Auteur Topic: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.  (gelezen 18152 keer)

joepie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #30 Gepost op: woensdag 25 november 2020, 19:44 »
Van de week van mijn advocaat vernomen dat op 18 nov. De mondelingen behandeling van het hoger beroep is. Uitspraak zal dan vermoedelijk snel volgen.

Als de uitspraak er is zal inderdaad voor het meredeel van de collega's de eerste jaren verjaard zijn. Gelukkig was ik net op tijd om de verjaring te stuiten.

Nu hopen dat het hoger beroeo voor ons goed uit valt.

Al iets bekend?

Snoopy1975

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #31 Gepost op: maandag 30 november 2020, 17:05 »
Nee, nog niks.

Verwacht pas in januari bericht hier over.

November was de mondelingen behandeling, december zal de uitspraak volgen, die dan in januauri op schrift verschijn

Snoopy1975

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #32 Gepost op: vrijdag 8 januari 2021, 18:00 »
Zo juist bericht gehad, mits er niks tussen komt zal op 2 feb. 2021 arrest worden gewezen. Nog ff afwachten dus... #wordvervolgd

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #33 Gepost op: zaterdag 9 januari 2021, 15:58 »
Ik vind het geweldig dat jij dit hebt doorgezet! Voor velen heeft deze uitspraak (bijna) geen waarde meer omdat het overgrote deel al verjaard is en je de verjaring dus had moeten stuiten.

Wellicht opent het bij mensen wel de ogen daar waar het gaat om het opkomen voor je eigen rechten. Ook nu tijdens de corona crisis heb ik al weer wat voorbeelden gehoord van werkgevers (binnen en buiten de beveiliging) die de verdeel en heers methode misbruiken en dat gecombineerd met het gegeven dat werknemers vaak bang zijn om voor hun rechten opkomen gebruiken om dingen te doen die niet mogen.

Nog een klein maandje dus....

joepie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #34 Gepost op: zondag 10 januari 2021, 17:26 »
Zo juist bericht gehad, mits er niks tussen komt zal op 2 feb. 2021 arrest worden gewezen. Nog ff afwachten dus... #wordvervolgd

Dat werd tijd. Heeft lang genoeg geduurd.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #35 Gepost op: maandag 11 januari 2021, 13:43 »
Dat werd tijd. Heeft lang genoeg geduurd.

En wat heb jij daar aan bijgedragen?

Voor jou heeft het overigens weinig gevolgen tenzij jij ook het gevecht aangaat. Maar waarom zou jij dat nu opeens wel gaan doen, na jaren van de zijkant kijken....

joepie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #36 Gepost op: maandag 11 januari 2021, 14:34 »
En wat heb jij daar aan bijgedragen?

Voor jou heeft het overigens weinig gevolgen tenzij jij ook het gevecht aangaat. Maar waarom zou jij dat nu opeens wel gaan doen, na jaren van de zijkant kijken....

Planner,

Misschien was dat nog niet duidelijk, maar ook ik ben het gevecht aangegaan samen met de vakbond.  ;)


 



Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #37 Gepost op: maandag 11 januari 2021, 16:43 »
Planner,

Misschien was dat nog niet duidelijk, maar ook ik ben het gevecht aangegaan samen met de vakbond.  ;)

Dat was zeker niet duidelijk.maar goed, jij bent dus het gevecht met de (welke?) vakbond aangegaan, dezelfde vakbond die jou en al jou collega's mede in deze situatie heeft gebracht en dit desondanks niet collectief heeft willen oplossen terwijl hun collega bestuurders in andere sectoren wel hebben gedaan, met als gevolg dat iedereen het dan maar zelf moest regelen

Wat is de stand zaken van jullie gevecht?

Snoopy1975

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #38 Gepost op: vrijdag 5 februari 2021, 17:34 »
Inmiddels is er een uitspraak, dit betrof echter wel een andere zaak dan waarna eerder werd gerefereerd.

De uitspraak is een behoorlijke lap tekst geworden. Zal hem van de week even rustig doornemen.

Echter heeft mijn werkgever al aan gegeven om in gesprek tegaan over het uit te betalen bedrag :)

Dus ik ga er van uit dat het goed gaat komen.

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 737
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #39 Gepost op: zondag 7 februari 2021, 09:49 »
Inmiddels is er een uitspraak, dit betrof echter wel een andere zaak dan waarna eerder werd gerefereerd.

De uitspraak is een behoorlijke lap tekst geworden. Zal hem van de week even rustig doornemen.

Echter heeft mijn werkgever al aan gegeven om in gesprek tegaan over het uit te betalen bedrag :)

Dus ik ga er van uit dat het goed gaat komen.

Ik heb het ook vernomen, Trigion is in het ongelijk gesteld. FNV gaat vervolgstappen nemen. Goed nieuws dus.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #40 Gepost op: zondag 7 februari 2021, 13:03 »
Gefeliciteerd. Het bevestigt wat ik al jaren roep. Helaas is de gemiddelde beveiliger niet assertief genoeg om voor zijn/haar eigen rechten op te komen, dat lijkt mij nu niet echt een goede eigenschap voor beveiligers...   

Gelukkig zijn er ook uitzonderingen en die krijgen nu eindelijk gelijk.

Ook vakbonden hebben boter op het hoofd. Zij zijn mede verantwoordelijk voor dit probleem, maar hebben de kop in het zand gezet om het probleem voor alle beveiligers op te lossen.

Jullie hebben het geluk dat jullie nu als 1 van de weinige sectoren een langdurige CAO hebben waarin ook loonsverhigingen staan. In veel andere sectoren willen werkgevers op de nullijn gaan zitten, het zou mij niets verbazen als de werkgevers in deze sector ook gaan zeuren.

Voordat jullie ook maar 1 duimbreed toegeven zou ik eerst met terugwerkende kracht de vakantoeslag voor ALLE beveiligers opeisen. Dan staat er nog steeds ern andere belofte open, namelijk een andere (betere) roostersystematiek. Dan pas zou ik andere punten willen bespreken, waarbij het jullie nu de troefkaarten in handen hebben.

Dus laat deze uitspraak voor jullie nu het startpunt zijn van een andere manier van denken, sluit de gelederen en laat jullie niet meer tegen elkaar uitspelen. Belangrijk daarbij is ook dat vakbondsleden bij hun bestuurders duidelijk maken dat zij samen met de andere vakbonden op willen trekken, en dat dus niet 1 vakbond ja gaat zeggen als de meerderheid van de andere vakbonden nee zegt. Zeg pas ja wanneer de meerderheid van ALLE vakbonden ja zegt.


Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #41 Gepost op: zondag 7 februari 2021, 13:08 »
Inmiddels is er een uitspraak, dit betrof echter wel een andere zaak dan waarna eerder werd gerefereerd.

De uitspraak is een behoorlijke lap tekst geworden. Zal hem van de week even rustig doornemen.

Heb jij voor mij een link naat deze uitspraak?

Snoopy1975

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #42 Gepost op: maandag 8 februari 2021, 17:53 »
De uitspraak is nog niet gepubliceerd. Ook de uitspraken eerder in deze zaak zijn niet gepubliceerd.

Trigion heeft mijn advocaat de niet geanonimiseerde  uitspraak door gemaild, dus helaas maken ze hier alweer een groffe overtreding van de AVG.

Ik zal hem woensdag even proberen te anonimiseren en hier teplaatsen. Woensdag heb ik ook overleg met mijn advocaat.

En voor degene die nog hoop hebben dat onze bonden uberhaubt nog eens voor de achterban op komt. Vergeet het maar. Ik ben nu 24 jaar in dienst. De cao is er alleen nog maar op achter uit gegaan. Straks is 144 uur het nieuwe fulltime, maar je krijgt wel gewoon 20 tijdvakken in je rooster, inplaats van 18. Dus we gaan er niks op vooruit

Ze beloven al 24 jaar een betere ort, maar die is nog nooit veranderd en zal ook nooit gaan verandere.

En die mop van een beter rooster, die is er niet en zal ook nooit komen. Hadden ze dat niet al 2 jaar geleden moeten regelen?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #43 Gepost op: woensdag 10 februari 2021, 10:36 »
Straks is 144 uur het nieuwe fulltime, maar je krijgt wel gewoon 20 tijdvakken in je rooster, inplaats van 18. Dus we gaan er niks op vooruit

Als je 8 uur minder hoeft te werken voor hetzelfde salaris, ook al is dat nog steeds over maximaal 20 tijdvakken verdeeld, dan is dat toch nog steeds een verbetering?

Daarbij gaat het uurloon dus een beetje omhoog, waardoor....

Ze beloven al 24 jaar een betere ort, maar die is nog nooit veranderd en zal ook nooit gaan verandere.

...de ORT toeslagen iets omhoog gaan. Verder hebben ze nooit beloofd dat de ORT toeslagen verhoogd zouden worden. Lang geleden is beloofd, en zelfs in de CAO opgenomen, 'een onderzoek naar de ORT'. Dat onderzoek is om onduidelijke redenen nooit gekomen (en daar wilden de vakbonden ook niet aan herinnerd worden). Dat is denk ik maar goed ook, omdat het waarschijnlijk eerder aan zal tonen dat de toeslagen in deze sector helemaal niet zo laag zijn als dat velen denken.

En die mop van een beter rooster, die is er niet en zal ook nooit komen. Hadden ze dat niet al 2 jaar geleden moeten regelen?

1e periode 2020. Vlak daarvoor hadden ze nog even nodig, vlak voor corona waren ze er 'bijna' uit en toen werd het stil.
Als belanghebbende kan jij toch gewoon eens bij een vakbond informeren naar de stand van zaken?
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 februari 2021, 10:40 door Planner »

Snoopy1975

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #44 Gepost op: woensdag 10 februari 2021, 13:56 »
Nou sorry,

maar als ik met 144 uur, per periode, gewoon 20 dagen moet werken voor vrijwel het gelijke salaris dan vind ik dit geen verbetering. we zijn al genaaid met de afschaf van de ADV. toen hadden we 19 dagen werken en 1 adv dag voor 160 uur. nu zijn het 20 dagen werken voor 152 uur en straks voor 144 uur. Als het nog maar 18 dagen werken was dan zou het een vooruit gang zijn.

De bonden doen niks, zijn  waardeloos, daarom horen we ook niks meer van het ORT onderzoek. ik weet niet met welke sectoren jij de beveiligings-ort vergelijk maar als ik kijk naar de zorg, politie of andere bedrijven die continue-diensten draaien, dan komen wij  er maar bekaaid vanaf.

Inscannen en anonimiseren van de uitspraak lukt helaas niet zo 123, dus even wachten tot dat die online komt.