Auteur Topic: De stelling van de dag!  (gelezen 50789 keer)

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: De stelling van de dag!
« Reactie #60 Gepost op: zondag 10 maart 2013, 23:04 »
Politie en justitie dienen meer taken over te dragen aan particuliere beveiligingsorganisaties.

Nee.

Indien dit gewenst is vanuit politie of justitie, zal men moeten zorgen voor opleiding, certificering en controle hierop, per gewenst onderdeel.

Tevens zal overleg met de beveiligingsbranche nodig zijn, om te bepalen wat wel en wat niet overgedragen zou mogen worden.

Maar ik ben er geen voorstander van om er om te gaan vragen.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: De stelling van de dag!
« Reactie #61 Gepost op: dinsdag 12 maart 2013, 22:41 »
We beginnen vandaag maar even extravroeg met de stelling van woensdag 13 maart 2013:

Vaste roosters dienen te worden afgeschaft om de flexibiliteit van werknemers te kunnen vergroten.

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: De stelling van de dag!
« Reactie #62 Gepost op: dinsdag 12 maart 2013, 23:36 »
We beginnen vandaag maar even extravroeg met de stelling van woensdag 13 maart 2013:

Vaste roosters dienen te worden afgeschaft om de flexibiliteit van werknemers te kunnen vergroten.

Indien een vast rooster goed loopt is er helemaal geen noodzaak om de vaste roosters af te schaffen.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: De stelling van de dag!
« Reactie #63 Gepost op: woensdag 13 maart 2013, 00:15 »
De stelling van zaterdag 9 maart:

Het is prima dat de overheid de lasten voor de burgers verhoogt om zo het tekort op te kunnen vangen.

los van het feit dat dit helemaal niets te maken heeft met de beveiliging (volgens mij) is mijn antwoord hierop NEVER NOOIT NADA

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: De stelling van de dag!
« Reactie #64 Gepost op: woensdag 13 maart 2013, 00:16 »
De stelling van zondag 10 maart:

Politie en justitie dienen meer taken over te dragen aan particuliere beveiligingsorganisaties.

In hele specifieke gevallen KAN het zinvol zijn.. maar moet / is geen vanzelfsprekendheid

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: De stelling van de dag!
« Reactie #65 Gepost op: woensdag 13 maart 2013, 10:01 »
Indien een vast rooster goed loopt is er helemaal geen noodzaak om de vaste roosters af te schaffen.
Nou, volgens mij is dat juist wel handig als je de flexibiliteit binnen je onderneming wilt vergroten.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: De stelling van de dag!
« Reactie #66 Gepost op: woensdag 13 maart 2013, 14:54 »
Nou, volgens mij is dat juist wel handig als je de flexibiliteit binnen je onderneming wilt vergroten.

Inderdaad, alleen moet je niet de flexabiliteit willen vergroten OM DE FLEXABILITEIT TE VERGROTEN. Er moet wel een noodzaak zijn om de flexabiliteit te vergroten, en zoals Fred terecht opmerkt, als het werkt dan is er geen noodzaak.

Maar dit is een discussie die nergens over gaat, het hangt namelijk van vele factoren af. In het algemeen werken vaste roosters beter wanneer de groep die gepland moet worden groter wordt. En er kunnen zih altijd omstandigheden voordoen dat vaste roosters, die eerst wel werkten, niet meer werken, en dan moet er naar een oplossing gezoch worden. Dan gaat mijn eerste voorkeur uit (als dat mogelijk is) naar een ander vast rooster, die de nieuwe situatie wel afdekt.

In vaste rooster moet overigens wat mij betreft ook wel enige flexabiliteit zitten, of die moet anders opgelost worden dmv flexibel personeel, maar van dat laatste ben ik geen voorstander, want ik vind dat flexabiliteit door al het personeel (eerlijk) gedeeld moet worden, en niet een (kleine) groep de flexabiliteit op laten lossen.

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: De stelling van de dag!
« Reactie #67 Gepost op: zondag 2 juni 2013, 08:14 »
Nieuwe stelling:

Bonden, leden en niet leden moeten een manier vinden die in de toekomst leid naar eenheid en betere arbeidsvoorwaarden.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: De stelling van de dag!
« Reactie #68 Gepost op: zaterdag 29 november 2014, 01:46 »
Nieuwe stelling:

Bonden, leden en niet leden moeten een manier vinden die in de toekomst leid naar eenheid en betere arbeidsvoorwaarden.

Oud topic, maar ik reageer nog maar even :)

Mee eens, maar zolang de bonden teveel op schoot gaan zitten bij werkgevers gaat dat natuurlijk niet werken. En zolang bonden een lid als individue in de kou laat staan en alleen voor de massa gaan wordt het natuurlijk ook niks.

De stelling voor zaterdag 29 november 2014:
Het is een goede ontwikkeling dat er steeds meer zelfstandigen binnen de beveiliging komen