Auteur Topic: portofoon midland  (gelezen 13475 keer)

portofoon3402

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: bbe
portofoon midland
« Gepost op: dinsdag 20 mei 2014, 18:27 »
goede dag mede mensen ik ben nieuw in het vak ik zat er aan te denken om midland g10 aan te schaffen alleen vroeg ik me af of ik andre collega een paar meter verder op kon inlichten als iemand lastig is zij dragen kenwood protalk wie weet daar meer over gr nick

ElmarT

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
    • Bekijk profiel
Re: portofoon midland
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 20 mei 2014, 21:21 »
Standaard komt de programmering niet overeen.
De eerste 8 kanalen in de Midland hebben standaard geen toon slot, dus met wat zoeken kom je je collega's wel tegen (kanaal nummers komen ook niet overeen). Maar als jij roept zullen ze je niet horen door het gebruikte toonslot in de kenwood porto's.

PS.
Op een toetsenbord hebben ze leestekens aangebracht, door ze op de juiste plaatsen in je verhaaltje te gebruiken wordt het geheel een stuk leesbaarder.

portofoon3402

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: bbe
Re: portofoon midland
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 20 mei 2014, 22:34 »
oké is het dan wel mogelijk met Andre soft ware??
of moet ik toch kenwood kopen

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: portofoon midland
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 20 mei 2014, 22:37 »
Het klopt wat elmartT zegt. Echter als wij de Midland g10 verkopen bieden we de mogelijkheid aan om de standaard programmering van kenwood of motorola in te stellen waardoor alles gewoon goed met elkaar werkt en kanaal 1 kenwood ook kanaal 1 op de midland is. Wij hebben hier de juiste software voor liggen om de portofoons in te stellen, dus je hoeft niet per definitie een kenwood aan te schaffen. Verder heeft de midland ook de kenwood aansluiting voor de accesoires, dus je hoeft niet een nieuw oortje of spreeksleutel aan te schaffen.

Kwalitatief is de behuizing een stuk minder sterk, op geluid vind ik de g10 niet erg veel onderdoen voor een motorola of kenwood. Verder is het absoluut een goede portofoon voor professioneel gebruik voor een goede prijs maar is het absoluut geen kenwood of motorola.

Www.knbsecurityshop.nl staat nog wat informatie over de g10. Of stuur mij een e-mail als je nog meer vragen hebt.

Groetjes Nadina Jahangier
KNB security shop

portofoon3402

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: bbe
Re: portofoon midland
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 20 mei 2014, 22:46 »
Oké bedankt is het programeren  moeilijk of zou ik het zelf ook kunnen??

portofoon3402

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: bbe
Re: portofoon midland
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 20 mei 2014, 23:39 »
wil er iemand een review op YouTube zetten of het geluid opnemmen alvast bedankt

ElmarT

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
    • Bekijk profiel
Re: portofoon midland
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 21 mei 2014, 09:11 »
Citaat
Oké bedankt is het programeren  moeilijk of zou ik het zelf ook kunnen??
Wat is moeilijk, met de juiste spullen (Kabels en software) is het niet heel lasting, maar om die nu voor 1 malig gebruik aan te schaffen.
Ik denk dat het aanbod van Nadina dan handiger is.

Een geluidssample zal erg lasting worden, er zijn veel te veel variabelen. In wat voor omgeving staat de verzendende partij (drukke dicotheek of op een verlaten landweg als verkeersregelaar), wat is de onderlinge afstand, weet de andere partij hoe hij met een porto om moet gaan (afstand tot je mond is erg belangrijk en de manier van spreken ook), .....
Je zal het zelf moeten gaan ervaren.

portofoon3402

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: bbe
Re: portofoon midland
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 21 mei 2014, 13:25 »
Wat is moeilijk, met de juiste spullen (Kabels en software) is het niet heel lasting, maar om die nu voor 1 malig gebruik aan te schaffen.
Ik denk dat het aanbod van Nadina dan handiger is.

Een geluidssample zal erg lasting worden, er zijn veel te veel variabelen. In wat voor omgeving staat de verzendende partij (drukke dicotheek of op een verlaten landweg als verkeersregelaar), wat is de onderlinge afstand, weet de andere partij hoe hij met een porto om moet gaan (afstand tot je mond is erg belangrijk en de manier van spreken ook), .....
Je zal het zelf moeten gaan ervaren.
oke dat snap ik. ik heb  net een nieuw bedrijf en heb eingelijk weinig evering. ik wou wel eens willen horen of het geluid wel duiderlijks is?

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: portofoon midland
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 21 mei 2014, 16:27 »
het programmeren an sich is niet lastig. Je zal dan inderdaad de kabels en software moeten aanschaffen. Daarbij moet je ook de frequenties instellen die je wilt hebben. Motorola heeft ze openbaar, Kenwood niet maar die konden we uit andere software kopiëren. Vervolgens is het een kwestie van de juiste frequenties inlezen.

Maar om alles aan te schaffen en zelf de tijd erin te stoppen om uit te vogelen hoe alles moet voor die 1 á 2 keer dat je het gebruik is volgens mij wel zonde van je tijd en geld, maar ik laat het aan jou over. Het is jouw beslissing.

Of geluid duidelijk is is zoals ElmarT aangeeft afhankelijk van teveel factoren, dit zou je dan eens moeten uittesten op de plek waar je ze wil gebruiken. Let op, kwaliteit van het geluid is ook afhankelijk van de accesoires die je gebruikt (oortjes, spreeksleutels etc)
Ik adviseer je gewoon een setje aan te schaffen en uit te proberen.

Succes in ieder geval met de keuze die je maakt.

Groeten, Nadina

portofoon3402

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: bbe
Re: portofoon midland
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 21 mei 2014, 17:04 »
Oke bedankt Nadia!!  ik heb nog een vraag is het geluid op de porto zelf goed?

ElmarT

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
    • Bekijk profiel
Re: portofoon midland
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 21 mei 2014, 21:44 »
Citaat
ik heb nog een vraag is het geluid op de porto zelf wel goed?
Er is nu toch van twee kanten aangegeven dat de verstaanbaarheid van de tegenpartij van zo veel verschillende zaken afhankelijk is dat daar niet een simpel antwoord op kan worden gegeven.
De enige goede optie is proberen, in je eigen situatie met je gebruikelijke gesprekspartners. Dus of ergens iets huren / lenen of kopen en dan kijken of het in jou specifieke geval werkt.

Maar persoonlijk zou ik, voor dagelijks professioneel gebruik, eerder gaan voor een iets robustere porto van Motorola / Kenwood / HYT /.. . Is een wat grotere investering maar verdient zich op den duur wel weer terug doordat het langer mee gaat.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: portofoon midland
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 22 mei 2014, 10:59 »
Oke bedankt Nadia!!  ik heb nog een vraag is het geluid op de porto zelf goed?

Ik heb zelf ook met de Midland g10 gewerkt, met ingestelde frequentie voor kenwood.

Wat lastig is, dat je een ruis krijg nadat je gesproken hebt, als iemand dus gelijk reageert, dan kan het zijn dat je het begin niet hoort door die ruis. Kenwood zelf onderdrukt deze ruis, de midland echter niet.

Verder is het geluid niks mis mee, alleen voor horecagebruik geen aanrader.
Wij gebruiken de midlands voor winkelsurveillance en dergelijke.. Daar waar de porto niks te lijden heeft.

1 keer vallen en de porto heeft schade. knopje eraf, accu die er scheef inzit etc... En in de horeca moet je een porto hebben die wel tegen een stootje kunt..

Voor de rest kan ik de porto zeker aanraden, prijs kwaliteit verhouding is goed.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: portofoon midland
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 22 mei 2014, 12:20 »
Het geluid is goed ja. De verstaanbaarheid is afhankelijk van erg veel factoren. Zoals door meerdere mensen aangegeven is het een goede portofoon op wat rustigere locaties. Objecten, winkels etc.

Qua geluid is het niet helemaal aan te raden voor horeca/ drukke evenementen
qua robuustheid raad ik ze niet aan als je verwacht dat ze regelmatig vallen. Of je schaft er een tasje voor aan wat een deel van de val- en stootschade kan beperken.

Als je de G10 overweegt is het absoluut een goed artikel met een goede prijs kwaliteit verhouding. Of het zinvol is om de G10 aan te schaffen is afhankelijk van de locatie waar je de portofoons wil gaan gebruiken.

Mijn advies blijft om eens een setje aan te schaffen en te testen. Voor nog geen €120,- inc. BTW heb je al een setje.

portofoon3402

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: bbe
Re: portofoon midland
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 22 mei 2014, 15:44 »
oke bedankt ik ga voor de test eerst een set aanshaffen mijn werk is afwisselent ik werk zowel in de discoteek als in de horeca maar ga eens uitesten ik vraag me wel af of hij spat water dicht is?

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: portofoon midland
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 22 mei 2014, 19:03 »
Er is niets bekend over of de portofoons spatwaterdicht zijn. Dit is niet door de fabrikant genoemd, dus er zit geen garantie op dat ze spatwaterdicht zijn. Nu mag je van een portofoon die als professioneel apparatuur wordt aangeprezen wel ervan uit gaan dat ze enige waterdichtheid hebben, maar garanties zijn er dus niet.