Auteur Topic: Portofoons met sterk signaal  (gelezen 12989 keer)

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Portofoons met sterk signaal
« Gepost op: dinsdag 25 februari 2014, 18:02 »
Normaal gesproken gebruiken wij allemaal de standaard kenwood portofoons voor onze evenementen.

Maar nu staan wij met regelmaat in een winkelcentrum, waar onze porto's veel minder bereik hebben dan normaal. Normaal kunnen wij op een km nog goed met elkaar communiceren.

In dit winkelcentrum wat denk ik een meter of 200 lang is, plus 100 meter naar het overige gedeelte, met een totaal van 300 meter. Als ik aan de ene kant sta, en mijn collega staat aan de andere kant, dan hebben we weinig tot geen verbinding met elkaar.

Wie weet welke portofoons een sterk signaal hebben. Dus die wel tegen een aantal obstakels kunnen.
Dus de gewone Kenwood porto's zijn niet voldoende.

Hoor graag jullie reacties.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Portofoons met sterk signaal
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 25 februari 2014, 20:37 »
Ik neem aan dat je met de gewone Kenwood de TK 3201 en/of TK 3301 bedoeld? Je kan proberen er een signaalversterker tussen te plaatsen, maar die zijn prijzig in aanschaf. Je zou er 1 kunnen huren.

Ook kan je proberen om met vergunningsporto's te werken. Hiervan is het bereik een stuk groter. Je zou ze eens kunnen huren om mee te testen voordat je een grote aanschaf doet waar je uiteindelijk niets aan hebt. ik adviseer je dan wel, om toch de oortjes en andere accessoires te kunnen blijven gebruiken wel naar Kenwood of bijvoorbeeld Hytera te kijken, hiervan is de aansluiting hetzelfde.

Ik wil je ook wel een offerte sturen als je weet wat je wil hebben, wij hebben een aantal mooie afspraken met leveranciers voor onze webshop, maar ga ervan uit dat je, met vergunning en instellen van de porto's niet hetzelfde kwijt zal zijn als met de TK3301.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Portofoons met sterk signaal
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 25 februari 2014, 22:21 »
Ik neem aan dat je met de gewone Kenwood de TK 3201 en/of TK 3301 bedoeld? Je kan proberen er een signaalversterker tussen te plaatsen, maar die zijn prijzig in aanschaf. Je zou er 1 kunnen huren.

Ook kan je proberen om met vergunningsporto's te werken. Hiervan is het bereik een stuk groter. Je zou ze eens kunnen huren om mee te testen voordat je een grote aanschaf doet waar je uiteindelijk niets aan hebt. ik adviseer je dan wel, om toch de oortjes en andere accessoires te kunnen blijven gebruiken wel naar Kenwood of bijvoorbeeld Hytera te kijken, hiervan is de aansluiting hetzelfde.

Ik wil je ook wel een offerte sturen als je weet wat je wil hebben, wij hebben een aantal mooie afspraken met leveranciers voor onze webshop, maar ga ervan uit dat je, met vergunning en instellen van de porto's niet hetzelfde kwijt zal zijn als met de TK3301.

Dat de prijs hoger is, dat is logisch.

Het gaat maar om 3 porto's wat ik hebben moet hiervoor, dus als dat iets duurder uitvalt, is dan niet anders.
Maar ga geen 450 euro per porto betalen! Deze bedragen zag ik voorbij komen.

Als ik er echt niet uit kom, dan Schaf ik 3 mobiele telefoons aan, en dan bestel ik 3 zakelijke kaartjes van KPN waar ik alle telefoons mee werk! En dan kan ik onbeperkt bellen onderling. Sneltoets inschakelen en heb snel de collega aan de lijn.

Denk nog wel even wat ik ga doen.

Ik welke prijsklasse kun jij een portofoon leveren met een goot bereik?

Ronald W.

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 68
  • Zorg voor veiligheid!
    • Bekijk profiel
Re: Portofoons met sterk signaal
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 26 februari 2014, 02:09 »
Als ik er echt niet uit kom, dan Schaf ik 3 mobiele telefoons aan, en dan bestel ik 3 zakelijke kaartjes van KPN waar ik alle telefoons mee werk! En dan kan ik onbeperkt bellen onderling. Sneltoets inschakelen en heb snel de collega aan de lijn.

Persoonlijk zou ik hier geen voorstander van zijn.
- Als je iets wil doorgeven moet je meerdere collega's bellen
- Met het bellen van een telefoonnummer gaan er altijd een paar (kostbare) seconden verloren
- Je moet meerdere malen het verhaal doen
- Directe terugkoppeling aan alle collega's is niet mogelijk

Mijn voorkeur zou dus toch uitgaan naar een steunzender of vergunningplichtige porto's.
Maar het is jouw vraag, en ook jij bent degene die er mee moet werken.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Portofoons met sterk signaal
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 26 februari 2014, 09:59 »
Persoonlijk zou ik hier geen voorstander van zijn.
- Als je iets wil doorgeven moet je meerdere collega's bellen
- Met het bellen van een telefoonnummer gaan er altijd een paar (kostbare) seconden verloren
- Je moet meerdere malen het verhaal doen
- Directe terugkoppeling aan alle collega's is niet mogelijk

Mijn voorkeur zou dus toch uitgaan naar een steunzender of vergunningplichtige porto's.
Maar het is jouw vraag, en ook jij bent degene die er mee moet werken.

Heb het verkeerd geformuleerd. De telefoons doe ik als aanvulling op de porto. Het gaat eigenlijk om 2 overdekte gedeeltes. Als we allemaal in hetzelfde gedeelte lopen is er geen probleem, maar er is tijd standaard iemand in het andere gedeelte. Die kunnen we dus bellen mocht er wat zijn of andersom. De rest loopt in hetzelfde gedeelte en kan dus gewoon met de portofoon gedaan worden.

Maar ik ga geen dik 400 euro of meer voor een porto betalen... Klus is scherp binnen gehaald.. Als ik ga investeren is 4 porto's die incl accessoires rond de 1500 euro kost ben ik nog wel even bezig de boel terug te verdienen.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Portofoons met sterk signaal
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 26 februari 2014, 10:34 »
Het zendvermogen van jouw huidige portofoons is 0.5 Watt. Dit is met vergunningporto's (instelbaar) tussen de 1 - 5 Watt.

Wij hebben vergunningsporto's vanaf €80,- (Alan Midland) tot €900,- (Motorola/Kenwood/Hytera) inc. BTW. Hou er wel rekening mee dat je dan wel de accessoires erbij moet kopen daar deze niet altijd op elkaar passen. Hier kunnen we natuurlijk in adviseren als we weten wat je momenteel hebt en wat je wilt.

Hou ook rekening met de kosten van een eigen vergunning ad €54,- per jaar (2014) en de eenmalige aanvraagkosten van de vergunning ad €153,-. Hier ontkom je verder niet aan, dus deze kosten ben je altijd kwijt, naast de aanschafkosten van de apparatuur.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Portofoons met sterk signaal
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 26 februari 2014, 11:44 »
Citaat
Het zendvermogen van jouw huidige portofoons is 0.5 Watt. Dit is met vergunningporto's (instelbaar) tussen de 1 - 5 Watt.

Dat is mij bekent inderdaad.

Citaat
Wij hebben vergunningsporto's vanaf €80,- (Alan Midland) tot €900,- (Motorola/Kenwood/Hytera) inc. BTW. Hou er wel rekening mee dat je dan wel de accessoires erbij moet kopen daar deze niet altijd op elkaar passen. Hier kunnen we natuurlijk in adviseren als we weten wat je momenteel hebt en wat je wilt.
Die porto's van midland met vergunning heb ik inderdaad bekeken. Als je deze gaat vergelijken met de Kenwood tk3301 die ik nu gebruik, merk je dan veel verschil in zendbereik>? Heb totaal geen ervaring met vergunning porto's.
En wat is er nu het grote kwaliteitsverschil als je de Kenwood vergelijkt met de Midland. Op wel punt ga je denken, ja nu merk ik het verschil.

Citaat
Hou ook rekening met de kosten van een eigen vergunning ad €54,- per jaar (2014) en de eenmalige aanvraagkosten van de vergunning ad €153,-. Hier ontkom je verder niet aan, dus deze kosten ben je altijd kwijt, naast de aanschafkosten van de apparatuur.

Die 153 euro heb ik snel weer verdient. Als ik 10 porto's aanschaf van midland die 80 euro kosten, in vergelijking met de Kenwood tk3301, waar ik 3 koffers van heb met 6 stuks aan porto's per koffer. Totaal voor 3 koffers incl een mooie korting heb ik 1500 euro per koffer betaald...
Dus 4500 euro voor 18 porto's.
18 keer 80 euro is 1140 euro...

Alleen ben ik voor 1 object meer zendvermogen kwijt, dus daar wil ik een aantal vergunning porto's voor hebben.
Voor een aantal kroegen en kleine evenementen ben ik opzoek naar andere porto's, en toen kwam ik op de midland g10 uit, waar jij in een ander bericht aangaf deze te gaan testen.
Dus als die van redelijke kwaliteit zijn, dan ga ik daar een aantal van aanschaffen.

Heb ik dan wat grotere evenementen dan kan ik mijn eigen kenwood porto's pakken als het terrein wat groter is. En dan voor de kleine evenementen en kroegen de Midland.

Maar ik wacht jou bevindingen even af over de midland porto




ElmarT

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
    • Bekijk profiel
Re: Portofoons met sterk signaal
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 28 februari 2014, 12:59 »
Beste Jan,

de porto's die je nu hebt mogen maximaal 0,5 Watt zenden (kunnen met de juiste software wel worden verhoogt maar dat is niet legaal).
Als je een machtiging aanvraagt voor porto - porto verkeer mag je maximaal 1 Watt verstoken (en dus geen 5 Watt). Dit resulteert dat je accu 2 keer zo snel leeg is en zeker geen verdubbeling van de te overbruggen afstand.
Voordat je nu nieuwe spullen aan gaat schaffen zou ik zeker even zien te regelen dat je iets kan testen. Ik ben bang dat gewoon een nieuwe porto aanschaffen een teleurstelling gaat worden.

Elmar

ElmarT

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
    • Bekijk profiel
Re: Portofoons met sterk signaal
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 28 februari 2014, 13:44 »
Zit net nog even te kijken maar je hebt het in je laatste post over de Midland G10. Dit is ook een PMR porto. Dit is dus dezelfde als de kenwoods die je al hebt en MOGEN dus ook maar 0,5Watt zenden. Alles wat je meer aan zendvermogen uit die dingen laat komen is ilegaal. Zeker voor profesioneel dagelijks gebruik zou ik mijn vingers daar niet aan willen branden. De boetes die Agentschap telecom voor dit soort vergrijpen uitdeelt zijn niet misselijk (daar ben je niet klaar met een paar honderd euro per overtrading)

Citaat
De bestuurlijke boete kan oplopen tot maximaal € 45.000,-. Het voornemen tot het opleggen van een bestuurlijke boete (en een last onder dwangsom) wordt  zonder waarschuwing, ook al is er sprake van een eerste overtreding, opgelegd.
Bij het bepalen van de hoogte van de boete wordt onder meer rekening gehouden met de ernst van de verstoring veroorzaakt door de illegale zender en de verwijtbaarheid van de overtreder. Eveneens kunnen bijzondere omstandigheden, zoals recidive, pogingen om het toezicht te ontlopen door aanstuurconstructies of het gebruik van mobiele masten, een reden zijn voor verhoging van de boete. Ook verlaging van de boete is mogelijk indien er feiten of omstandigheden zijn die daartoe aanleiding geven. De boete wordt, nadat deze door Agentschap Telecom is opgelegd, door het CJIB geοnd.

Daarnaast wordt in alle gevallen een last onder dwangsom opgelegd. Afhankelijk van de ernst van de overtreding kan de dwangsom € 2.250,- of € 4.500,- zijn. Per keer dat een overtreder weer in de fout gaat, kost dit € 2.250,- of € 4.500,- tot een maximum van € 33.750,-, respectievelijk € 67.500,-.

Elmar

HansBoerhof

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Portofoons met sterk signaal
« Reactie #9 Gepost op: maandag 2 januari 2023, 02:10 »
Als je telefoons wilt gebruiken dan is de Zello app een goed alternatief als portofoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk