Auteur Topic: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra  (gelezen 275795 keer)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #240 Gepost op: vrijdag 18 maart 2016, 09:54 »
Maar moest dat nu zo groot?

Straks krijgen we er weer een vracht werk bij terwijl we al aardig vol zitten zonder reclame.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #241 Gepost op: vrijdag 18 maart 2016, 14:04 »
Sorry hahaha, ik wil m wel voor je bijhouden..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #242 Gepost op: vrijdag 18 maart 2016, 19:59 »
Maar moest dat nu zo groot?

Straks krijgen we er weer een vracht werk bij terwijl we al aardig vol zitten zonder reclame.

suc6

Gerrit
Ik voel een vacature aan komen, waar kan ik me aanmelden? :)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #243 Gepost op: vrijdag 18 maart 2016, 20:17 »
Dat proberen we juist te voorkomen, vandaar dat alle reclame is ingetrokken, geen prominente vermelding meer, een website die al lange tijd onder constructie staat, geen extra reclame's in kranten en tijdschriften gewoon niets.
Het enige wat we elk jaar doen is een sportvereniging blij maken met een (bijna) gratis beveiligingssysteem met gratis 3 jaar onderhoud.

maar daar hadden we het hier niet over, het ging hier over satel en de mogelijkheden er van.

Het probleem is dus gevonden, gewoon mijn Dloadx een upgrade geven naar versie 1.14 en dat was het.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #244 Gepost op: dinsdag 22 maart 2016, 21:17 »
Juist,

Heb je dat vinkje niet aangezet: Controleer op updates in dloadx? Ik kreeg de popup al een tijdje terug..
Goed om te lezen dat je het toch gevonden hebt. Is het je al gelukt om foto's erin te krijgen? Mij nog niet. Ze zijn allemaal te groot... De 5 standaard achtergronden heb ik allemaal al gehad haha..

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #245 Gepost op: dinsdag 22 maart 2016, 22:05 »
Uit veiligheidsoverwegingen staan alle automatische updates uit (muv. de virusscanner).
Daarnaast is het ook bijzonder irritant dat als jij wilt gaan werken dat ding eerst weer tig updates op gaat halen en installeren en nog erger dat daarna je software niet meer werkt.  >:(
Dat doet hij maar bij de back-up op de zaak  ;)
Helaas komt het regelmatig voor dat elke update geen verbetering geeft en weer opgevolgd moet worden door een update die de problemen van de vorige update weer op moet lossen. Daarom wacht ik vaak wel even voordat ik weer nieuwere versies ga installeren.

Foto's kan wel maar heb ze inderdaad nog niet mooi passend gekregen ondanks dat ik wel keurig de maten/pixels had aangehouden die werden opgegeven.
Heb eerst de foto terug gezet naar 72 dpi en vervolgens bijgeknipt naar de opgegeven pixels, maar krijg dan toch of een flinke rand aan de bovenkant of een vervormde foto.
Dus nog even oefenen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

boekee

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #246 Gepost op: zondag 27 maart 2016, 19:12 »
lamaar
« Laatst bewerkt op: zondag 27 maart 2016, 19:15 door boekee »

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #247 Gepost op: zondag 27 maart 2016, 21:16 »
Wat was er met die post Boekie?

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #248 Gepost op: donderdag 31 maart 2016, 20:59 »
Vraagje:

Tussendoor, (zeker eens in de week) krijg ik wel eens de storing van de ethm module: Transmissie storing naar PAC, PAC 1 rapportage TCP/IP.

Wat houd dit in? Dit duurt nog geen minuut volgens het logboek. De fout is door mezelf natuurlijk makkelijk uit het geheugen te halen.

Ik heb bij een andere klant nog geen aansluiting bij de pac hoeven maken. Maar wat als dat bij een andere klant gebeurt....

De firmware van de ethm module zit op 2.02, de laatste die eruit is.
 
Iemand dit ook eens gehad?

Alvast bedankt, Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #249 Gepost op: donderdag 31 maart 2016, 22:04 »
Meestal heeft je systeem dan even geen contact gehad met de meldkamer en naar mijn idee dus waarom alleen een Ip verbinding niet aan de 99,8% bedrijfszekerheid kan voldoen.
Maar er kan meer zijn en meestal heeft dat te maken met welke aansluiting je hebt bij je provider.
En dat is dus iets wat je vaak niet zelf in de hand hebt, de klant wil een hoge mate van beveiliging maar gebruikt een standaard, zo goedkoop mogelijke provider waarbij de internet snelheid van minuut tot minuut wijzigt.
Mijn ervaring is dat hoe goedkoper je abonnement is en hoe meer apparatuur is aangesloten hoe vaker je uitval hebt.
Maar je hebt 1 geluk, bij een SP2 abo reageert de meldkamer niet als de verbinding even weg is en vaak valt de gebruiker het niet op dat het gele lampje even staat te knipperen want is de verbinding weer terug dan is er ook geen storing meer te zien.

suc6

Gerrit
 
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #250 Gepost op: donderdag 31 maart 2016, 22:50 »
Het storingslampje plus geluidje blijft actief knipperen en geluid maken. Dat is ook de reden dat ik het post. Ik moet het storingsgeheugen wissen. Daarna is het lampje plus geluid uit..
Kan ik dit wijzigen, dat je het lampje ziet knipperen maar vanzelf weer uit gaat ?

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #251 Gepost op: donderdag 31 maart 2016, 23:02 »
Dat zal vrijwel zeker een instelling zijn en waarschijnlijk heb je dat ook zelf aangezet want standaard hoor je geen piep en gaat alleen het gele ledje knipperen als er een storing is, stopt hij er automatisch mee zodra de storing is opgelost en zie je dan alleen een melding in het geheugen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #252 Gepost op: donderdag 31 maart 2016, 23:11 »
Oké, dankjewel Gerrit, ik ga het eerst proberen zelf op te zoeken, zo blijf ik in de leer. Nu weet ik tenminste dat ik naar 'iets'  moet zoeken. En kom ik er niet uit is het belletje met leverancier zo gemaakt.

Alvast bedankt.

Mvg Nigel

Voor wat betreft de bedrijfszekerheid. Zo'n melding komt niet voor bij de PAC. Ik heb zitten kijken, maar er is niets doorgekomen, terwijl deze storingen wel aan staan in de meldkamer rapportage. Is het systeem dan zo vlug dat de melding er niet uit is geweest, wel in het logboek voor komt en de storing onthoud, maar niet aan komt bij de desbetreffende meldkamer?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #253 Gepost op: donderdag 31 maart 2016, 23:43 »
Klopt, bij een SP2 zal je polling op 10 uur oid. staan (afhankelijk van welke meldkamer)
Dus pas als er 10 uur lang geen melding is geweest zal de melding in het meldkamer portaal doorgelaten worden en komt er een meldkamer melding.
Wij hebben hier zelf een DP4 en voorheen hadden we een ADSL verbinding van Telfort en vrijwel elke dag en dan met name rond 2.00 uur 's nachts ging het fout en kregen we een belletje dat de primaire verbinding was uitgevallen.
Nu hebben we een aansluiting via XS4all en als ik in de log kijk dan zie je niet 1 keer dat de primaire verbinding is uitgevallen (uiteraard buiten de keren dat we dat zelf hebben veroorzaakt)

In hoeverre het toegepaste modem ook van toepassing is weet ik niet maar zowel op de telfort aansluiting als op de XS4all aansluiting gebruikten we al een Fritzbox alleen is bij XS4all een nieuwer modem toegepast.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #254 Gepost op: vrijdag 1 april 2016, 21:23 »
Hebbes verwacht ik!

Met de F1 help toets kom je ook heel ver.
Vinkje stond aan bij: Algemene instellingen, Overige opties, storing in geheugen tot herstel.
Deze heb ik nu uit gezet. Nu logboek in de gaten houden wanneer ik de fout rapportage voorbij zie komen.

Mvg Nigel