Auteur Topic: [Toegangscontrole] Ervaringen met Suprema BioLite Net?  (gelezen 4186 keer)

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
[Toegangscontrole] Ervaringen met Suprema BioLite Net?
« Gepost op: maandag 23 oktober 2017, 14:58 »
Dag allen,

Ik wil van een aantal ruimtes de huidige toegangscontrole laten vervangen wegens slijtage, maar dat is zo oud dat er geen vervangende onderdelen meer lijken te zijn.

Mijn beveiligingsfirma adviseert mij om BioLite-panelen te gaan gebruiken. Ik heb hier een fact sheet zodat jullie weten waar ik het over heb: * KLIK *

Hebben jullie ervaring met dit systeem? In principe gaat het stand alone draaien.

De combinatie van het kunnen gebruiken van een code en/of vingerscan vind ik op zich prima, maar is geen vereiste.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en eventuele advies.


Ik twijfel overigens geen seconde aan mijn firma hoor, maar ben altijd benieuwd naar wat anderen te melden hebben.
« Laatst bewerkt op: maandag 23 oktober 2017, 15:08 door Marco~ »

Ken

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 75
  • De referentie in beveiliging
    • Bekijk profiel
    • Varel Alarm NV
  • Bedrijf: Varel Alarm NV
  • Functie: Installatie verantwoordelijke
Re: [Toegangscontrole] Ervaringen met Suprema BioLite Net?
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 25 oktober 2017, 22:06 »
Met de eerste versies van de BioLite heb ik niet zo'n goede ervaringen.
Vingers die gewoon niet ingelezen konden worden, foutieve lezingen na verloop van tijd, 2 toestellen compleet defect owv vocht.

De laatste versies hebben een andere fingerprint module (herkenbaar aan 3 rode streepjes in de lezer ipv 1).
Hiervan hebben we 1 staan bij een klant en qua hardware doet die het goed.
De software verbind tegenwoordig via een cloudserver van Suprema en die heeft er toch al een paar keer kort uitgelegen.

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: [Toegangscontrole] Ervaringen met Suprema BioLite Net?
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 25 oktober 2017, 23:49 »
Dank voor je reactie. Heb je toevallig ook het typenummer dat dan beter zou reageren? Ik weet nog niet welke mij wordt aangeraden hoor, maar ben wel benieuwd naar de vergelijking.

Ik denk dat het deel cloudsoftware e.d. niet van toepassing zal zijn bij mij, het zal bij eventuele aanschaf niet met het net verbonden zijn.

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 210
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: [Toegangscontrole] Ervaringen met Suprema BioLite Net?
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 16 november 2017, 13:52 »
wij hadden er 1 op de zaak
maar veel problemen met in lezen van vingers
de bevestiging van het apparaat was kwetsbaar zaten vast met 2 plastieken stripjes waar mee hij op een ijzeren frame zat deze zijn er een aantal keer door er tegen aan lopen afgebroken

voor degen die hij accepteerde de vingerafdrukken werkte het ding wel goed

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: [Toegangscontrole] Ervaringen met Suprema BioLite Net?
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 16 november 2017, 17:53 »
Dank voor je bericht nog. Inmiddels heb ik een andere laten plaatsen, geen Suprema in ieder geval. Ik zag inderdaad, net als jij, dat het niet heel erg solide aanvoelde en het eigenlijk ook niet echt solide is.

Bedankt voor jullie input Ken en erikj!