Auteur Topic: Administratiekosten Syntrus Achmea  (gelezen 13753 keer)

Rob Hamberg

  • Algemeen beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 193
    • Bekijk profiel
    • Rob Hamberg .nl
  • Bedrijf: beveiligingsforum.nl
  • Functie: moderator
Administratiekosten Syntrus Achmea
« Gepost op: dinsdag 23 augustus 2011, 12:40 »
Ik heb vernomen dat het bestuur van het Bedrijfstakpensioenfonds voor de Particuliere Beveiliging, heeft besloten om een administratiekostenbeleid in te voeren. Concreet komt het er op neer dat, kleine zelfstandige beveiligingsbedrijven waar alleen de eigenaar in werkzaam is (dus zonder personeel) in het vervolg jaarlijks een bijdrage van € 250,- moet doen aan het fonds.

Mensen is de branche zijn uiteraard overtuigd van de belangrijke functie van de organisatie, echter de hoogte van de bijdrage lijkt veel mensen toch wat buiten proportioneel. Ik heb hier in een paar dagen tijd veel reacties over gehad. Een aantal willen bij voortzetting van het gekozen beleid zelfs indien nodig naar de rechter stappen.

Omdat veel beveiligingscollega\'s willen graag contact willen komen met kleine zelfstandige die werkzaam zijn in de beveiligingsbranche om gezamenlijk de hoogte van de jaarlijkse bijdrage ter discussie te stellen heb ik deze topic geopend. Plaats je reactie en klik op \"Discussie volgen\" en je blijft op de hoogte.

Wat vinden jullie van deze gang van zaken en wie heeft er meer informatie en wat zijn de mogelijkheden?

daito

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 23 augustus 2011, 22:00 »
Ook ik heb deze brief en aankondiging gekregen van Syntrus Achmea en deze bevreemde ook mij enorm. Wat van belang is in deze kwestie is, indien ook u het niet eens bent met deze vorm van \'schrapen\' het noodzakelijk is dat u binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief BEZWAAR maakt tegen de aangekondigde betaling welke zij \'administratiekosten\' noemen. Ik wil alle ND vergunninghouders zonder personeel dan ook aanraden om dit z.s.m. te doen.

Ik heb inmiddels contact gezocht met onze advocaat, Mr. Drs. A. Fontijn, en deze gevraagd of hij het teniet doen van deze eenzijdig opgelegde regeling zou willen bepleiten, indien het bezwaar geen effect mocht hebben en wellicht procederen daartoe noodzakelijk is. Mocht u ook tegen deze administratiekosten zijn of ook uw bedenkingen daarover hebben, dan vraag ik u zich aan te sluiten. Dat kunt u doen door dit kenbaar te maken met een email aan dit advocatenkantoor andre@fontijnadvocaat.nl. We hebben dan misschien wel geen personeel maar samen kunnen wij best wel wat. Mag ik rekenen op uw collegiale steun?

DAITO Global Security & Asset Protection
R. Segboer CPOI, CPO, RSE, RON, RDG

TransFair

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 24 augustus 2011, 11:22 »
Ook ik heb deze brief gehad. Ik heb meteen bezwaar aangetekend. Ik kwalificeer dit als oplichterij. Wordt vervolgd.

Erik van der Struijs

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 26 augustus 2011, 09:45 »
Om misverstanden te voorkomen: het pensioenfonds is een klant van Syntrus Achmea. Wij hebben deze brief verstuurd in opdracht van het fonds. Het bestuur van het pensioenfonds is verantwoordelijk voor de inhoud, niet Syntrus Achmea. Voor de volledigheid wijs ik alle werkgevers op de mogelijkheid om hierover direct in contact te treden met het bestuur. Kijk hiervoor op www.beveiligingspensioen.nl/werkgever/contact.

Vriendelijke groet,

Erik van der Struijs
woordvoerder Syntrus Achmea

doggg2001

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 26 augustus 2011, 12:59 »
Gewoon absurd. Ik maak al allerlei kosten en nu dit ook nog eens erbij. Hebben ze verkeerde beleggingen gedaan en willen ze de boel zo aanzuiveren? Een kleine bijdragen is redelijk maar dit is gewoon absurd. Daarbij moeten ze maar eerst laten zien waar dat bedrag op gebaseerd is.

Kortom, ik betaal niets. Ze kunnen de boom in.

daito

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 26 augustus 2011, 19:43 »
Erik,

Bedankt voor je toelichting!!!

daito

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 26 augustus 2011, 19:44 »
Rob,

Om misverstanden te voorkomen is het wellicht een goed idee om de naam Syntrus Achmea te vervangen voor Bedrijfstakpensioenfond voor de Particuliere Beveiliging. Zie tevens het bericht van Erik.

Ron

daito

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 26 augustus 2011, 19:50 »
Voor de ND vergunninghouders zonder personeel is inmiddels op Linkedin een groep gestart (Stop BPB) met als doel om elkaar te informeren en zo mogelijk eendrachtig een vuist te kunnen maken tegen de thans opgelegde administratiekosten van het Bedrijfstakpensioenfonds. Zie tevens
http://www.linkedin.com/groups/STOP-BPB-Administratiekosten-4058170?trk=myg_ugrp_ovr

daito

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten bedrijfstakpensioenfonds
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 26 augustus 2011, 19:50 »
Voor de ND vergunninghouders zonder personeel is inmiddels op Linkedin een groep gestart (Stop BPB) met als doel om elkaar te informeren en zo mogelijk eendrachtig een vuist te kunnen maken tegen de thans opgelegde administratiekosten van het Bedrijfstakpensioenfonds. Zie tevens
http://www.linkedin.com/groups/STOP-BPB-Administratiekosten-4058170?trk=myg_ugrp_ovr

Joop

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 31 augustus 2011, 13:48 »
Beste mensen, dit is te zot voor woorden.
Na ontvangst van de brief ben ik maar eens in de telefoon geklommen, met een paar vragen.
De eerste was hoe men komt aan een bedrag van € 250,-- voor het verzenden van een envelop met een brief en een formulier waarop men dient aan te geven of er wel of geen personeel op de loonlijst staat, waarna het formulier na invulling door hun retour zal worden ontvangen per fax of post, en waarbij ze vervolgens niks meer doen dan het relatienummer aanklikken, en klikken op \'geen personeel\".
De man wist te vertellen dat het bedrag is vastgesteld na  \"onderzoek\", maar gaf toe dat het aan de hoge kant is.
Uit de brief meen ik verder op te maken dat uitsluited bedrijven zonder personeel deze kosten moeten betalen.
Dat was dus mijn tweede vraag aan de man, waarbij ik aangaf dat dit lijkt op discriminatie.
De man gaf aan dat het juist is dat bedrijven met personeel geen kosten hoeven te betalen, en voerde het (in mijn ogen belachelijke) argument aan dat ze geen?!?! kosten hebben aan bedrijven met personeel!!
Kortom, ik ga bezwaar aantekenen en sluit mij aan bij het voorstel van R. Segboer van DAITO, om een mail te sturen naar Andre Fontijn advocaat.
Samen staan we sterker.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij mag je niet zomaar iemand of een bedrijf iets verplichten, en er dan geld voor vragen, waarbij ik moet zeggen dat dit bij de K.v.K. natuurlijk ook het geval is, maar er zullen zeker regels voor zijn.

Joop

BeAwareSecurity

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 2 september 2011, 23:59 »
Het is toch raar dat een bedrijf de eenmanszaken dit zomaar kan opleggen, echt te zot voor woorden...........

TransFair

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #11 Gepost op: maandag 5 september 2011, 06:50 »
Ik heb 23 augustus meteen bezwaar aangetekend en Syntrus en consorten 14 dagen de tijd gegeven om te reageren. Als ik binnen 2 dagen geen antwoord krijg neem ik aan dat zij van deze oplichting af zien. Eens kijken hoe serieus dit allemaal is.

Bowden

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #12 Gepost op: maandag 5 september 2011, 18:13 »
Vreemd dat alleen eenmanszaken de brief hebben ontvangen. Wij hebben een VOF zonder eigen personeel.

Onze organisatie heeft geen brief van het pensioenfonds / Syntrus Achmea ontvangen. Als je het mij vraagt hebben de mensen van het pensioenfonds hun zaakjes niet op orde.

Wij hebben in het verleden vaker problemen gehad met deze organisatie (pensioenfonds, niet met Syntrus Achmea). Dit hield op toen wij iedere handeling die wij moesten doen gingen factureren. Het enige dat we nu nog van hun krijgen is een jaarlijks formulier waar wij invullen of wij personeel hebben.

Ik wens alle gedupeerde veel succes en hopelijk eindigd dit met een excuusbrief van het pensioenfonds.


Groetjes.  B.

TransFair

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 23 september 2011, 08:41 »
Tot aan vandaag nog geen enkele reactie ontvangen van het pensioenfonds.
Mag ik aannemen dat ze er van af zien?

Joop

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Administratiekosten Syntrus Achmea
« Reactie #14 Gepost op: vrijdag 23 september 2011, 09:03 »
Ook ik mocht nog geen reactie op mijn bezwaar ontvangen.
Ze zullen er wel van af moeten zien, gezien het feit dat mijn mening dat je niet zomaar een bedrijf of iemand iets mag verplichten en er dan geld voor vragen, is bevestigd door de rechter inzake de kosten voor het identiteitsbewijs.