Auteur Topic: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra  (gelezen 272654 keer)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #180 Gepost op: donderdag 25 februari 2016, 19:39 »
Mijn tot nu toe oudste nog steeds werkende Satel systeem


Vorige week tijdens het onderhoud de accu vervangen en een software Update uitgevoerd naar 1.13 (ik zie de voordelen van 1.14 nog niet echt)
Maar toch wel apart dat dit met zo'n oud systeem nog steeds mogelijk is.

Op het IP module zat nog een sticker van versie 1.01 (er zat al wel 1.05 in) en nu een upgrade gegeven naar 1.07

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #181 Gepost op: donderdag 25 februari 2016, 20:11 »
Van welk jaar is deze dan? Ziet er goed uit. Goed te zien dat er inderdaad zat aders onder 1 klem kunnen. De aux zit helemaal vol..

Ik vind het een kunst bij jullie hoe jullie die kabels zo netjes naast elkaar krijgen..

Heeftdeze geen rode kabel tussen integra en ethm? Of was deze eruit voor de upgrade van de ethm.

Volgende week onze eerste 64. Zie nu waar je makkelijk de ethm kan doen.

En ik was te nieuwsgierig. Ik heb ook van die houders besteld waar je printen in kan schuiven. Gewoon eens proberen...

Groet, Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #182 Gepost op: donderdag 25 februari 2016, 20:27 »
Rode kabel bestond toen nog niet, je ziet ook geen RJ aansluiting op de print van de 64 zelf, dat is gewoon dezelfde aansluiting als wat je nu nog op de ETHM ziet ed. (de 5 pennetjes)
Ik wil nog wel zelf zo'n kabeltje maken want het is toch wel handig om op afstand in te kunnen loggen.

Verder geen batterij die je om de 5 jaar moet vervangen maar gewoon een accu van 3,6V en zo zie je wel meer verschillen met de hedendaagse printen.

Dat de out 4 zo vol zit komt omdat er 4 sirenes en een flitser zijn toegepast.
Dus die zoveel mogelijk elk op een afzonderlijke bewaakte uitgang en dan alle voedingen van de detectoren (12 in dit geval) op 1 out uitgang.

Dit netjes naast elkaar krijgen doen we dus al 10 tallen jaren en daar krijg je vanzelf handigheid in.
Gewoon kabel met een lus achter de centrale en dan netjes 1 voor 1 met een trekbandje op volgorde vastzetten.
Dan eerst de zones aansluiten en als laatste de voedingen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #183 Gepost op: donderdag 25 februari 2016, 22:28 »
Denk trouwens dat deze al zo'n 10+ jaar oud zal zijn. In de tussentijd wel nieuwe bediendelen ed. gekregen en de oude napco D100 vervangen door wat modernere detectoren, sirenes toegepast die minder stroom trekken enz. zodat alles toch met een 7Ah accu kan werken.
Maar ik sta er versteld van dat je dan nog steeds een van de laatste software versies zonder problemen kunt laden.
(gaat met de nieuwere panelen wel iets sneller maar toch)
Voordeel voor de eindgebruiker is dat deze nog steeds een up to date systeem heeft welke (qua werking) geen verschil kent met als we een nieuwe zouden monteren.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #184 Gepost op: donderdag 25 februari 2016, 23:43 »
En dat is in mijn ogen de kracht van Satel... Systemen leveren die duurzaam zijn... Andere merken gaan na 4 jaar de panelen uit productie halen omdat ze geen support meer willen geven...

Satel zal de komende 20 jaar met t zelfde Intgra paneeltjr blijven werken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #185 Gepost op: donderdag 25 februari 2016, 23:52 »
...zodat alles toch met een 7Ah accu kan werken...

Heb alleen niet zo'n goede ervaring met die Power Sonic accu die wordt toegepast. Al diverse keren mee gemaakt dat die accu's het binnen 1,5 tot 2 jaar compleet begeven. Wij gebruiken ze niet meer, al (veel) te vaak storingen op gehad...

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #186 Gepost op: vrijdag 26 februari 2016, 12:11 »
Wij gebruiken er +100 per jaar van en tot op heden geen problemen gehad.
Hiervoor ook heeeeeel veel Yuasa gebruikt maar daarvan schieten de prijzen als een raket de lucht in en in vergelijking met 3 jaar geleden betaal je daar nu toch snel 50% meer voor een accu.

Maar ook bij Yuasa wel eens een accu gehad die binnen een paar jaar droog stond.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #187 Gepost op: vrijdag 26 februari 2016, 12:18 »
Satel zal de komende 20 jaar met t zelfde Intgra paneeltjr blijven werken.

Wees daar maar niet zo zeker van, uit de berichten die ik heb ontvangen kan er niet zo heel veel meer aangepast worden aan deze systemen omdat er een gebrek aan geheugen capaciteit ontstaat.
Dat zie je al bij sommige panelen waar het log geheugen steeds kleiner wordt om dit te kunnen gebruiken voor andere zaken.
Daarnaast is Satel trendzetter in de beveiligingswereld en op dit moment worden ze toch links en rechts ingehaald door andere merken. Dus ik verwacht dat er binnen niet al te lange tijd een nieuw paneel op de markt zal komen waarmee de rest weer in de schaduw zal komen te staan.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #188 Gepost op: vrijdag 26 februari 2016, 17:24 »
Op werkgebied blijven ze achter dan Gerrit? Ik had het idee, dat ze voorloper zijn...

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #189 Gepost op: vrijdag 26 februari 2016, 17:38 »
Zo maar een paar voorbeelden:

Bijv. heel veel systemen kennen al een geïntegreerde IP kiezer de integra wordt nog steeds met een analoge kiezer verkocht en je mag er voor dik 200 euro een IP kiezer bij gaan kopen.

- veel systemen kennen al Touch screen panelen die ook met prox werken Satel niet.

- bij de draadloze systemen is er geen draadloos bediendeel voor de integra alleen een drl. handzender.

- de drl handzender werkt op zich prima maar wie kan onthouden wat het open rondje, dichte rondje enz. ook al weer was als je een half jaar later bij de klant komt?

- het gebruik van logische schakeling en afhankelijk van een situatie iets aansturen kan allemaal met de Integra maar eenmaal uitgedacht en geprogrammeerd is het totaal onoverzichtelijk wat je gedaan hebt als je collega "even" wat wil veranderen.
 
suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #190 Gepost op: vrijdag 26 februari 2016, 18:07 »
gerrit, daar heb je gelijk in maar....

- https://www.osec.nl/products/view/1716 die werkt op de acu 270 als drdls bedienpaneel.
- Wanneer de Integra te groot is, past de versa plus/ip. Daar zit alles ingebakken.
- afstbd, elke klant altijd hetzelfde inprogrammeren.

jezelf een beetje behelpen met de situatie...
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #191 Gepost op: vrijdag 26 februari 2016, 19:59 »
Dat bediendeel heb ik hier liggen maar werkt alleen op de versa.
Hoe kan de Integra nu te groot zijn? wij verkopen alleen maar deze.
Kijk je naar de kosten van de versa Ip dan heb je een uitgeklede Integra voor vrijwel hetzelfde geld.

Asb voor elke klant hetzelfde zou mooi zijn maar geen klant is hetzelfde de 1 heeft alles aan/uit de andere onder en boven aan/uit en een 3e wil naast alles, deel een overval en vrij door zijn/haar huis rondlopen.
Op zich is het goed bedacht om geen duidelijke symbolen te gaan gebruiken zodat je deze dingen universeel kunt gaan gebruiken maar het wordt er niet eenvoudiger op dus een setje losse toetsen zodat je zelf kunt kiezen zou wel zo handig zijn en ik durf te wedden dan als ze zouden komen met dezelfde handzender maar dan met duidelijke symbolen voor alles aan, deel aan, uit, status en overval/nood en een vrij te programmeren knop dat vrijwel iedereen die zou gaan bestellen omdat het wel zo handig is.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #192 Gepost op: vrijdag 26 februari 2016, 20:36 »
Een integra heeft een overkill aan ingangen.. Vaak hang ik de versa op kleine kantoorpanden of particulieren weg, dan hoef ik er maar 8 te hebben, ff een uitbreiding erbij klaar... En voordeel met Versa is die app.
Integra heeft via kpd2 pro dan mogelijkheid om te programmeren, alleen vind ik t erg omslachtig.. Met de versa kun je bij wijze van spreken meteen een printje maken van de storingen of zones


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #193 Gepost op: vrijdag 26 februari 2016, 20:37 »
De integra kun je alleen fatsoenlikk met je laptop uitlezen en dan alles via pdf opslaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #194 Gepost op: vrijdag 26 februari 2016, 21:15 »
Een integra heeft een overkill aan ingangen.. Vaak hang ik de versa op kleine kantoorpanden of particulieren weg,

voordeurcontact, meterkastcontact, 4 pirretjes, 2 x sirene en flitser, doormelding via IP en een  prox bediendeel

dus minimaal 8 groepen nodig

de een in een plastic kast de ander in een stevige metalen kast.
versa 30 gebruikers - Integra 64+1+1
versa blokken 2 - Integra 16
versa 4 klokken - Integra 28 + gebruikersklokken
versa uitgangen 2 hoog, 2 laag, 1 relais - Integra  2 hoog + 6 laag en tot 32 uit te breiden
versa 2047 logboek - Integra 439

prijsverschil dat de Integra duurder is slechts 35 euro.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.