Auteur Topic: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra  (gelezen 275542 keer)

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #165 Gepost op: dinsdag 9 februari 2016, 22:45 »
Ik zit zometeen op kantoor... Dan kan ik voor je kijken..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #166 Gepost op: dinsdag 9 februari 2016, 22:46 »
Zooodan, dat is dan een latertje.. Ik stel het op prijs, dankjewel.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #167 Gepost op: dinsdag 9 februari 2016, 23:24 »
Gewoon als je bij de leverancier bent een demokoffer meenemen.
Kost een paar cent maar kun je naar hartenlust uitproberen zonder steeds je eigen systeem overhoop te moeten halen.
Je kunt hem ook zelf maken door een systeem op een bord of in een koffer te monteren, kun je ook zelf bepalen wat je aan componenten wilt gebruiken.

Ik heb hier zelf denk ik nog 1 van de eerste koffers staan waar de batterij nog een groene gesoldeerde lithium cel is maar software versie 1.13 is nog steeds geen probleem (voor 1.14 nog geen tijd gehad  ;))
Test abo bij de meldkamer en uitproberen maar.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #168 Gepost op: woensdag 10 februari 2016, 07:19 »
Nigel, idd een latertje... Veel alarmen gehad en weinig tijd voor kantoorwerk... Dus vanmiddag krijg je mail!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #169 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 09:41 »
Ik ben nu bezig met een Integra 32. Hier heb ik eens uitbreiding en een ethm module, en 5 pirren..  Nu zie ik dat er een aux aansluiting zit voor de 12v. Maar waar doen jullie de Com? Ze zijn allemaal al in gebruik. En waar je 5x 12v hebt, ook 5 nullen hebt. Doe je  die dan gewoon maar bij een Com die al in gebruik is. Dus 6 draden onder 1 aansluiting..?

Alvast bedankt voor de tips die komen gaan. Haha

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #170 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 09:49 »
Bij de integra zitten alle com's aan elkaar dus het maakt niet uit waar je ze onder schroeft.
Ik zou het voor jezelf wel overzichtelijk houden zodat je weet welk draad waar naar toe gaat.
Gelukkig zijn de bevestigingen zo groot dat je eenvoudig 10 draadjes onder 1 schroef kunt krijgen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #171 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 09:50 »
Klopt, dat had ik wel gedaan het dat alles aan elkaar zit. Maar ik vond geen 'logische com'.

Wat gebeurt er dan als een kortsluiting plaats vind in de pir. Heeft de zone com daar geen last van?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #172 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 10:27 »
Alle com's zitten aan elkaar dus bij een sluiting in een pir zal de voeding van alle pirren wegvallen en de automatische zekering om de zoveel tijd "kijken" of de sluiting al weer weg is.
Dat heeft, als het goed is, verder geen invloed op de overige zones.
Wat ik wel een keer heb meegemaakt is dat er "iets" fout is gegaan met deze aux voeding en dat de gehele print daar was weggebrand.
Vreemde was dat toen ik er een nieuw print in had gezet, in de randapparatuur geen sluiting oid. zat en alles weer probleemloos werkte.
(Wel een nieuwe print onder garantie ontvangen)
Ik gebruik toch liever de 64, deze is wat groter maar je hebt meteen 4 aansluitingen voor voeding, of sirene's en 16 zones. Kijk je wat een 32 met uitbreiding kost dan scheelt dat helemaal niet zo veel als je de montage van de uitbreiding ook meerekent.

Wat ik wel een probleem vindt is dat ze de prijzen weer verhogen.
Vergelijk je dat met Galaxy, de ML, de Siemens panelen en Risco dan lopen ze wel het risico dat bij iemand die puur op prijs vergelijkt de Satel al snel af valt omdat ze te duur worden.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #173 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 19:24 »
Daar zit wel in inderdaad. Ik had er met een Integra 64 ook wel gekomen inderdaad..

Er zal een wel een rede voor zijn geweest. Zal metname zitten in het gebruik van de Satel servers, apps, ontwikkelingskosten etc.

Mvg Nigel

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #174 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 19:28 »
Maar als de prijs lager is, zal je er ook makkelijker meer kunnen verkopen lijkt me, nu zal de installateur eerder geneigd zijn om andere panelen te kiezen.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #175 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 19:39 »
Dat zeker waar, logisch natuurlijk. Al denk ik niet dat eenmaal een installateur met het merk werkt, zal switchen. Dan wordt het wel onoverzichtelijk wie wat waar heeft hangen, qua merken. Althans, zo denk ik dan. Hoe meer merken, hoe meer verwarring.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #176 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 19:44 »
Helemaal waar, dat hebben we nu al, al weten we meestal toch op voorhand wel wat er hangt.

Maar voor bedrijven die op zoek zijn naar een ander systeem of meerdere willen hanteren om een bredere klantenkring te kunnen ondervangen of voor die net beginnen in deze branche, zou de kosten wel eens kunnen gaan spelen voor het maken van een keuze.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #177 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 19:44 »
Maar als de prijs lager is, zal je er ook makkelijker meer kunnen verkopen lijkt me, nu zal de installateur eerder geneigd zijn om andere panelen te kiezen.

Inderdaad, voor de gevallen waar prijs belangrijk is gebruik ik al geen Satel meer hoe mooi het systeem ook is.
En hoe overzichtelijk het is hangt af van je eigen administratie, wij weten van elke systeem precies wat er zit, welke detectoren zijn gebruikt, sirenes er hangen enz.
Verder wordt er van elk systeem een elektronisch logboek bij gehouden dus de monteur ter plekke kan (zolang er een netwerk beschikbaar is) direct alle info kan krijgen.

suc6

Gerrit
« Laatst bewerkt op: vrijdag 12 februari 2016, 19:47 door GerritB »
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #178 Gepost op: vrijdag 12 februari 2016, 19:54 »
Ik for het in me 1tje, nu 2 merken.   Maar als j  voor het ene mrk staat denk je. Owja zo op te lossen, en de andere moet je dan denken, owja, zo kom ik er ook..
Alles bijhouden inderdaad. In Deze branche zit een hoop administratiekosten. Bied wel z'n voordeel, maar wat een werk is het om dat op te zetten.

Mvg Nigel

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #179 Gepost op: dinsdag 16 februari 2016, 20:53 »
Komende week zit er een systeem tussen in samenwerking met Fibaro. Ik ben benieuwd wat dat allemaal voor leuks kan brengen. Iemand al gedaan? :)