Auteur Topic: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf  (gelezen 11523 keer)

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Gepost op: donderdag 24 oktober 2013, 14:38 »
Sinds april 2013 zijn wij, naast ons beveiligingsbedrijf, gestart met een webshop. Wij verkopen diverse artikelen, van kleding tot zaklampen en van schoenen tot accessoires voor aan de koppel. Tevens verhuren wij portofoons en metaaldetectors.

We hebben gemerkt dat er teveel webshops zijn die zelf geen ervaring hebben met de kwaliteit van hun artikelen en dus uitsluitend de informatie vanuit het boekje kunnen geven maar geen persoonlijke ervaringen kunnen delen. Hierin onderscheiden wij ons.

We voegen dagelijks nieuwe artikelen toe, dus ben je ergens naar op zoek en staat het er niet bij. neem contact met ons op, waarschijnlijk is het wel voorradig maar staat het nog niet online.
 
Neem een kijkje op www.knbsecurityshop.nl

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #1 Gepost op: zondag 27 oktober 2013, 02:53 »
Persoonlijk vind ik het nog al riskant om bij jullie eventueel wat te bestellen uit de webshop.
De reden is dat ik wat dingen over jullie gevonden heb waar denk ik wel enige uitleg op mag komen.

December 2010 http://www.faillissementsdossier.nl/nl/surseance

Voorjaar 2011 en zomer 2012 http://www.faillietinformatie.nl/register/nl/24368095/R.11_134

Website link die niet werkt http://www.knbsecurity.nl/
« Laatst bewerkt op: zondag 27 oktober 2013, 02:55 door enrico1972 »
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #2 Gepost op: maandag 28 oktober 2013, 19:37 »
Persoonlijk vind ik het nog al riskant om bij jullie eventueel wat te bestellen uit de webshop.
De reden is dat ik wat dingen over jullie gevonden heb waar denk ik wel enige uitleg op mag komen.

December 2010 http://www.faillissementsdossier.nl/nl/surseance

Voorjaar 2011 en zomer 2012 http://www.faillietinformatie.nl/register/nl/24368095/R.11_134

Website link die niet werkt http://www.knbsecurity.nl/

= = = = =

Ook ik heb wat vragen over de onderneming mede op basis van eerder genoemde informatie.


enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #3 Gepost op: maandag 28 oktober 2013, 20:08 »
Ben ook benieuwd of en wanneer hier een reactie op komt. Ze is vandaag om 12:25 uur in ieder geval op het forum geweest.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 29 oktober 2013, 00:55 »
Ben ook benieuwd of en wanneer hier een reactie op komt. Ze is vandaag om 12:25 uur in ieder geval op het forum geweest.

Zolang er geen duidelijk en controleerbaar antwoord komt zal deze reclame tegen ze werken en is het effect tegengesteld.

Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 12 november 2013, 10:39 »
Goedemorgen,

bovenstaande faillissement betreft een oud bedrijf. Ik ben toen failliet gegaan wegens een tweetal grote opdrachtgevers die zelf ook niet meer aan hun verplichtingen konden voldoen. Mijn buffer bleek niet groot genoeg te zijn. Gelukkig wel alle medewerkers kunnen betalen, helaas niet alle andere rekeningen. Hier is ondertussen al aan gewerkt en er zijn oplossingen voor gevonden.

Daarna is mijn partner in 2011 een nieuw bedrijf gestart. Nieuwe rechtspersoon, nieuwe Kvk. Na 2 jaar ging het met de beveiligingstak goed genoeg om onze werkzaamheden uit te breiden en zijn we in april jl. gestart met onze webwinkel en wij hebben voldoende op voorraad. 

@enrico1972: de website link zou gewoon moeten werken. Kan zijn dat er een storing was, want er was wat onderhoud aan de server de afgelopen periode.

anders kan je ook altijd nog naar www.knbsecurityshop.nl

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 12 november 2013, 14:15 »
En toch vind ik het bijzonder dat er voor een engelse ltd is gekozen met alle bijkomende risico's.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 12 november 2013, 14:29 »
Ik ben benieuwd welke bijkomende risico's er volgens jou zijn.

Ik ervaar namelijk meer problemen met BV's en BVBA's die om de haverklap schulden maken en van de aardbodem verdwijnen. Vergeleken met een LTD die zich niet eens kan uitschrijven bij de Kvk in Engeland indien er schulden zijn.

Daarbij is er bewust gekozen voor een LTD daar er veel klanten in Engeland zijn en het voor ons makkelijker was om hetzelfde bedrijf ook in Nederland in te schrijven in plaats van alles via Engeland te laten lopen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 12 november 2013, 16:05 »
Ik ben benieuwd welke bijkomende risico's er volgens jou zijn.

Uit een onderzoek van Het Financieele Dagblad uit 2011 blijkt, dat in bijna 2/3 van de faillissementen van Engelse Limited’s in Nederland sprake is van wanbeleid. In veel gevallen is de boekhouding zoek, zijn kort voor of na het bankroet geld en goederen verdwenen of zijn de bestuurders voor curatoren onvindbaar. Uit het onderzoek blijkt voorts, dat het gros van de bestuurders een Limited gebruikt omdat ze eerder bij één of meer faillissementen zijn betrokken (bron: Het Financieele Dagblad, 24 februari 2011, artikel van Siem Eikelenboom).

Nu is het zo dat in Nederland er heel anders tegen een faillissement aangekeken wordt als bijvoorbeeld in Amerika. Daar is het bijna een pre als iemand een keer failliet is gegaan, men gaat er van uit dat je geleerd hebt van je fouten. In Nederland is het net andersom, als je failliet bent gegaan dan blijft dat zo'n beetje altijd aan je kleven als een smet. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Maar wanneer er nu gekozen wordt voor een Engelse Ltd., in combinatie met een faillissement kort geleden, dan beginnen bij mij een aantal alarmbellen te rinkelen.....

Overigens vind ik het wel prijzenswaardig dat jij je niet verschuilt en gewoon antwoord geeft op de gestelde vragen.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 12 november 2013, 16:19 »
Planner,

het klopt inderdaad, die tijd is er geweest. Echter bestaat hetzelfde probleem met BV's en BVBA's. En als je onvindbaar bent maakt het niet uit welke rechtsvorm je onderneming gehad heeft.

Engeland heeft daarom ook een soort van zwarte lijst ingevoerd. Als een persoon zich te vaak heeft geregistreerd en die bedrijven steeds failliet gaan mag zo iemand zich ook niet meer inschrijven bij de KvK. Deze zwarte lijst bestaat in Nederland niet.

Helaas hebben de kwaden het voor de goeden verziekt, en als er alarmbellen gaan rinkelen is het inderdaad goed om hier navraag over te doen en wederhoor toe te passen.
Wij hebben gelukkig niets te verbergen dus ik kan overal ook gewoon antwoord op geven.

Ons bedrijf is, naast de normale screening van politie en justitie voor toestemmingen en vergunning, ook gecontroleerd door Ecabo daar wij erkend leerbedrijf zijn voor MBO 2 en MBO 3. We doen het dus best goed, ook voor een LTD.

Maar ik zou zeggen, neem een kijkje op onze webshop en oordeel zelf.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 12 november 2013, 16:47 »
Helaas hebben de kwaden het voor de goeden verziekt, en als er alarmbellen gaan rinkelen is het inderdaad goed om hier navraag over te doen en wederhoor toe te passen.

Inderdaad

Wij hebben gelukkig niets te verbergen dus ik kan overal ook gewoon antwoord op geven.

Dat is mooi. Helaas leer de praktijk ook dat wanneer er problemen ontstaan, de antwoorden wat minder snel gaan komen....

Ons bedrijf is, naast de normale screening van politie en justitie voor toestemmingen en vergunning, ook gecontroleerd door Ecabo daar wij erkend leerbedrijf zijn voor MBO 2 en MBO 3. We doen het dus best goed, ook voor een LTD.

Het hebben van een ND nummer en/of het zijn van een ECABO leerbedrijf zegt niet zo heel veel over de betrouwbaarheid van een bedrijf.

Maar ik zou zeggen, neem een kijkje op onze webshop en oordeel zelf.

Ik zie een OpenCart webshop, zoals daar zo velen zijn, Ik zie niet in hoe ik mij daar een oordeel over zou moeten vormen? Ik ken echter een aantal eigenaren van beveiligingsbedrijven, deze hebben het over het algemeen erg druk met het runnen van de zaak. Tijd om er daarnaast een webshop te runnen is er niet. De combinatie komt op mij dan ook wat vreemd over.

Maar goed, ik wens u succes met de zaken, ik heb vooralsnog geen beveiligings-diensten en/of -artikelen nodig.....

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #11 Gepost op: maandag 25 november 2013, 10:44 »
De reden waarom in het verleden na een faillissement om in Engeland een BV op te richten, is puur het feit dat de kosten beneden de 1000 bleven, en je geen startkapitaal nodig was.

Toen deze vorm bekender werd, en men er achter kwam dat het moeilijker te achterhalen viel, en de risico's dermate minder werden voor de ondernemer, dat de slechte ondernemers hier misbruik van hebben gemaakt.

Echter tegenwoordig is dit al weer achterhaald en word ook echt de ondernemer wel aangepakt als deze onder wanprestaties de bv laat knappen. Ook met een ltd bv kun je niet meer alles maken.

Tegenwoordig word er veel minder beroep gedaan op een ltd, want je hebt tegenwoordig flex bv's. Voor 500 heb je een bv, stort een euro startkapitaal en je kunt beginnen.
Ook hier word veel mee gesjoemeld. Als je bedrijf door financiele problemen moet sluiten, zijn de schulden nooit voor aansprakelijkheid van de DGA, en kunnen schuldeisers vaak fluiten naar hen geld, tenzij aangetoond kan worden, dat door wanbeleid het bedrijf kapot is. Dan word je als DGA aansprakelijk gesteld.

Dus of je nu een LTD hebt, of een Nederlandse BV. Wie kwaad wil doet kwaad, wie goed wil doet goed.

Veel succes gewenst met je ondernemingen!!!!

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #12 Gepost op: maandag 25 november 2013, 10:49 »
Bedankt Jan,

jij verwoord de situatie precies zoals het is en wat veel mensen niet (willen) inzien of begrijpen. En vergeet natuurlijk niet dat elk bedrijf failliet kan gaan, ook een eenmanszaak. En als de ondernemer de schuldsanering ingaat je ook ver van huis bent als schuldeiser omdat je dan genoegen moet nemen met die paar euro die overblijven aan het einde van de rit.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: webshop voor elke beveiliger of beveiligingsbedrijf
« Reactie #13 Gepost op: maandag 25 november 2013, 10:56 »
Bedankt Jan,

jij verwoord de situatie precies zoals het is en wat veel mensen niet (willen) inzien of begrijpen. En vergeet natuurlijk niet dat elk bedrijf failliet kan gaan, ook een eenmanszaak. En als de ondernemer de schuldsanering ingaat je ook ver van huis bent als schuldeiser omdat je dan genoegen moet nemen met die paar euro die overblijven aan het einde van de rit.

Ja de WSNP is een leuk voor de mensen die er in komen, maar voor de schuldeisers verschrikkelijk natuurlijk.

Elk bedrijf kan failliet gaan, en elk bedrijf kan met de noorderzon vertrekken.
Heb zelf een probleem gehad met een webshop, weet zo de naam niet meer.

Maar daar bestelde ik regelmatig met spullen, bedrijf word overgenomen, red het niet, gaat failliet en verstuurd hen bestellingen niet meer af. Goed bedrijf, die opeens niet goed meer is.

Uiteindelijk heeft dit mij 50 euro gekost, jammer dan. Maar zo blijkt maar weer, hoe goed een bedrijf ook was, het kan altijd de verkeerde kant op gaan. En dan maakt het niks uit welke rechtsvorm je hebt.