Auteur Topic: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra  (gelezen 274769 keer)

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #315 Gepost op: donderdag 28 juli 2016, 19:44 »
Blijft een mooi gezicht he... Die hele Integra.... ik word er spontaan verliefd van  :D

vooral de Integra 256 helemaal gevuld en geprogrammeerd schijnt een blik waardig te zijn.

Zeker vind ik ook. Altijd weer en geluksmoment als je de centrale na een tijdje open maakt en het ziet er zo gezond uit.
« Laatst bewerkt op: donderdag 28 juli 2016, 19:46 door Nigel1711 »

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #316 Gepost op: donderdag 28 juli 2016, 20:16 »
Ik zelf zou nooit een 256 in me handen gaan krijgen denk ik. Op een beurs misschien. Maar zulke projecten heb ik nog niet meegemaakt.. Dat is in iedergeval een Hoop werk >:D

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #317 Gepost op: donderdag 28 juli 2016, 20:41 »
Kun je snel genoeg krijgen hoor. Vaak niet om het aantal detectoren maar juist om het aantal sturingen die je nodig hebt als je een KNX koppeling oid. maakt of als je flink wat logische schakelingen moet maken.

Maar een tip van mij (tenminste zo doen wij het altijd)
Verplaatst de uitbreiding naar de plek waar nu de ETHM zit dan heb je nl. alle zones netjes bij elkaar.
Verplaats de ETHM dan naar de plek waar nu de uitbreiding zit.
Je zou denken dat het niet gaat passen maar omdat die print zo plat is kun je er gewoon een 7Ah accu voor zetten.

Verder is mij geleerd om nooooit kabels achter de print langs te leggen. (dit om ongewenste storingen te voorkomen)
Wil je er toch achter langs dan een gat in de behuizing maken, achter de behuizing zelf met de kabel en bij de bewuste print weer in de behuizing komen.
Verplaats je de printen ook zoals wij dat doen dan hoef je ook geen kabels achter de print langs te leggen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #318 Gepost op: donderdag 28 juli 2016, 22:01 »
Ben blij dat ik het er allemaal in kreeg....  Het is weer gelukt. En wel aardig ook denk ik.

Ik zie dat je helemaal bovenin op z'n kop een print met van die plakvoetjes vast zet. Ervaring leert dat die plakdingen handig zijn, maar niet voor langere tijd. Na verloop van tijd komen ze los, zeker als het op z'n kop hangt...

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #319 Gepost op: donderdag 28 juli 2016, 22:33 »
Ik zie dat je helemaal bovenin op z'n kop een print met van die plakvoetjes vast zet. Ervaring leert dat die plakdingen handig zijn, maar niet voor langere tijd. Na verloop van tijd komen ze los, zeker als het op z'n kop hangt...
Daar had ik ook over na gedacht inderdaad. Er zit een klein laagje montagekit op. M'n verwachting is dat dit wel goed zal gaan.. Het is niet ideaal, maar ik moest even creatief zijn.

@gerrit
Ik heb een hekel aan draden waar je de lengte moet gebruiken. Zo ook deze witte kabel. Nu is deze zo netjes verwerkt. Ik heb er nog nooit storing van gehad. En ik zou ook niet weten waarvan..

Ik heb wel eens in een centrale zo de print gedaan. Heb toen zelf de gaten moeten boren. Op geboord totdat het pinnetje paste. En nog zag het 'gammel'  vandaar dat ik hier geen voorstander voor was. Voor een tyrap prima, voor printhouders niet..

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #320 Gepost op: donderdag 28 juli 2016, 22:49 »
Gewoon een goede boor gebruiken waarbij geen braam aan de achterkant ontstaat dan staan de voetjes net zo stevig als in de voor gestanste gaten. (ik gebruik daar zelf een trappenboor voor)

Vrijwel elke print heeft last van elektromagnetische straling daarom zit de print ook met de achterkant tegen de metalen behuizing om deze invloed zo klein mogelijk te houden.
Printen in een kunststof behuizing zijn dan ook vaak zo bevestigd dat je er geen draden achterlangs kunt leggen. (natuurlijk zijn er uitzonderingen)

Alphatronics had ooit een systeem de CP500 (de voorloper van de 96 en de NG) die vrijwel zeker de fout in ging zodra je draden achter de print ging leggen.
Maar vraag het een leverancier en vrijwel zeker krijg je het antwoord dat draden achter de print langs "not done" is.
Daarnaast weet je nooit of er niet toevallig een verkeerd afgeknipt component aan de achterkant van de print net door de mantel van je kabel prikt.
Daarom is het hier gewoon verboden om draden achter een print langs te leggen.

suc6

Gerrit

Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #321 Gepost op: donderdag 28 juli 2016, 23:00 »
Mm. Bizar, ik ga is belle inderdaad. Wat voor storingen zouden hier uit kunnen ontstaan dan? Het is net de enige waar deze draad zo achterlangs zit..

Waardevolle aanvulling, Dankje

Mvg Nigel

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #322 Gepost op: vrijdag 29 juli 2016, 03:46 »
Net is niet, zie ik nu pas

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #323 Gepost op: zondag 7 augustus 2016, 20:43 »
Ik probeer de verklaring van Zone functie 94 naar voren te halen.
Wat bedoelt met met in/uit mode 2/3. En dan gaat het mij voornamelijk om mode 2/3
F1 helpfunctie heeft de uitleg niet.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #324 Gepost op: zondag 7 augustus 2016, 21:42 »
Die weet ik ook niet maar zit pas sinds de laatste update erin... Osec bellen en vragen.. zij weten t misschien wel..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #325 Gepost op: dinsdag 20 september 2016, 22:18 »
Ik heb een klus waar gebruik is gemaakt van bekabeling met afscherming. Nu meen ik me te herinneren dat er op de cursus is verteld dat wanneer dit gebeurd de afscherming (aarde) aan de com te leggen.
Maakt dit dat nog uit of je dat bij de bediendelen of uitbreidingen doen? Of aan de kant van de centrale..

Mvg Nigel

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #326 Gepost op: woensdag 21 september 2016, 06:36 »
Centrale... gebruik dan de aarde bij de ptsn aansluiting en maak geen gebruik van de telefoonlijn...
Dus ethm of emizon-kiezer(waar ik niks mee heb)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #327 Gepost op: woensdag 21 september 2016, 06:51 »
Wat is hiermee het verschil tov het gebruiken van de 0?

En doe je dit dan alleen met de bediendelen of uitbreidingen, hetgeen waar informatie over gaat.
Of ook met de mc's en de pirren. Alles is met dezelfde kabel getrokken..

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #328 Gepost op: woensdag 21 september 2016, 06:51 »
Wat is hiermee het verschil tov het gebruiken van de 0?

En doe je dit dan alleen met de bediendelen of uitbreidingen, hetgeen waar informatie over gaat.
Of ook met de mc's en de pirren. Alles is met dezelfde kabel getrokken..

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #329 Gepost op: woensdag 21 september 2016, 14:23 »
Krijgen jullie ook RAM fouten in de integra's? Ik heb er nu 1 in een 64 gehad en in een 32 vandaag.... Allebei moeten de printen vervangen worden.