, 22:23 »
Wat je dus het beste kunt doen is via Marktplaats alleen kopen als je ter plekke die T1 jumper er op kunt zetten zodat je hem 'clean' mee kunt nemen. spanningsloos = voeding er af door zekering er uit te trekken en kabel van de accu lostrekken. Dan spanning er weer op nadat je jumper T1 geplaatst hebt. Waarschijnlijk zal alarm al gaan loeien als je kast opendraait omdat je niet installatiemenu kunt komen om hem in servicemode te zetten.

Stel dat het je lukt en je hebt geen ethernet model dan moet je nog e.a. doen om op een Windows 10 machine een USB driver aan te gang te krijgen als je geen IP model hebt met ethernet aansluiting. Ik zou zeggen, ga voor het IP model want die USB gedoe heeft me paar dagen gekost. Fatsoenlijke fatsoenlijke driver schrijven schijnt moeilijk te zijn. Je moet dan oude drivers via legacy mode gaan draaien en dat vraagt ook de nodige aandacht. En je weet niet goed wie die USB drivers heeft gemaakt. Dus op een VM proberen of laptop daarna opnieuw inspoelen.

BasO

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech ATS 1000a installateursblokkering?
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 12 april 2017, 11:46 »
Bewondering voor de vele, zeer snelle inhoudelijke reacties! Dank!
Heb de programmeerhandleiding inmiddels opgeduikeld. Ik ga met de verkoper vooraf afspreken dat ik het systeem met de standaardinstallateurscode in moet kunnen komen. Als ik dat kan, is het probleem van de installateursblokkering er niet, als ik het goed begrepen heb.
Ik heb nog enkele andere vragen maar die zal ik voor het overzicht in een nieuwe discussie stellen.