Auteur Topic: Aanbieden opleidingen Beveiliging  (gelezen 4014 keer)

Rvbicon

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aanbieden opleidingen Beveiliging
« Gepost op: vrijdag 20 december 2013, 16:22 »
Geachte forum lezers en lezeressen,

Graag zou ik willen weten of er speciale vergunningen nodig zijn om beveiliging( gerelateerde) opleidingen te mogen aanbieden?! Ik ben al jaren Ecabo gecertificeerd praktijk opleider en die functie heb ik bij diverse Beveiliging organisaties mogen bekleden, maar het is mij eigenlijk niet bekend of je dat (ook) zelfstandig mag aanbieden of dat je daar speciale vergunningen of dergelijke voor nodig hebt zoals ministeriele goedkeuring?

Wellich dat iemand hier een antwoord op heeft?!

Met vriendelijke groet,

Rvbicon

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Aanbieden opleidingen Beveiliging
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 20 december 2013, 18:36 »
Geachte forum lezers en lezeressen,

Graag zou ik willen weten of er speciale vergunningen nodig zijn om beveiliging( gerelateerde) opleidingen te mogen aanbieden?! Ik ben al jaren Ecabo gecertificeerd praktijk opleider en die functie heb ik bij diverse Beveiliging organisaties mogen bekleden,

En in al die jaren, ben jij wel eens op een probleem m.b.t. dit onderwerp gestuit? Waarschijnlijk niet....

maar het is mij eigenlijk niet bekend of je dat (ook) zelfstandig mag aanbieden of dat je daar speciale vergunningen of dergelijke voor nodig hebt zoals ministeriele goedkeuring?

Draai de vraag eens om? Hebben/hadden de bedrijven waar jij deze functie gewerkt hebt een dergelijke vergunning? Ik denk dat jij in al die jaren slechts met 1 instantie te doen hebt gehad, namelijk het ECABO. Ik denk dat je daar maar eens moet gaan informeren. De enige eisen die mij bekend zijn, zijn de eisen die aan beveiligingsbedrijven worden gesteld om beveiligers in de PRAKTIJK op te leiden, de theorie kan jij volgens mij gewoon zonder problemen geven. Er zijn de afgelopen jaren dan ook vele opleidingsinstituten in de markt verschenen, waarbij de prijs/kwaliteit verhouding veel niet erg goed was!

http://www.platformbeveiliging.nl/site/praktijk/?nodeid=7565


Ooije037

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Da Vinci college
Re: Aanbieden opleidingen Beveiliging
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 21 december 2013, 09:08 »
Dat is niet eenvoudig. Je moet een inschrijving hebben bij het CREBO dat is een ingewikkelde en langdurige procedure.
Je krijgt dan te maken met onderwijsinspectie en alle regelgeving rondom mbo onderwijs.
De eenvoudigste methode is de samenwerking zoeken met een mbo instelling die CREBO gecertificeerd is.
Let wel, je moet dan alle vakken die behoren bij de mbo opleiding beveiliger horen geven en examineren. Dus ook rekenen!
En daarvoor moet je weer een bevoegd docent zijn.
Kortom zeer ingewikkeld.