Auteur Topic: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra  (gelezen 274548 keer)

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #150 Gepost op: zondag 3 januari 2016, 13:29 »
Dat los ik dus door ze een tag te geven.
Tag er kort voor en alleen de benedenverdieping wordt ingeschakeld, tag er voor houden tot de uitlooptijd begint te lopen en alles wordt ingeschakeld.
Door bediendelen verschillende functies te geven kun je het dus zo maken dat als je de tag bij bediendeel 1 houdt je alles aan/uit kunt zetten en doe je dat bij een ander bediendeel dan wordt er maar een deel geschakeld.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #151 Gepost op: zondag 3 januari 2016, 14:44 »
Dat is inderdaad ook wel handig ja.

Mvg Nigel

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #152 Gepost op: donderdag 14 januari 2016, 20:05 »
Toch hoop ik wel dat Satel snel met pushmeldingen gaat komen, ook voor de Integra,

Als ik nu alarm krijg en je wordt gebeld door de meldkamer, en ik denk dan, ow zal die of die wel zijn, tis goed ik meld af... Dan weet je nog steeds niet welke zones er in alarm zijn gekomen. Tuurlijk via de app terug kijken kan.. Tuurlijk, je kan het aan de meldkamer vragen, maar vergeet dit gewoon weg altijd.

Met zo'n pushmelding zie je gelijk wat er loos is.. Deze zullen denk ik net zo snel aankomen als de meldingen op de kiezer van de meldkamer.

Iemand al wat meer gehoord over deze pushmeldingen? Of al gemaakt op de Versa? Morgen ga ik aan me eerste Versa(5) :laugh: Ben benieuwd. Wordt waarschijnlijk ook z'n eigen topic...

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #153 Gepost op: donderdag 14 januari 2016, 20:31 »
dit is het enige wat tot op dit moment bekend is:
Eén van de belangrijkste punten in deze update is dat het nu ook mogelijk om met de InteGra gebruik te kunnen maken van de Satel Server, zodat poort forwarding bij gebruik van DloadX Software niet meer nodig is.
In de loop van 2016 zal de ook nieuwe “InteGra control app” uitkomen, waarmee met de ETHM-1 Plus Ethernet module, in combinatie met de “Satel server”, ook push berichten op een smartphone ontvangen kunnen worden.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #154 Gepost op: donderdag 14 januari 2016, 20:44 »
Klopt inderdaad..
Hoe dat gaat werken zonder portforwarding, dat kan ik nog niet helemaal volgen... Hoe zou dit dan in z'n werk gaan?
In de loop van 2016, zeiden ze inderdaad ook op de cursus vorig jaar herfst. Ik had gehoopt dat er al iets meer duidelijk zou worden. Op uw ervaring was dat ergens rond Juni/Juli toch?

Mvg Nigel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #155 Gepost op: donderdag 14 januari 2016, 21:03 »
Als Satel iets op de markt brengt dan is het vrijwel altijd eerst volledig getest.
Dus geen halfbakken maatregelen die zich in het veld nog moeten bewijzen en waar eerst tig updates voor nodig zijn voordat het echt werkt.
Vandaar dat een update soms wat langer op zich laat wachten dan we wel zouden willen.
Maar als het op de markt komt dan werkt het ook en worden de problemen meestal alleen nog maar door je eigen software op je PC/laptop veroorzaakt.

Hoe dat gaat werken zonder portforwarding, dat kan ik nog niet helemaal volgen... Hoe zou dit dan in z'n werk gaan  /quote]

Ik zal een poging doen om het uit te leggen.
Voor het naar buiten sturen van gegevens is er geen portforwarding nodig en ook geen vast IP adres.
Door e.e.a via een server te laten lopen welke al in verbinding staat met het beveiligingssysteem kun jij dus verbinding maken met deze server en als je bevoegd bent ook de verbinding tussen CCS en server benaderen en zo evt. zaken wijzigen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #156 Gepost op: donderdag 14 januari 2016, 21:15 »
Owja, juist. Ik zag het even niet voor me.... 2x uitgaand verkeer door de router naar de Satel Server en je bent er. Dom, sorry...

Waar ieder ander alarm systeem mee stunt, is Camera Pir's. Ik zie Satel hier helemaal niet mee bezig zijn.
Is daar een reden voor, dat ze hier de kansen niet pakken?

Mvg NIgel

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #157 Gepost op: donderdag 14 januari 2016, 21:32 »
Pirs vaak zonder IR verlichting die bij een inbraak (als het bijv. donker is) een haarscherpe foto moeten maken waarbij een indringer te zien is of zelfs herkenbaar is en dat voor rond de 100 euro.

zie je het al voor je  ;)

Dan weet je denk ik ook wel waarom ze dit (nog) niet hebben.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #158 Gepost op: donderdag 14 januari 2016, 22:22 »
Daar zit ook een kern van waarheid in ja.. Ieder systeem promoot met daglicht.

Even van hak op de tak, om dat het kan.

In Dloadx mis ik eigenlijk een menu test, na gebruikers bijvoorbeeld. Zodat je in 1 knop een uitgang kan testen, in plaats van inventeren. Een spraakbericht versturen met 1 druk op de knop. Een testmelding maken met 1 druk op de knop. Dat soort dingen.
Dit alles kan je natuurlijk wel met het virtueel bediendeel, maar dit zit dan weer 'verstopt'. Als installateur zie je graag alles binnen de snelste weg en de snelste oplossing of snelste test.

Nooit zo ervaren jullie??

Mvg Nigel

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #159 Gepost op: donderdag 14 januari 2016, 23:31 »
Versa werkt heel mooi met de app..

en wat de meldingen van de meldkamer betreft:
MK: Meldkamer X, goeienavond
Ik: goedeavond,
MK: ik heb alarm op object 02932843
Ik: das fijn, maar waar?
MK: *Zucht*, in zone 2 PIR Transportruimte/Kluis
Ik: oke, mag je afmelden, we gaan kijken. Fijne avond!
MK: fijn avond.

ik hou me zoveel mogelijk van de domme, ik wil info van de MK niet van het systeem terplaatse.. dan kan ik idd net zo goed op de app kijken.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #160 Gepost op: donderdag 14 januari 2016, 23:55 »
In Dloadx mis ik eigenlijk een menu test,

Dat heb ik ook al eens aangegeven, waarom kan ik wel een meldertest uitvoeren via het bediendeel maar niet het geheel in test zetten en dit dan in 1 oogopslag bekijken op je laptop bekijken en daar zien dat je melder 12 nog niet gehad hebt.
Nog mooier wordt het dan als je de laptop even koppelt aan je gsm (of aanwezige Wi-Fi net) en met de laptop in de hand realtime ziet of een detector je ziet of niet.

Door het virtuele bediendeel tevoorschijn te halen kun je nog wel de 1e 32 melders eenvoudig testen. ;)

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #161 Gepost op: zondag 17 januari 2016, 11:17 »
Waar geef je dat dan aan Gerrit? Bij de leverancier? Gaan die er dan op door bij Satel?

Ander vraagje: waarom kan je met de service code ook schakelen?? Een service code hoeft toch nooit te schakelen. Een service code zou andere rechten moeten hebben. Anders als gebruikers. Dat moet toch los van elkaar zijn.. Nu wordt de service gezien als gebruiker..

Mvg Nigel

PeterO

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #162 Gepost op: zondag 17 januari 2016, 12:45 »
Vroeger +/- 20jr. kon je met de cp500 Alphatronics ook met de installateurscode ook in en uitschakelen om te testen, maar je kon niet uitschakelen wanneer er ingeschakeld was met een gebruikerscode .
Lijkt me een mooie tussen oplossing alleen bestaat niet meer binnen Alphatronics .
Had wel begrepen bij diverse overnames dat bepaalde installateurs gewoon een eigen gebruikerscode aanmaken, lijkt me geen goed plan

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.101
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #163 Gepost op: zondag 17 januari 2016, 14:14 »
Waar geef je dat dan aan Gerrit? Bij de leverancier? Gaan die er dan op door bij Satel?

Ander vraagje: waarom kan je met de service code ook schakelen?? Een service code hoeft toch nooit te schakelen. Een service code zou andere rechten moeten hebben. Anders als gebruikers. Dat moet toch los van elkaar zijn.. Nu wordt de service gezien als gebruiker..

Mvg Nigel

Inderdaad bij de leverancier en die speelt dat weer door richting fabrikant.
Servicecode kun je zelf aangegeven of die gebruikt mag worden of niet.

Had wel begrepen bij diverse overnames dat bepaalde installateurs gewoon een eigen gebruikerscode aanmaken, lijkt me geen goed plan

Gebeurd hier ook altijd, en ook altijd op dezelfde gebruikersplaats zodat we direct kunnen zien of iemand onze code gebruikt. De code is wel vrijwel altijd per systeem anders.
Voordeel hiervan is dat als er iets speciaals moet gebeuren wat op afstand wel te regelen is je niet je installateurscode af hoeft te geven maar deze code kunt gebruiken die je daarna dus weer kunt wijzigen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Bevindingen/vragen omtrent Satel Integra
« Reactie #164 Gepost op: dinsdag 9 februari 2016, 21:21 »
Een simpele vraag denk ik:

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat wanneer ik 0 plus pijl omhoog doe, dat alles volledig inschakelt.
En wanneer ik 1 plus pijl omhoog doe dat ik een ventilatiestand creëer. Dus alles aan, behalve 1 of 2 ramen.
Ik zie alleen maar dat je zones kan overbruggen. En er staat bij Code + pijl omhoog, geen snel inschakelen.

Ik dacht, je maakt meerder blokken aan voor dezelfde zone, maar je kan maar 1 zone selecteren bij zones..

Gewoon even dit, gewoon even dat, het is allemaal zo geregeld denk ik, maar ik kom er op dit moment niet uit.

Alvast bedankt.