Auteur Topic: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra  (gelezen 274383 keer)

Bas_

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #345 Gepost op: dinsdag 11 oktober 2016, 20:29 »
Goed om te horen Bas. Ben je installateur?

Nee hoor, een hobby man. Ik werk al jaren met electronica en besturingstechniek. Daarom ligt me dit ook wel.
Maar vraag me niet welke Grade mijn installatie heeft  :-[


Bas_

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #346 Gepost op: dinsdag 11 oktober 2016, 20:43 »
En hier komt mijn eerste vraag. Het gaat over de Satel Integra, ETMH1 en de Integra App voor iphone.
De situatie is als volgt:
Ik heb op de voordeur-bel een potentiaal vrij relais gezet. Het NO contact gaat naar een zone. De bedoeling is om op de App een notificatie te krijgen als er aangebeld word. (met systeem zowel actief als inactief).
Daarom heb ik de deurbel zone het type 47 [Geen Alarm actie] gegeven.
Er komt nu netjes een melding via de App "Zone activering - Deurbel". Daarvoor moest ik wel bij de notificatie instellingen specifiek "Zone activering" notificaties aan zetten.
Maar nu krijg ik ook telkens Zone activering van de voordeur als ik met een geactiveerd systeem binnen loop.

Iemand een oplossing hier voor? Ik snap sowieso niet waarom de App telkens de voordeur notificeert terwijl er een inlooptijd op staat. Ik ben geneigd om de zone activering meldingen uit te zetten, maar dan werkt mijn initiële plan niet.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #347 Gepost op: dinsdag 11 oktober 2016, 21:21 »
Haha, grappig om te lezen dat ik ook dit plan had. Ik heb het eerst geprobeerd met een knop op de centrale, simpel makkelijk/snel. Maar ik heb precies hetzelfde.
Maar dan niet alleen met me voordeur. Maar ook met de bewegingsmelders, ik heb het ook niet gevonden hoe je dit uit krijgt...

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #348 Gepost op: dinsdag 11 oktober 2016, 22:12 »
Gewoon een intercom met push functie.
Als er iemand aanbelt gaan de binnenposten over maar krijg je ook een berichtje op je GSM, open je die dan kun je gewoon praten met degene die voor de deur staat en als het goed is moet je ook nog het elektrische slot kunnen bedienen zodat de bezorger het pakketje gewoon binnen neer kan zetten er als niemand thuis is.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Edgar

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Hoe meer je weet, hoe beter je weet wat je (nog) n
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #349 Gepost op: donderdag 13 oktober 2016, 07:53 »
Bij mijn weten kunnen notificaties in de app alleen per blok worden in/uitgeschakeld.
De deurbel zal een eigen blok moeten krijgen verwacht ik.
Daarnaast kan per zone worden ingesteld of de belfunctie actief is. Ik weet zo 123 niet meer waarje dit precies aangeeft, maar bij mijn testen ben ik dit tegengekomen.


Bas_

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #350 Gepost op: donderdag 13 oktober 2016, 19:28 »
Bij mijn weten kunnen notificaties in de app alleen per blok worden in/uitgeschakeld.
De deurbel zal een eigen blok moeten krijgen verwacht ik.
Daarnaast kan per zone worden ingesteld of de belfunctie actief is. Ik weet zo 123 niet meer waarje dit precies aangeeft, maar bij mijn testen ben ik dit tegengekomen.

Zover ik kan zien in de iphone app is dat ik per blok kan bepalen of ik notificaties ik wil zien. Maar het soort notificatie kan alleen globaal ingesteld worden. Dat schiet dus niet op. Ik weet zeker dat ze dit onderscheid wel zouden kunnen maken. Misschien in een volgende release...

Edgar

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Hoe meer je weet, hoe beter je weet wat je (nog) n
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #351 Gepost op: donderdag 13 oktober 2016, 19:55 »
Op dat gebied kan de app zeker nog veel vooruitgang krijgen. Nu krijg ik voor 3 blokken de in/uitscakelmeldingen. Alarmen van deze 3 blokken wil ik uiteraard zien, maar ik hoef eigenlijk alleen te weten 'alarm armed'
Ah well, rustig afwachten.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #352 Gepost op: donderdag 13 oktober 2016, 23:16 »
De deurbel als eigen blok zou een uitkomst moeten zijn volgens mij, zo heb ik het niet bekeken. Ik keek alleen per zone.. Eens proberen wanneer ik weer tijd zie...

Hoe meer wensen je indiend, wellicht wordt er wat mee gedaan en ben je niet de enige die dat denkt.

Zo heb ik vandaag een balletje op gegooid:
Verbinding met Satel server is leuk
Vinkje: Geen storing met verbreken Satel server is leuk
Maar dit wordt nog niet geschreven in het logboek. Dat zou ik ook willen weten.
Ik doe nu als ik installeer een device aankan op de server en op extern ip.

Ik kreeg vandaag ook te horen, van notabene een externe partij dat er plannen liggen logboeken digitaal te houden en deze verantwoording  bij de installateur te houden ipv de installatie... Jullie iets van gehoord?

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #353 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2016, 00:08 »
leg even uit, want ik snap dat even niet met het digitaal houden.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #354 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2016, 06:22 »
Dat de installateur de logboeken digitaal gaat bijhouden en bewaren voor de klant. En dat de verantwoordelijkheid hierover bij de installateur komt te liggen ipv de klant.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #355 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2016, 07:59 »
Dat de installateur de logboeken digitaal gaat bijhouden en bewaren voor de klant. En dat de verantwoordelijkheid hierover bij de installateur komt te liggen ipv de klant.
En dat de installateur dus  verantwoording moet afleggen als een systeem 's nachts om 03:18 uur zijn verbinding voor even verliest met de PAC(polling) en dat de beveiliger wordt opgeroepen om dat door te geven.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #356 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2016, 12:19 »

Ik bedoel meer de aanpassingen aan de installatie bijhouden

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #357 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2016, 17:38 »
Net zo iets als logboekenonline.nl voor brandinstallaties?

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #358 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2016, 17:44 »
Ik bedoel meer de aanpassingen aan de installatie bijhouden

Overigens weet ik niet hoe jouw bedrijf werkt, maar bij ons zijn de klantdossiers digitaal, de werkbonnen zijn digitaal, de installatieformulieren en tekeningen zijn digitaal, en alle veranderingen cq aanpassingen aan het systeem worden digitaal verwerkt.

Met de spreekwoordelijke " 1 druk op de knop" is alles op te vragen...

Edgar

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Hoe meer je weet, hoe beter je weet wat je (nog) n
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #359 Gepost op: maandag 17 oktober 2016, 18:44 »
Bel in de app krijgen zal iets lastiger zijn dan enkel een blok aanmaken. In de app kun je niet per blok aangeven welk soort notificaties je als push berichten wilt krijgen.  Met andere woorden: als notificatie 'zone open' is geselecteerd, dan krijg je die van alle blokken.

Wellicht dat het kan om een extra blok in alarm te laten gaan dmv drukken op de bel, en dit alarm als vanzelf na x seconden te wissen. Is natuurlijk absoluut geen mooie oplossing.

Met de kennis die ik nu heb kom ik voorzichtig tot de conclusie dat een notificatie krijgen als er op de bel wordt gedrukt, naast de standaard notificaties van de alarminstallatie, een brug te ver is voor de huidige mogelijkheden.