Auteur Topic: handelsnaam  (gelezen 7520 keer)

Wim63

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 72
    • Bekijk profiel
handelsnaam
« Gepost op: donderdag 22 maart 2012, 12:15 »
Hallo,

Ik heb  voornemens om een beveiligingsinstallatiebedrijf te beginnen en heb een vraag over de te nemen handelsnaam. Ik heb van een particuliere beveiliger begrepen dat ik niet de naam 'Security' in mijn naam mag hebben. Dit zou zijn voorbehouden aan particuliere beveiligers. Wat is hiervan waar, en staat dat ook ergens zwart op wit? graag een bronvermelding.

Rob Hamberg

  • Algemeen beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 193
    • Bekijk profiel
    • Rob Hamberg .nl
  • Bedrijf: beveiligingsforum.nl
  • Functie: moderator
Re: handelsnaam
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 22 maart 2012, 13:10 »
Ik kan mij niet voorstellen dat dit zo is, maar ik kan me wel voorstellen dat de Kamer van Koophandel bezwaar maakt als je bedrijf totaal geen affiniteit met beveiliging zou hebben.

Het lijkt mij handig dat je contact met de Kamer van Koophandel hierover opneemt, zij moeten je tenslotte inschrijven.

www.kvk.nl

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel

M.

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: handelsnaam
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 22 maart 2012, 21:05 »
Natuurlijk mag je "security" in je bedrijfsnaam zetten. Geen zaken die lijken op overheids diensten, bijv. "Dienst Beveiliging Arnhem" geeft de indruk dat het zou gaan om een overheidsdienst " Arnhemse Beveiligingsdienst" kan dan weer wel. Voor het kiezen van een naam zijn een aantal tips, mocht je er niet aan gedacht hebben:

http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/wat-moet-u-regelen/een-bedrijfsnaam-kiezen/tips-voor-een-goede-bedrijfsnaam/

Maar waar men bij de KvK niet aan denkt:

- Probeer iets te verzinnen waarvan het domein met .nl nog vrij is.
- Probeer iets te bedenken wat niet lijkt op de naam van een conculega, via internet loop je dan klanten mis + risico op proces ivm profiteren van de goede naam van je conculega.
- Probeer een naam te verzinnen die begint met een letter die hoog in het alfabet staat, (online) gidsen sorteren namelijk vaak op alfabetische volgorde.
- Houd je naam zakelijk en maak het niet te "stoer", probeer je te verplaatsen in je toekomstige opdrachtgevers/ doelgroep. Bedenk daarom bijvoorbeeld ook goed of je de voorkeur geeft aan security of beveiliging in je naam, je bent een zakelijk dienstverlener geen millitaire eenheid.
- Gebruik niet je eigen naam in de bedrijfsnaam, bij eventuele verkoop van je bedrijf in de toekomst kan dit een obstakel vormen en daarbij komt dat men bij "Smits Security" altijd naar dhr. Smits zal vragen.

Succes!

Securesolutions

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Securesolutions.nl - Spy&Beveiliging
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securesolutions
  • Functie: Directeur, Oprichter
Re: handelsnaam
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 30 maart 2012, 14:17 »
De bedrijfsnaam mag gewoon security bevatten als jij dat zou willen. Echter moet je jezelf afvragen wat je naam je echt zou willen. Als jij gevonden wil worden onder je eigen bedrijfsnaam kan security verwarring opleveren door de vele andere bedrijven met de naam security.

De naam van je bedrijf is wel belangrijk zeg ik altijd. Het is het beeld wat mensen van je krijgen.
Ik zou gewoon even gaan brainstormen en dan verzinnen hoe je je frisse onderneming gaat starten.

Groet,

Kevin
www.securesolutions.nl spy&beveiliging, expert op het gebied van Camerabewaking, afluisterapparatuur, beveiligingskleding en meer.