Auteur Topic: Handige gereedschappen, tips, trucs.  (gelezen 26802 keer)

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #30 Gepost op: zaterdag 28 mei 2016, 11:38 »
Juist, maar wat maakt hem dan zo dat deze +300 euro is?
Een adem paar verkeerd is ook te zien op de tester die ik gebruikte. 

Waar ik nu aan denk. Misschien is het wel handig om de afstand van de kabel te zien.. Is dit niet meer luxe als handig?

Het is leuk om te weten dat een kabel kapot is op 10 meter. Maar als het niet aan de detectoren ligt wat te zien is aan de lampjes, moet je toch de kabel vervangen.

Ik zou het ander vinden als een aderpaar verkeerd is, dat een meter kan laten zie of die op deze kant van een connector zit, of op de andere kant. Hier heb je veel meer aan.

Mvg Nigel

Voor uitgebreide test mbt netwerkbekabeling gebruiken wij de Fluke DSX 5000.
Deze wordt eigenlijk voornamelijk gebruikt voor het opleveren van nieuwe (gecertificeerde) data-installaties, en soms om een storing in de bekabeling te achterhalen.

Uiteraard is dit een apparaat wat erg prijzig is waardoor lang niet alle bedrijven zo'n apparaat zullen hebben.

Als ik op locatie bij de klant even snel iets moet controleren heb ik gewoon zo'n simpele netwerktester.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #31 Gepost op: zaterdag 28 mei 2016, 21:07 »
Deze kwam ik net tegen op LinkedIn;

Citaat
Dit is inderdaad de manier om netjes te werken boven het verlaagd plafond. ACS van JMV i.c.m. Euroclip en ESV van Schnabl.

(Klik om afbeelding weer te geven.)

Dat ziet er verdraaid handig uit.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #32 Gepost op: zondag 29 mei 2016, 00:07 »
Als er een systeem plafond is zijn er ook kantlatten en kun je de buis simpel met spijkerclips vastslaan.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #33 Gepost op: zondag 29 mei 2016, 17:26 »
En juist hierdoor worden de spinnenwebben gecreeerd...

Mij niet geziet. Polfix/Caddy bindklemmen, zo hoog mogelijk. All the Way.
Bij ons mag de klant ook z'n hoofd boven het plafond steken als hij dat wil.

Mvg nigel

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #34 Gepost op: donderdag 5 januari 2017, 19:54 »
"Kabelstripper is de kniptang ;) ".
Bij mij ook, maar steeds vaker gebruik ik een officiële stripper die zó staat ingesteld dat ik alle bekabeling kan strippen! Speciaal de kleine, erg kwetsbare kern van de mini-coax met 4 extra aders.
De mantels ook, dmv minder hard knijpen.

"En de priem vind ik ook wel een goede. Ik doe het nu voorboren met 3 bijvoorbeeld"
Kruiskop nr2 werkt ook prima. Niet je hand er achter houden!! :o Daarna mini breekmesje er langs halen hoewel je nagel eigenlijk al genoeg is.

Mini breekmes brengt mij bij een werkschort / heupschort.
Mijn heupschort inhoud:
mini breekmesje, extra kleine spanningzoeker, markeringspen voor bekabelingen / zones, mini pen- zaklampje (LED). 5 betonboortjes, 5 staalboortjes, kruiskop-2, torx 15 (werken alleen nog maar met torx schroeven! een feest!) In het buitenvak een assortiment schroeven(torx dus) gekleefd aan een magneet, ik hoef dus nooit voor schroeven naar mijn kist te lopen!
Verder zij-kniptang die meestal in mijn broekzak-rand hangt. Multistripper voor álle bekabeling (meestal mijn zij-kniptang! Ja,ja... dat hóórt niet ;) ) en altijd een reserve bithouder met 15 torx.
Andere bits zitten bij de schroeven aan een sterke magneet, in het buitenvakje.
In mijn shirtkraag een spanningzoeker en een schroevendraaier/tester, Skandia AC tester, ook non-contact, polariteit, continuiteit-check. Bijna nergens te krijgen. Is maat ietsie groter dan een normale spanning schroevendraaier! Heb er 10 tegelijk van gekocht.
http://tuinenbouwmarkt.nl/skandia-spanningzoekers?utm_source=Beslist&utm_medium=Winkelvergelijkers&utm_campaign=Beslist&utm_content=discardeddefault
-
Bij grote klussen nog een kleine staaf schroeftol in mijn kontzak.
Mini draadloze boortollen (lithium) in gebruik, ook voor de hardste muren. (één van de beste aanschaffen ooit!)
3x7-ladder, ook één vd beste aanschaffen. Past net in mijn bus.
Een professioneel telefoon oortje op mijn oor. (ook muziek terwijl ik werk!  :P)
-
En nog één van de beste aanschaffen: De Madsen toolbox.
https://www.youtube.com/watch?v=AI_0K3RQT2k
Hebben wij er gezamenlijk 3 van in gebruik.
Wanneer ik hem mee moet laten komen, dan snel reageren. € 50,00 en dik zijn geld waard!
Er komen er 4 met iemand mee naar Nederland in week 3 van 2015. Zijn voor onszelf en een heel speciale relatie.
Nou, ff bijkomen.......
Mvg, Jan
PS
"multimeter heeft een min/max functie "
Trouwens de énige betrouwbare test voor je autoaccu of van de bus:
Multimeter aansluiten en starten. Moet minimaal 9,6 aangeven!!
Andere testapparatuur heeft het toch regelmatig mis, ook de belasting testmeters.

Beeldscherm voor de cams? Je mobiele telefoon!

Nou weet ik niks meer....
Ik begin toch ook ineens geïnteresseerd te raken in de Madsen Toolbox...
Jan een vraagje:
Is deze echt zo handig dat je bij 2,45m kan komen om een sensor af te Monteren?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #35 Gepost op: vrijdag 13 januari 2017, 21:43 »
Ik begin toch ook ineens geïnteresseerd te raken in de Madsen Toolbox...
Jan een vraagje:
Is deze echt zo handig dat je bij 2,45m kan komen om een sensor af te Monteren?
Is dat niet afhankelijk van hoe groot jezelf bent?
Voor mij zal het antwoord bijvoorbeeld nee zijn.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #36 Gepost op: vrijdag 13 januari 2017, 23:37 »
Ik heb gewoon een 3 treden lichtgewicht trapje.

zoiets maar dan in het zwart.
Weegt maar een paar kilo en ook met een plafond van 2m60 kan ik er nog net bij.
Wel ultra dun (minder dan 5 cm dik) zodat hij zo weinig mogelijk ruimte in de auto inneemt.
Moet ik nog hoger dan heb ik ook de 5 treden platte uitvoering maar die is wel een stuk zwaarder.

Samen zijn ze dunner dan 1 normale trap  maar wel een stuk duurder (de kleine koste al 150 euro)
Maar ze hangen bij mij aan het plafond in de auto zodat ze geen ruimte voor andere spullen in nemen en verder ook niet in de weg zitten. Dus de ruimte die ik er mee bespaar in de auto is het geld meer dan waard.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #37 Gepost op: zaterdag 14 januari 2017, 00:01 »
wat ik trouwens ook regelmatig gebruik zijn deze


en deze


Beide eigenlijk bedoelt voor het vissen met boilies maar ze zijn ook super handig om kabels te pakken die om de bocht moeten.
Deurcontacten bouw ik nl. bij voorkeur in en dan is het simpel 5 cm recht omhoog boren in het kozijn en dan van waar het buisje of gootje naar beneden loopt een gat boren naar het eerder geboorde gat.


dus zoiets

De kabel voor je deurcontact krijg je nooit zonder hulpmiddelen door de geboorde gaten maar met deze tooltjes die dus bij het karpervissen worden gebruikt is het een fluitje van een cent en naast dat het veel mooier is, boor ik meestal sneller een contact in dan dat een ander een opbouwcontact kan monteren.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #38 Gepost op: zaterdag 14 januari 2017, 13:21 »
wat ik trouwens ook regelmatig gebruik zijn deze
(Klik om afbeelding weer te geven.)

en deze
(Klik om afbeelding weer te geven.)

Beide eigenlijk bedoelt voor het vissen met boilies maar ze zijn ook super handig om kabels te pakken die om de bocht moeten.
Deurcontacten bouw ik nl. bij voorkeur in en dan is het simpel 5 cm recht omhoog boren in het kozijn en dan van waar het buisje of gootje naar beneden loopt een gat boren naar het eerder geboorde gat.

(Klik om afbeelding weer te geven.)
dus zoiets

De kabel voor je deurcontact krijg je nooit zonder hulpmiddelen door de geboorde gaten maar met deze tooltjes die dus bij het karpervissen worden gebruikt is het een fluitje van een cent en naast dat het veel mooier is, boor ik meestal sneller een contact in dan dat een ander een opbouwcontact kan monteren.

suc6

Gerrit

Dat met het kabeltje wegwerken van het deurcontact doe ik als het maar even kan ook altijd zo.

Wat ik vaak probeer is om vanaf beide kanten de gaten wat schuiner naar elkaar toe te boren, dan is in het kozijn de bocht niet meer haaks waardoor het wat makkelijker is om het kabeltje erdoorheen te krijgen, ook zonder de hulpmiddelen die je postte.

Wel zijn deze erg handig, want het komt vaak genoeg voor dat je ergens een draadje tussendoor moet vissen waar je dan met een punttangetje niet goed bij kan komen.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #39 Gepost op: zondag 15 januari 2017, 00:42 »
Ik heb ook zo'n grijpertje. Een 'stugge' flexibele grijper van 50 cm lang.
Mijn voorkeur is ook altijd inbouw. Zelfs in meterkast deuren waar het kan.

Ik heb ook ondervonden net als Joep, schuin naar elkaar toe boren. En het gootje altijd gelijk te maken met de bovenkant van het kozijn, makkelijk schoonmaken(waar dat gedaan wordt...), maar voor het zicht vind ik en klanten dit netter.

Over de toolbox. Ik ben vrij lang en geloof dat dit krukje me wel kan helpen. Zoeizo bij andere dingen, zoals afmonteren van schakelmateriaal en het kleine geneuzel waarvoor je altijd speciaal voor naar je bus moet.
In de bus heb ik een A trap, 3 treden, en 1 op het dak van 8 treden..

Mvg Nigel

Tiekus

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #40 Gepost op: zondag 12 maart 2017, 03:12 »
Ooh joh ik doe altijd naar elkaar toe boren. Metselkoortje bij het ene boorgat en een stofzuiger op het andere boorgat. Slurp het metselkoortje zo op, hoppa, en gij hedde een trektouwgie.  :P

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #41 Gepost op: zondag 12 maart 2017, 07:46 »
Das ook een goeie ja.. Ik heb alleen die plek niet voor de stofzuiger in de bus.

Alphatronics

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 49
  • We innovate security
    • Bekijk profiel
    • Alphatronics
  • Bedrijf: Alphatronics
  • Functie: Support
Re: Handige gereedschappen, tips, trucs.
« Reactie #42 Gepost op: maandag 13 maart 2017, 11:03 »
Ja, dat werkt ook mooi met een stukje visdraad en een propje papier er aan geknoopt. Moet je wel zorgen dat je het einde van de draad vasthoud :(